Ogges perspektiv
Vi kom fram till Liseberg några minuter i 1. Jag och Emilia hade kommit överens om att den som kommer fram först ska vänta på den andra. Och så mycket jag såg, hade hon inte kommit ännu. De andra betalade in sig medans jag stod vid grinden och spanade efter Emilia. Någon satte händerna framför ögonen på mig bakifrån.
"Gissa vem!?" Jag hörde med en gång att det var Emilia. "Hmm... kanske Batman?" "Nej" "Ehh... Jessie J!? Sen när har du kunnat prata svenska!??" "Men NEEJ!" "Ohh är det du min älskade Sofie?" Hon tog snabbt bort sina händer och jag vände mig om så jag såg henne i ögonen. Hon såg, chockat, surt och ledsamt på mig.
"Nejj men alltså jag skämtade med dig!" Hon gav mig en seriös blick och jag svarade med en minst lika seriös.
"Kom igen nu Emilia! Det va ett skämt...!" Hon log och slog mig lätt på armen.
"Tur är väll det!" Jag tittade på henne. Det hon sa gjorde mig lite förvånad. Varför skulle liksom hon bry sig?
Vi betalade och gick in genom porten och gick fram till en ENORM berg och dalbana. Hon vände sin blick mot mig.
"Vågar du?" Jag tittade upp och svalde. SHIT...!
Oscars perspektiv.
Jag och Wilma hade åkt i tre berg och dalbanor och skulle precis ställa oss i kön för den största av dem alla då vi såg Ogge och Emila komma gående bort från just den. Emilia hade ett enormt leende på läpparna, medans Ogge såg sjösjuk ut.
"Hur mår du mannen?" Frågade jag och försköte att hålla mig för skratt. Han visade tummen upp och då brast det för mig. Jag stod, mitt på Liseberg och skrattade ihjäl mig. Wilma var snabbt efter med att skratta hon oxå.
Vi gick och ställde oss i den långa kön och efter ett tag slapp vi och åka. Shit det gick snabbt! Vi åkte uppochner typ 3 gånger.
Efter ett tag åkte vi och köpte glass och bara chillade lite. Vi satte oss på en bänk som låg lite undangömd där vi åt våra glassar och pratade.
"Är din god?" Frågade jag. Hon nickade och sträckte fram en sked med glass mot mig.
"Vill du smaka?" Jag gapade och hon satte in skeden i min mun. Hon hade rätt... den va as god. Hon smakade av min oxå och efter ett tag hade vi ätit klart. Jag tog tag i hennes hand då vi satt på bänken.
"Du vet väll att jag älskar dig va?" "Hon tittade ner för hon blev generad vilket jag tycker att är hur gulligt som helst! Hon vände up blicken och tittade på mig.
"Jag älskar dig också Oscar!" Dom osden fick mig att le. Hon tittade lite oroligt omkring oss innan hon raderade allt utrymme mellan våra läppar. Jag besvarade och det ledde till en lång passionerad kyss.
"Öhmm..." Wilma hoppade till av rädsla och drog snabbt ifrån.
"Vi är ledsna att behöva störa men det är dags att gå nu..." Det var bara Katia och Daff. Vi reste oss upp från bänken och började leta efter Ogge och Emilia.
Emilias perspektiv.
Vi var på väg uppför "fritt fall" och ska jag vara ärlig... såg Ogge ganska död ut... Men han hade kommit med ändå! Då vi var nästan allt uppe vände sig Ogge mot mig.
"Emilia, om jag dör nu vill jag att du ska veta att jag tycke...! Han hann inte längre innan vi åkte neråt igen men 1 000 gånger snabbare! Då vi kom ner var Ogge skräckslagen. Han bara stirrade framåt.
"Öhh... Ogge?" No reaction. Så jag slog honom lite lätt på vänstra kinden.
"Ajj!" "Hahaa! Gjorde det ont?" "Nejjdå!" Vi skrattade båda två.
"Men du Ogge? Vad skulle du säga till mig där uppe?" Först tittade han på mig lite förvirrat. "Ahh! Men vi dog ju inte... så då behöver jag inte säga." "Men Ogge snälla då!" Han log ett busigt flin. "Du kommer att få reda på det snart!" "Men fan Ogge! Ni åker ju för fan hem imorn!" "Ojj... fan... men då måste vi gå något mer privat!" Vi gick in bakom en glasskiosk.
"Alltså... jag ville bara säga att..." han tog tag i min hand och sänkte blicken.
"Att jag tycker om dig..." Omg! Tycker han! Om mig?... jag satte mina fingrar under min haka och vände upp hans ansikte.
"Jag tycker om dig oxå! Typ jättemycket...
Oscars perspektiv.
"Var fan är dom?" Vi hade sökt efter Ogge och Emilia i en kvart.
"Oscar! Jag ser dom, kom! Men vi måste va tysta okej?" Wilma smög bort bakom en glasskiost och jag var snabbt eftet. Då jag kom bakom hörnet såg jag dom. Dom stod där och pussades!
"Hmhhm!" Dom hoppade till och vände sig snabbt om mot oss.
"Öhh ojj..." Wilma tog tag i Emilia och drog iväg henne. Säkert för att prata om den goda nyheten. Ogge tittade efter henne då de gick iväg och han log som ett fån.
"Du gillade henne va?" "Att jag gör!"
*
Nytt kapitel finally!!! Har haft så många prov nu så jag har inte haft något tid över till att skriva... snart kommer det att börja hända saker... till och med kanske redan i nästa kapitel so stay tuned!
Xoxo
ESTÁS LEYENDO
You And I ~Oscar Enersad~
FanficWilma blir överlycklig då hon får reda på att hon skulle få åka till Sverige. Och inte bara med de... hon skulle få bo hos självaste OGGE MOLANDER! hon får tillbringa mycket tid med killarna i The Fooo Conspiracy och efter ett tag börjar hon känna...