-2-

1.8K 162 22
                                    

Geçmiş

Küçük Alessi heyecanla merdiven basamaklarını teker teker inmeye çalışıyordu, babasının onun için yaptığı özel oyuncak ayısı da merdivenlerde onu takip ediyordu sallanarak. Alessi oyuncak ayısının zıplayabilmesi için peluş bacaklarının içindeki metallere ekleme yapmakla uğraşıyordu günlerdir. Sonunda ulaştığı başarısını babası ile paylaşma vaktiydi.

Boyuna göre kocaman olan merdivenler son bulduğunda küçük kız koşmaya başladı, ayısı da hızına yetişmeye çalışıyordu. Açık planlı oturma odasından geçerken mutfakta olan annesi önüne atlayarak heyecanlı kızını yakalamaya çalıştı ama Alessi annesinin iki yana açılmış kolunun altından geçerek kapıya yöneldi. Heyecandan ve annesini atlatmış olma mutluluğundan kıkırdıyordu, annesi ise ona huzur dolu bir gülümseme ile bakıyordu.

Verandadaki merdivenleri de tek tek indi. Babası gününün çoğunu büyük bahçelerindeki atölyesinde geçirirdi. Alessi daha çok küçük olduğu için onun sık sık atölyeye girmesine izin yoktu ama bu an onun için çok özeldi, babasının işlerini bitirmesini bekleyemezdi.

Büyük tahta kapıyı tıklattıktan sonra tüm gücüyle ittirdi. Onun atölyeye girdiğini gören babası uğraştığı şeyi bırakarak masadan kendisini ittirdi ve tekerlekli deri koltuğuyla neredeyse büyük odayı yarıladı.

Alessi babasına bir şey söylemek istediğini heyecanla haykırarak olduğu yerde zıplamaya başladı. Ayı da küçük kız gibi zıplamaya çalışırken kızının bu mutluluğunu gören adam kocaman gülümsedi ve kızına sıkıca sarıldı.

Alessi'nin küçük yaşta ilgi duymaya başladığı alanlar babasını biraz korkutsa da küçüklüğünde ona karışmak istemiyordu. Temel olarak bir şeyler öğrenmesini istiyordu ama bu tarz alanlarda devam etmesini asla istemiyordu. Kızını kendisinin batmaktan kurtulduğu bataklığa yaklaşmasını istemiyordu.

Küçük kız babasının kucağında heyecanla ayısının bacaklarına neler yaptığını anlatırken babası zaten olanları biliyordu ama kızı bozmamak için şaşkınlık dolu bir ifade yerleştirdi yüzüne. Alessi uyurken o da yardım etmişti başarıya ulaşmasına, yaptığı bir kaç hatayı düzeltmişti gizlice.

"Sana ne üstünde çalıştığımı göstermemi ister misin?" diye sorunca küçük kız heyecanla kafasını salladı, kısa sarı bukleleri tombik yanaklarının yanında aşağı yukarı salladı.

Adam kucağında kızıyla tekrar masaya yaklaştı sandalyesini ittirerek. Masadaki kocaman mavi taşı gören kocaman mavi gözler şaşkınlıkla açılıp arkasında duran babasına döndü, tekrar hayranlıkla taşa kilitlendi.

"Bu akuamarin taşı." diye açıkladı babası Alessi'ye. Uzanıp masanın çekmecesinden bir kolye çıkardı. Kolyede de bulunan aynı taş parlayarak kızın mavi gözlerini dolduruyordu. Havada sallanan kolyedeki taş daha küçük olsa da kızı büyülemeye yetmişti.

Adam kolyeyi masadaki büyük taşın yanına koydu. Masadaki taş devasayken kolyedeki taş çakıl taşından bile küçüktü, güzellikleri ise hala aynıydı.

Alessi taşlara büyülenmiş gibi bakarken babası uzanıp büyük taşa dokundu, kızının başını okşar gibi yumuşak bir şekilde temas ediyordu taşa.

"Bir gün bu kolyeden senin de olacak."

Küçük kız sarı saçlarını savurarak babasına döndü. Bu taşın küçük bir parçasına sahip olmak bile onun için büyük bir şeydi. Prenses hikayelerindeki kıyafetleri, pembe eşyaları istemeyen biriydi o, babasının ilgilendiği alanlar daha çok ilgisini çekiyordu. Babası bu taşla ilgileniyorsa gözüne girmek için o da bunu yapmak istiyordu.

"En büyüğünden istiyorum!" diye haykırdı küçük elini havaya kaldırırken.

"Ne demişler, büyük güç büyük sorumluluk getirir. Sana küçük bir parça yeterli olacaktır."

Alessi küçük kollarını göğsünde birleştirirken ince sarı kaşlarını çattı. Babası küçük bir kahkaha attı bu şirinlik karşısında ve kızını kucağından indirdi.

"Hadi bakalım gitme vakti." dedi tül eteğine iki kere hafifçe vurarak. "Babanın yapması gereken çok işi var."

Oyuncak ayısı küçük sert adımları takip ederken Alessi çatık kaşlarla bahçeye çıktı. Babası ona kolyeyi şimdi vermeyecekti, ilerde de küçük bir parçasını verecekti. Halbuki Alessi en büyüğünü istiyordu. Küçük de olsa sorumluluk alacağını biliyordu ve bunu babasına kanıtlayacaktı.

Akuamarin ✔ #Winterfest2020Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin