└➤ Missing 1

385 44 132
                                    

Just take anything
I have, I still fine
but please dont take
her from me

Stil haunted in cringe
✩。:*•.──────────.•*:。✩

Not terakhir di mainkan dengan merdu sekali

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Not terakhir di mainkan dengan merdu sekali. Alunan akhir itu disambut dengan penuh senyuman milik si Ibu.

"Waahhh! pandainya anak Mama main piano" ucap Puan Kang.

"Yelah, Mama yang ajarkan" balas Felix yang masih berusia 11 tahun.

"Mama, lepas ni kita makan malam dengan Papa kan?"

"Haah, Papa dah janji sampai rumah pukul 8 tapi sekarang dah pukul 8:30"

"Papa ada urusan sikit kot,macam biasa"

"Ehh taklah kata Papa, jadual free..."

PAP!

Seluruh ruang rumah agam itu bertukar menjadi gelap gelita. Ditambah pula para pembantu rumah sudah pulang ke rumah masing-masing apabila menjelang senja. Terasa dingin nya malam itu.

"Mama kenapa ni?"

"Bekalan elektrik rosak sikit kot" jelas Puan Kang.

Dia cuba tenangkan anaknya walaupun dia tahu mana mungkin bekalan elektrik dari solar mampu terputus melainkan seseorang menutupnya.

"Felix tunggu sini boleh? Mama pergi tengok kat luar kejap ye"

Lampu suluh di dalam laci meja di ambil. Tidak lupa juga Puan Kang menyerahkan satu lagi lampu suluh untuk Felix.

"Mama pergi kejap je, Felix tunggu tau. Jangan takut,Mama janji Mama datang balik"

"Ermm cepat tau,Felix sejuk"

Pantas sweaternya ditanggalkan lalu di sarung ke bahu Felix.

"Kejap je tau, Mama janji Mama datang balik"

"Ermm Mama..."

Felix sempat memeluk Mamanya sebentar. Dia takut ditinggalkan seorang diri disitu.

"Kejap ye"

Entah kenapa Felix terasa bagaikan itu pelukan terakhir mereka. Hampir lama menunggu Felix mula merasa resah.

"Mama?"

Kenapa lama sangat ni? detusnya di dalam hati.

"Arrhhh!!"

"Mama?"

Terbangun Felix dari kerusi. Suara jeritan Mama sangat jelas di gegendang telinga.
Tanpa berlengah, lampu suluh di ambil.

Sweater yang membaluti badannya di biarkan jatuh ke lantai. Felix berlari pantas.

Missing • Lee Felix •Where stories live. Discover now