XXIII.

94 12 2
                                    

,, Je ze second-handu." prohlásil Tony a Bruce se podíval na své sako.

,, No a? Mně se líbí, je takové pohodlné."

,, Je to strašný sako, hlavně ta barva."

,, Možná ta barva je trochu zvláštní, ale mně se líbí."

,, Určitě se v tom musíš dusit, vypadá to na drsnou látku."

,, Ale to jen na povrch, sáhni si, je to jemná tkanina."

,, Nebudu sahat na tvoje sako."

,, Proč? Říkám, není to drsná látka."

,, O to nejde."

,, Ale o co teda?"

,, Je ze second-handu."

,, A to nějak vadí?"

,, Jistěže jsem génius, playboy, miliardář a filantrop. Nebudu sahat na saka ze second-handu."

,, A proč ne?"

,, Nechci chytit vzteklinu."

,, Tony, vzteklinu mají zvířata, na to že jsi génius."

,, Přírodopis mě nikdy nebral."

,, Tomu se říká Biologie Tony, přírodopis je všeobecný souhrn."

,, Vím, co je to Biologie a Přírodopis." zavrčel Tony.

,, Občas to tak nevypadá." podotkl tišeji Clint, ale oni byli tak zaobraní do sebe, že si ostatních nevšímali.

,, Tak já si teda šáhnu, jo?" Tony přejel prstem po tkanině. ,, Je to drsný." zopakoval a Bruce zakroutil hlavou.

,, Musíš si šáhnout tady zevnitř."

,, Nebudu znovu šahat na to sako."

,, A proč?"

,, Je ze second-handu."

,, Vždyť už sis jednou šáhl."

,, Tak to jsem byl jistojistě pomatený."

,, Tony, byl jsi plně při vědomí a stalo se to před pár vteřinama."

,, Opravdu? To bych si snad pamatoval, nejsem sklerotik."

,, Tony, tady." ukázal Bruce na Tonyho prst, kterým si šáhl na jeho sako.

,, To je ukazováček, má ho každý, pak kdo potřebuje odbornou pomoc." vysvětlil pomalu Tony Bruceovi, jako by byl natvrdlý.

,, Ale tímhle prstem ses dotkl mého saka, tady." ukázal na místo.

,, Ano já vím, proto potřebuji tu dezinfekci."

,, Když to víš tak... Na co dezinfekci?"

,, Na co asi? Na můj prst."

,, Ale proč?"

,, Abych nedostal nějakou vážnou chorobu."

,, Jarvisi, byl bys tak laskav?" zeptala se Nat řečnicky a algoritmus jí vyhověl a nechal nahlas vystřelit pušku z nějakého filmu. ,, Děkuju." řekla, když byli oba zticha. ,, Máme tu důležitější debatu než saka..."

,, Ze second-handu." přerušil ji Tony, ale po jejím vražedném pohledu raději zmlkl.

,, Marine Hirvonen má co dělat s ní." ukázala na usmívající se zrzavou ženu. ,, Ta žena je vymazána ze všech internetových stránek, tohle je jediný důkaz o její existenci a my musíme zjistit proč. Snad jediné co víme, že Marine Hirvonen je už od útěku z Letchworth Village nezvěstná, tudíž ji musíme najít."

,, Kolik jí je teď?" zeptal se Tony.

,, Padesát pět, ne padesát šest." podívala se znovu Nat do papírů a pak na Tonyho.

,, Úžasný," prohodil Tony sarkasticky, ,, budeme hledat stařenky okolo padesáti šesti let. Víte kolik jich je? Ne! Ale já vím, jak dlouho ji budeme hledat. Věčnost!" vyprskl Tony a napil se.

,, Musíme hledat přímo u zdroje." postavil se Steve přímo čelem k fotografii budovy a domů ve vesnici.

,, Ti nic neřeknou." prohlásil Clint s pohledem na vesnici.

,, Jak to víš?" zajímalo Tonyho a vlastně všechny.

,, Mlčí o tom, co se tam děje, je to taková vesnice zapadlíků, kteří nechtějí slávu ani nic takového, pouze klid." odmlčel se a chtěl pokračovat, přesto byl stíhán dotazy.

,, Jako to všechno vlastně víš?" optal se ho Steve a Clint zarytě mlčel, přičemž mu Nat položila ruku na rameno a odpověděla za něj.

,, Vyrůstal tam."

Zavládlo ticho, které by narušilo i peříčko snášející se dolů na zem.

,, Tak..." promnul si ruce Tony a všichni leknutím poskočili, jak hluboko byli zahleděni v myšlenkách, a posadil se. Ruce si opřel o opěrku židle a pozoroval ty dva, Nat a Clinta, než se odhodlal to dopovědět. ,, Teď by mě zajímalo, co všechno o sobě víte a my o vás ne." špičkami bot klepl o podlahu, čímž se pokoušel zajistit ticho, které by narušovalo pouze mluvení těch dvou.


Incorrigible ✔Kde žijí příběhy. Začni objevovat