{Feitje: Herinner je je nog het geboortejaar van Lisa? 1641? Dat is niet zomaar een getal. Het is mijn leerlingennummer. Ik dacht 'ach, waarom ook niet?' en schreef het op. Veel plezier met lezen!}
{David's POV}
Ik had dit echt niet verwacht van Lisa, of moet ik haar nu ook Kal noemen? Ze weet toch wat voor man Ares is? Hoe noem je zulke types ook alweer? Oh ja, hij is een George {als in George Clooney, acteur/vrouwenversierder}. Zonder dat ik erover na heb gedacht, kom ik bij een vijvertje in de tuin. Ik ga zitten en staar naar het water oppervlak. Eerst zie ik mezelf, de lucht in de achtergrond ziet er donker uit, het werd alweer laat, maar dan verandert het beeld in Lisa. Ik zie haar glimlachend kijken met haar groen-goude ogen. Ze haalt een hand door haar donkerbruine haar. Ik zucht. Ik kan alleen maar aan haar denken. Aan hoe ze lacht, hoe ze naar me kijkt, hoe ik me bij haar voel.
'Moet je mij nou eens zien. Ik hoor boos te zijn maar kan dat niet eens vijf minuten volhouden,' zucht ik.
'Mooi, dat maakt mijn werk gemakkelijker,' zegt een stem achter me. Ik draai me om en zie een blonde man.
'Eros, god van de liefde en begeerte. Zoon van Aphrodite en Ares.'
Ik kijk geïrriteerd weer naar de vijver. Eros kwam naast me zitten.
'Mam was niet altijd getrouwd met Hefaistos, wist je dat? Ze wou gaan trouwen met Ares. Dat zouden ze bijna ook, totdat Zeus jaloers werd en Aphrodite uithuwelijkte aan Hefaistos,' vertelt hij.
'Waarom zou Zeus jaloers worden?' vraag ik.
'Ik weet het niet, maar je weet dat Zeus een flirterig typetje is,' antwoord hij.
'Ja, dat herinner ik me. Denk je dat Zeus jaloers was omdat hij zelf geen affaire kon krijgen met Aphrodite?' vraag ik.
'Dat kan, ik geloof zelfs dat dat de reden is,' antwoord hij.
'Maar hierom was je niet gekomen of wel?'
Hij lacht een beetje. 'Nee, inderdaad. David, Lisa houd echt van je. Je had haar net moeten zien, ze huilde haar ogen uit.'
'Echt waar?'
Hij knikt. 'Ken je het verhaal van de mensen die twee hoofden, twee paar armen en benen en zelfs twee harten hadden?'
'Ja, die ken. Zeus vond dat als we zouden aanvallen, we te krachtig zouden zijn en heeft ons uit elkaar getrokken. De twee helften zoeken nu hun hele leven naar elkaar en het komt zelden voor dat ze elkaar vinden,' antwoord ik.
'David, zij is jouw andere helft,' zegt hij.
'Maar zij is een godin! Hoe kan ik haar andere helft zijn?'
'Dat is nou wat ik me afvraag. Maar het is de waarheid en zij kent hem ook, mijn moeder heeft het haar persoonlijk vertelt. Voordat Kal, of voor jou Lisa, Ares tegen kwam, was ze op weg naar jou, onbewust, maar ze was op weg naar jou. Ze wou het goed maken, David.'
'Waar is ze nu?' vraag ik.
'Ze ligt in jullie kamer te slapen. Ik heb Hypnos om hulp gevraagd,' voegt hij er aan toe.
Ik steek een wenkbrauw op. 'Je hebt haar in slaap gebracht?'
'Het was dat of ze zou haar ogen uit zitten huilen,' antwoord Eros. 'Maar ga jij nou maar naar haar toe.'
Hij staat op en trekt me overeind.
'Bedankt,' zeg ik als ik weg loop.
'Graag gedaan joh!' roept hij me na.
Ik loop het huis weer in en loop regelrecht naar Lisa's en mijn kamer. Als ik binnen kom, zie ik Lisa slapend met haar haar om haar hoofd als een kroon. Ik loop naar haar toe en ga voorzichtig op het uiteinde van het bed zitten. Ik strijk met mijn hand langs haar wang en ze opent langzaam haar ogen. Ze kijkt rond en als ze mij ziet, glimlacht ze.
'David,' zegt ze zacht en gaat overeind zitten.
'Hey, lekker geslapen?' vraag ik haar. Ze knikt. Dan vertrekt haar gezicht. Er zitten tranen in haar ogen.
'Ik... Ik heb niks met Ares gedaan, echt niet. Alsjeblieft, David, het spijt me zo,' snikt ze. Ik omhels haar.
'Het is al goed,' fluister ik in haar oor. Ik laat mijn hoofd zakken en kus haar op haar sleutelbeen.
'David,' giegelt ze. Ik trek mijn hoofd terug en kijk haar aan.
'Ja?' vraag ik. Ze leunt voorover en kust me zacht op mijn lippen. Ik kus haar terug. Ze slaat een arm om me heen en legt haar hand tegen mijn schouderbladen, met haar andere hand speelt ze met een lok van mijn haar in mijn nek. Ze beëindigt de kus, maar ik duw snel mijn lippen weer tegen die van haar. Ze valt achterover en ik val mee. Ik lig boven op haar en kijk haar aan. Ze pakt de kraag van mijn shirt en trekt me naar haar toe en kust me dringend. Dan laat ze me los en kijkt me aan.
'Ik houd van je,' fluistert ze.
'Ik houd ook van jou,' fluister ik terug.
{Daar ben ik weer! Genoten van het verhaal? Ik hoop van wel. Urgh ik wil mijn eigen David. Ook wel eens gehad dag je jaloers/verliefd wordt op je eigen personages?
Anyway, over mijn toetsweek. It feels like hell. Ik haat dit! Natuurlijk, altijd fijn om rond 12 uur uit te zijn, maar al dat leren! Hoeveel toetsweken hebben/hadden jullie? Yeah, whateva.
Houd van jullie! Bye! -xoxo- }
JE LEEST
Gaven, goden en mythen. ((Geannuleerd))
DiversosHoe voelt het om te verhuizen? Om je opnieuw te proberen geaccepteerd te worden, terwijl je terug thuis altijd het buitenbeentje was en werd gepest? Hoe zou het zijn om vrienden te worden met de leukste jongen die je ooit hebt gezien? Wat zou jij do...