One | 하나

313 92 17
                                    

Every morning, we get a new chance to be different. A chance to change. A chance to be better. Your past is the past. leave it there. Repent, return to Allah and get on with the future part.


♡♡♡

.
.
.
.
.
.
.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Happy Reading ♡













Aera berdiri betul-betul di hadapan masjid di daerah Daegu bernama Masjid Al Amin. Sambil membetulkan sehelai kain di kepala, dia menghela nafasnya seketika.

"Awak betul-betul ni? Bukan kerana paksaan kan? Jangan paksa diri awak, tapi kalau memang awak rasa itu kemahuan awak sendiri saya yakin, Allah dah bukakan pintu hidayah kat awak. Awak insan terpilih, dari berjuta orang."

Kata-kata Nadia, rakannya dari Malaysia ketika program bertukaran pelajar dua hari lalu menjengah benak fikirannya. Nadia melontarkan kata-kata itu sewaktu menghantarnya pulang di KLIA sehari yang lalu.

Nafas ditarik kembali. Ya, Aera tekad. Dia yakin dengan keputusannya. Tidak salah dan yakin itu adalah jalan yang terbaik untuknya. Tanpa berlengah, dia melangkah masuk ke dalam masjid itu. Secara tidak langsung ia  membawa perubahan yang ketara dalam kehidupannya.

****

"Yoon, mana adik kamu tak balik lagi ni?" soal Puan Min risau. Mana tidak risau, anak perempuannya itu baru sahaja pulang dari program pertukaran pelajar selama satu bulan di Malaysia semalam, hari ni keluar.

Yoongi yang sedang duduk terlentang di atas sofa sambil menonton televisyen menoleh sekilas ke arah sang ibu.

"Entahlah, tadi Aera cakap nak keluar. Tak bagitahu pergi mana." tutur Yoongi sebelum menyambung semula tontonannya.

"Ish kamu ni. Adik kamu tu baru balik, tak rehat dulu ke dan dah keluar? Kenapa tak temankan dia?" bebel Puan Min. Eh Yoongi ni.

"Ala, dia nak jumpa kawan la eomma. Takkan la Yoon nak duduk kat gegirls. Tercalar maruah." amboi kau Yoongi.

"Eleh, macam hensem sangat." sempat Puan Min memerli membuatkan Yoongi terkekeh.

"Oh, kawan kamu dari duduk dekat dengan Gwacheon tu dah balik semalam?" tanya Puan Min.

"Entahlah. Mungkin hari ni, sebab sebelum amik Aera jumpa dia kejap. Daegu ke Gwacheon bukannya dekat." ujar Yoongi.

Someday √ Where stories live. Discover now