III. kapitola

103 11 0
                                    

Naira se vrhla k Däischter. ,,To bude v pořádku. Uzdravíš se, uvidíš" mumlala se slzami v očích Naira. Dračice otevřela oko a pohlédla na uplakanou Nairu ,,Smrt se už nezastaví. Říkala jsem ti že cítím kouř. Teď už je to jedno. Sbohem Nairo" poslední slova už jen vydechla, zavřela oči a zemřela. Naira se rozplakala a padla na kolena. Připadalo jí, že tam sedí se slzami snad celou věčnost, když jí někdo položil ruku na rameno. V mžiku byla na nohou a pod krkem držela muže, kterého předtím pouze omráčila. Vytáhla nůž a přiložila mu ho ke krku. Prvně ho chtěla zabít, ale rozmyslela si to, omráčila ho, svázala a rozhodla se z něj dostat později informace. Nadechla se a z plných plic zavyla, aby si zavolala některého draka a oznámila i smrt Däischter.

Společně s draky odnesla mrtvé tělo dračice do jeskyně na dně propasti v horách, protože hrob pro ni vykopat by trvalo možná i několik měsíců. Její tělo zakryli větvemi a stromy a vchod do jeskyně zasypali. Svázaný muž byl zatím v jejich domovní jeskyni.

Naira si druhý den přidřepla k muži a podívala se mu do obličeje. ,,Co ti ten drak udělal? Proč si ho se svými druhy zabil?" otázala se s kamennou tváří. Muž na ni vyděšeně hleděl a nebyl schopen slova. Naira vzala bandasku s vodou a přiložila mu ji k ústům. Muž na ni jen vyděšeně hleděl. ,,Myslíš že tě chci otrávit? Jak bys mi pak odpovídal na otázky?" pronesla opovržlivě a muž se zdráhavě napil. ,,Takže už odpovíš na mé otázky?" muž na ni ještě chvíli hleděl a pak se mu v očích zelesklo poznání. ,,T-ty jsi lady Keen" vykoktal ze sebe. ,,Jsem ráda že jsi mě poznal, ale stále chci své odpovědi!" pronesla už mírně naštvaně Naira. ,,Drak nás ohrožoval. Museli jsme ho zabít" pronesl vyděšeně muž. Naiře se zúžily oči na tenké čárky a zlostně zasyčela: ,,Ten drak jen letěl kolem. Vy jste po něm začali střílet a ty tu tvrdíš, že vás ohrožoval?!?" pak se zvedla otočila se a přes rameno zahlédla, jak muž hledí na její ocas. ,, Mimochodem neříká ti něco legenda o dračím dítěti? Jmenuje se Naira a právě tě vězní" prohodila ještě a odešla.

Vězeň dostával jídlo i vodu, ale po několik dní s ním Naira nemluvila. Několikrát se snažil rozhovor navázat, ale ona si ho jednoduše nevšímala, jako by mluvil do zdi. Jediná zábava bylo pozorování draků a toho, jak se Naira dobře baví, zatímco on musí jen sedět svázaný. Nairu neměl rád, ale byla jediný tvor v okolí, který dokázal mluvit, takže nakonec se i těšil na další výslech. Naira jeho pocity chápala a proto výslech oddalovala. Když bude přehlížen, bude chtít pozornost a pak řekne víc než by sám možná chtěl.

Po týdnu si k němu Naira zase přidřepla a s úsměvem se na něj dívala. Muž byl zmatený. Naira o něj vůbec nejevila zájem, chovala se jako by neexistoval a teď se na něj přátelsky usmívá? To bylo opravdu divné. ,,Ehm... Takže ty jsi Naira?" Vyblekotal nakonec muž a Naiřin úsměv se ještě víc roztáhl. ,,Jsem ráda, že ti to došlo." Muž chvíli váhal, ale nakonec promluvil. ,,Jmenuji se Fren a s ostatními členy skupiny jsme v horách byli hledat draka." Naira si sedla a jen poslouchala. Věděla, že kdyby ho přerušila, tak by si uvědomil, co všechno jí řekl. Sice bude asi často mluvit o nezajímavých věcech prozradí i ty zajímavé.

Fren pověděl celý příběh jak byli v horách, jak už to chtěli vzdát a i jak najednou zahlédli draka a v domnění, že pak dostanou odměnu, se ho pokusili zabít. Naira celou dobu jen seděla a poslouchala. Nakonec se ozvala ,,Frene, sice si mi řekl, vše co jsem chtěla, ale určitě chápeš, že tě nemůžu jen tak pustit." Fren na ni vytřeštil oči. ,,Já ti všechno řekl! Jakto?!?" pak zmlkl a chvíli si skládal myšlenky a nakonec pochopil, že to celé vyprávěl z nudy a protože měl konečně pozornost. Naira ještě chvíli počkala a když si baly jistá, že už  to pochopil promluvila ,,podívej, já bych tě donutila dát mi slovo, že nic o dracích neprozradíš, ale jakmile se dostaneš mezi lidi, dotáhneš sem s vojskem a co já potom. Normálně bych tě zabila, ale po poradě s draky jsem změnila názor. Nezabiju tě, ale budeš pod stálým dohledem a až to bude potřeba tak ti řeknu co máš dělat."

Dračí bojovniceKde žijí příběhy. Začni objevovat