O týden později
„Ty sis myslela, že se tu před námi chováš, ty šmejdko?"
V odpověď se ozve dívčí zavzlykání a sotva slyšitelné„nechte mě být".
„Nechat tě být? Zrovna teď, když jsme tu tak hezky sami? Tak nato zapomeň!"
Malvína rozrazí dveře umývárny – a vzápětí zírá na pěticizmijozelských, kteří obstupují drobnou brýlatou dívkupřitisknutou ke dveřím kouzlem zavřené záchodové kabinky.„Malfoyi, Notte, Blacku, Avery, Traversi! Co sakra děláte nadívčích záchodech?!"
„Hleď si svého, Lacroixová," štěkne Nott. „Tohle nenítvoje starost!"
„Tak to jsi vedle. Jsem prefektka, takže moje starost je právětohle. Odebírám Zmijozelu pět bodů za to, že lezete, kamnemáte. Za každého. A teď byste mi mohli říct, co jste sechystali udělat té holčině."
„Něco, co můžeme udělat i tobě, Lacroixová!" Travers na nivrhne pohled, který nevěstí nic dobrého. „Nejsi nakonec takyšmejdka?"
„Do mého původu ti nic není," odsekne Malvína a vytáhnehůlku. „Tak co, domluvíme se rozumně, nebo vás mám všechnyproměnit v toaletní papír?"
Travers sáhne po své hůlce, náhle ho však zastaví Malfoy.
„Pánové, myslím, že půjdeme a necháme dámy být," pronesechladně.
„Abraxasi, ty mi nemáš co..."
„Ale no tak... přece kvůli ní nechceš mít problémy."
Travers neodpoví – a šokovaná Malvína jen zírá, kterak secelá zmijozelská parta odebere ke dveřím a beze slova opustíumývárnu. Nečekala, že to půjde tak snadno. Bylo jich ostatněpět a ona sama. Pokud tedy nepočítá to vyděšené pískle, kterézachránila.
„Jak se vlastně jmenuješ?"
„Uršula. Uršula Warrenová. Oni... oni se tě báli, že jo?"
„Na jejich místě bych se bála taky," odtuší Malvína. Máale nepříjemný pocit. Bylo to snadné. Až příliš snadné. Musízde být něco, o čem neví, co jí uniká. Ale co?
„Co ti vůbec chtěli?"
Dívenka se místo odpovědi hlasitě rozpláče. „Říkali, že-žejsem špína... Mudlovská šmejdka... Že tu nemám co dělat... Aže... že mi da-dají lekci..."
Malvína svrašní čelo. Takže MacMurphy měl pravdu? Skutečně jezde banda zmijozejských, kteří šikanují nečistokrevnéstudenty. Že by právě oni stáli za tím útokem?
Vzápětí ten nápad zavrhne. Jakkoli přinejmenším Malfoy nenížádný hlupák, nedokáže si představit, že by dokázal proměnitčlověka v kámen. To bylo zkrátka nad jejich schopnosti.
Tak kdo tedy?
Z úvah jí vytrhne Uršulino fňukání. „Nebreč, už se ti nicnestane. Kdybys s nimi zas měla problém, přijď za mnou."
***
Uršula si Malvínina slova vyloží poněkud jinak, než bylamyšlena. V následujících dnech se od ní téměř nehne, ať jiMalvína odhání sebevíc To se těch zmijozejských výrostkůopravdu tolik bojí? Ať je to jakkoli, havraspárská prefektka mábrzy sto chutí udělat jí něco mnohem horšího než všichnizmijozelští dohromady. Na náladě jí nepřidává ani Tom Riddle,který ji v týdnech po plese opět okázale ignoruje. Když jíjednoho odpoledne zastoupí cestu MacMurphy, má sto chutí hoproklít, ještě než stihne otevřít pusu.
„Zjistil jsi něco?"
„Ne,ale..."
„Jestli ne, tak si nemáme co říct."
„Malvíno, počkej. Za měsíc pořádá Křiklan svůj vánočnívečírek. Letos pozval i mě, nejspíš proto, že jsem prefekt. Atak mě napadlo..."
„Ne, MacMurphy, tohle už fakt není vtipné. Zkusil jsi to minule,já ti přičarovala oslí uši – a vlastně to bylo celé náramnálegrace. Ale teď podruhé... Jsi všeho všudy trapný. Mám svoupozvánku. Nepotřebuji tě, abych se tam dostala."
„Počkej! Jestli si myslíš, že zas půjdeš s Riddlem, tak bysasi měla něco vědět... Jeden můj kamarád slyšel, jak se na tenvečírek domlouvá s Blackovou."
Malvíně se na vteřinu div nezastaví srdce. Vzápětí se alevzpamatuje a vrhne na MacMurphyho svůj oblíbený pohrdavý pohled.„Buď tak laskav a nedělej ze mě idiota. Kdyby Tom pozvalBlackovou, věděla by o tom dávno celá škola."
„On ji pozval teprve před půl hodinou."
„A ty ses to náhodou dozvěděl ze všech nejdřív a utíkáš mito hned za tepla sdělit. Posledně jsem měla dojem, že začínášdostávat rozum, ale teď... chováš se jako ubožák."
„Počkej, Malvíno! Vím, že tohle nechceš slyšet, ale Riddle sis tebou jen hraje. On..." Ale ona se mezitím otočí na podpatku arázně vykráčí ze třídy. Tak rázně, že málem vrazí doEthel a Rosemary. Vyhne se jim a o chvíli později se k ní donesouútržky jejich hlasů. „Blackovou, fakt! Sama jsem je slyšela,jak se spolu baví."
„Riddle a Blacková? Tak to se nedivím, že je Lacroixová taknaštvaná...."
Kráčí pořád dál a pořád rychleji. Takže je to pravda? Tom ata nafoukaná mrcha? Jestli ano, už s ním víckrát nepromluví, ikdyby se jí o něm mělo zdát třeba po zbytek života.
ČTEŠ
Ta Riddleova holka
FanfictionMohl se Pán zla někdy zamilovat? A pokud ano, tak do koho? Má odpověď je jasná - do ženy, která se mu podobala. A ne, o Bellatrix tohle opravdu neplatí... Čeká nás cesta do Bradavic na počátku 40. let. Tedy do doby, o níž ze ságy o Harrym Potterovi...