1.

598 18 3
                                    

• Chapter 1 •

" Chanel.. ''
"Chanel, wakker worden schat. ''

Er klinkt een stem ver weg en ik trek mijn dekens over mijn hoofd voordat ik mezelf nog eens omdraai, helaas heeft mijn au-pair Carly een ander idee en trekt ze lachend de dekens van mij af.
" Rise and shine gorgeous. '' grinnikt ze en ik wrijf de slaap uit mijn ogen.
" Nog eventjes. '' zeur ik voordat ik mezelf terug laat vallen op bed.
" Schiet op kindje, het is al laat en je krijgt straks vakantie. Of ben je de trip naar Aspen vergeten ? '' klinkt er vrolijk achteraan.
Met die zin ben ik meteen klaar wakker en kom ik overeind zitten.
" Oh mijn god, Aspen! '' zeg ik hard en Carly schiet in de lach.

Ik kijk zuchtend naar de koffers als Carly ze uit mijn kast trekt, gloednieuwe Louis Vuitton Zephyr 70 ..
Een 'excuses' van papa omdat hij op het laatste moment niet mee kon door zijn werk, sinds mama haar dood heeft hij zich volledig op het werken gestort en is hij nog maar weinig thuis.
Mijn blik dwaalt af naar de foto op mijn nachtkastje, ik sta breed lachend aan mama haar hand en in mijn andere hand houd ik een grote suikerspin vast.
Het is bijna zes jaar geleden dat mama overleed bij een auto ongeluk, een dag die ik nooit meer zal vergeten.

" Waar denk je aan schat ? ''
" Vroeger vierde we altijd samen kerstmis.. '' zucht ik.
" Dat weet ik Chanel, maar ook nu wordt het een mooie kerstmis. Aspen is prachtig en Madeleine of voor jou mama zou dit niet anders gewild hebben.
Carly geeft me een bemoedigend kneepje in mijn hand en ik schenk haar een glimlach voordat ik mijzelf naar de badkamer beweeg.
Ik heb geen tijd meer om te douchen dus ik plens een plas koud water in mijn gezicht en fris mezelf wat op voordat ik mijzelf aankleed en wat lichte make-up op doe.

Als Carly roept dat het 07.45 uur is spring ik met twee treden tegelijk de trap af om nog wat te kunnen ontbijten.
" Yummy, thanks Carly! '' zeg ik als ik plaats neem aan de bar en een hap van mijn vers fruit neem.
" Alles voor de prinses van het huis. '' knipoogt ze en ik grinnik.
" Zolang ik hier de koning ben is zij niet de prinses, vooral niet iemand die 's ochtends mensen wakker schreeuwt en daarna als een tientonner van de trap af springt. '' klinkt er een zware stem, ik draai mezelf om en zie mijn broer staan met een gigantische slaapkop.
" Goeiemorgen luiwammes, weet jij ook eens hoe het is om vroeg op te staan en halloooo we gaan naar Aspen vanavond! '' roep ik enthousiast en spring bij Blake op zijn rug.
" Auw Chanel.. '' lacht Blake.
" Weet je ook eens hoe het is om besprongen te worden door een tientonner. '' zeg ik plagend en steek mijn tong uit.

De bel klinkt en ik drink gauw mijn melk op, dat moet John zijn.
Op mijn weg naar buiten grits ik mijn schooltas mee en roep nog eens gedag naar Carly en Blake.

" Goodmorning John. " zeg ik als ik in de auto stap.
John is onze chauffeur sinds we in Londen wonen, hij brengt me sinds de basisschool overal naartoe en nu ook naar de Beautyacademie of London waar ik de opleiding schoonheidsspecialiste volg.
" Goodmorning miss Chanel, hoe gaat het ? "
" That sounded very dutch. '' lach ik hardop.
Ik en Blake hebben John veel Nederlands geleerd in al die jaren en sommige dingen kan hij erg goed zeggen maar toch klinkt het elke keer weer grappig.
Nederlands heb ik zelf ook nooit verleerd terwijl ik vanaf mijn zevende in Londen woon, het is fijn om tweetalig opgevoed te zijn.

In de verte zie ik mijn school al liggen, ik vind de lessen echt leuk en interessant maar ben ook heel blij om straks twee weken vakantie te hebben.
Ik zeg John gedag en loop net de poort van het plein binnen als ik twee handen voor mijn ogen geduwd krijg.
" Guess who !? '' klinkt een zangerige stem, ik grinnik want die stem herken ik uit duizenden.
" Hi Jayde. '' zeg ik lachend en geef haar een knuffel.
" Are you ready for Aspen ? '' zegt ze met wiebelende wenkbrauwen en mijn lach wordt breder, ik kan niet wachten.

Does he know ?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu