38/43

80 9 27
                                    

Bana verdiği çiçekleri çekmecemde ölmeye bırakmak yerine su dolu bir vazoya koysam, her şey daha farklı olur muydu?

Çekmeceyi açıp kupkuru olmuş onlarca papatyayı görünce gözlerim yaşardı. Zaten son dört gündür ağlamaktan başka bir şey yapmamıştım. Elim yorgunca çiçeklere uzandığında parmaklarım çekmecenin arka kısmında kalmış sert bir cisme dokundu. Hemen sonrasında bunun bir çikolata paketi olduğunu fark ettim.

Bu, Alina'nın verdiği çikolataydı. Yersem kendimi daha iyi hissedeceğimi söylediğini hatırladığımda hafifçe gülümsedim.

Z'nin o kızı öptüğü an gözlerimin önünden gitmiyordu ve artık çıldırmak üzereydim. Kendimle baş başa kalmaktan bunalmıştım. Belki Alina'nın yanına gitsem ve onunla konuşsam biraz ferahlardım. Z'nin annesine ne söyleyeceği artık umrumda değildi.

Uyuşuk hareketlerle yataktan kalktım ve günlerdir üzerimde olan terli kıyafetlerle dışarı çıktım. Orada olacağını umarak sahile gittim. On dakikalık yolu belki de yarım saatte yürümüştüm.

Tahminimde yanılmamıştım; gerçekten sahildeydi. Düşündüğümün aksine onu gördüğüme sevinemedim. Çünkü sırtı bana dönük halde karşısındaki çocukla konuşan, simsiyah saçlarını atkuyruğu yapmış Alina'yı gördüğümde bir şey oldu...

Z'nin öptüğü o kara saçlı kız gözlerimin önüne geldi. Ve son birkaç haftada olanlar aklımdan bir film şeridi gibi geçti:

"Ona bizden bahsetmesen olur mu?" demişti Z. Tavırları rahatsız, konuşmaları telaşlıydı.

Sonra, Z ve beni birlikte gördüğünde Alina'nın kaşlarını nasıl çattığını anımsadım.

Z'nin, telefonuna "O." kişisinden mesaj geldiğinde telefonu çabucak masadan alışı ve aceleyle kalkıp gidişini düşündüm... Hiçbir açıklama yapmaksızın ayrılmıştı yanımdan.

Ve Alina'nın çantasındaki menekşe demeti geldi aklıma. "Menekşeleri çok sevdiğim için," demişti, "sevgilim bana sürekli bunlardan topluyor."

Kayıp yapboz parçaları önüme düşüyor, hatırıma gelen her anıyla oluşturmaya çalıştığım resim biraz daha açığa çıkıyordu. Son parçayı da yerine yerleştirip yapbozu tamamladığımda her şeyi apaçık gördüm.

O kız, Alina'dan başkası değildi.

KISIR DÖNGÜ • malikHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin