"kan je het nog een keer voordoen. ik snap het nog steeds niet." dylan lachte; "je houd de dolk in éen hand. niet te losjes, niet te strak. ja? probeer me nu maar aan te vallen." ik stak de dolk vooruit, maar hij ontweek hem met gemak. "ik zei aanvallen, niet knuffelen." ik haalde uit maar hij stapte opzij. zo ging het een tijdje door todat hij op de grond lag van het lachen. "whahahaha, en ik heb niet eens mijn dolken in mijn hand. hoe heb jij oot die kobold gedood. en jij noemt jezelf een moordenaar. hahahaha.
ik voelde woedde opborrelen. "HET IS NIET GRAPPIG!!" ik voeldeeen harde windvlaag en robbie vloog een stuk achteruit. met ogen groot van de schrik sprong hij op; "myrin!! myrin, kan je NU even komen." even later stapte myrin uit het huisje en wenkte dylan hem.ik snapte niet was er aan de hand was. myrin en dylan waren druk in overleg en dylan maakte wilde handgebaren. even later kwamen ze naar me toe. myrin kuchte; "we hebben een probeem. we denken dat je een windkind bent." ik hief me handen in de lucht; "ja wat ben ik nou? nu snap ik er echt helemaal niks meer van. eerst ben ik gewoon. leid ik een normaal leven. dan kom ik erachter dat ik een halve dromer ben en nu ben ik ook nog een windkind. wat gebeurd er toch allemaal met me!?" myrin zuchte en wuifde dylan weg. mopperend ging hij naar binnen
myrin zuchte nog een keer; "je bent naast een halfbloed ook nog een windkind. ik zal het je uitleggen. eens in de duizend jaar word er een elementenkind geboren. dat wil zeggen dat je naast je gewone wezen er nog een kracht bij hebt. ze worden geboren bij de rode volle maan -alleen bij de rode die eens in de duizend jaar verschijnt-. ook moet het element aanwezig zijn." "hoe weet jij dit?" hij sloeg zijn ogen neer; "omdat ik naast een elf ook nog een windkind bn." "hmm. oke, dat vind ik een goed antwoord. maar zijn er nog meer van dat soort kinderen?" "ja maar tot nu toch was ik de enige windkind. je hebt ook nog vuur, aarde, water en onzikinderen." "ja die eerste drie waren wel te verwachten, maar wat is een onzikind?" "o die kunnen ontzichtbaar worden" "aha, maar er zijn toch wezens die dat ook kunnen zonder dat ze een elementenkind zijn. een kamelion kan toch ook gewoon ontzichtbaar worden?" hij glimlachte; "goeie vergelijking in deze wereld waar de vreemste wezens wonen. maar toch is dit anders. kijk maar naar mij. ik ben een ijself, maar ik heb ook nog een tweede elment erbij: wind. alleen windkinderen hebben dat. nou ja heksen dan ook, en nog twee andere soorten maar dat zijn uitzonderingen." "oke ik begrijp het en nu wil jij mij zeker trainen. hij knikte..
JE LEEST
De dromers
Fantasíairis (15) verhuist naar Amsterdam. Haar enige vriend word daar Robbie. Ze heeft altijd al van dromen gehouden maar nu ze verhuist is kan ze haar dromen steeds meer herinneren, dat het levensecht lijkt. Het word allemaal nog raarder als Robbie erin v...