وقعت فى عشقك عشق
الحلقه الخامسه والعشرون
*******************
فى فيلا الشرقاوى
سما بفرح: الف مبروووك ي حبيبى الف مبروووك يتربى فى عزكو ياااارب...
عمر: الله يبارك فيكى ي امى... انتو عاملين اي انتو كويسين
سما بحنان: الحمدلله ي حبيبى الحمد لله.... ادينى مريم اكلمها...
مريم بحب واشتياق: ماما وحشتنى اووووى ي ماما
سما بحنان: وانتى كمان ي قلب ماما... مبروك ي حببتى مبروك.. تفرحى بيه وتشوفيه وهو عريس يااارب...
مريم: ربنا يخليكى ي ماما المهم انتى كويسه... وبابا عامل اي
اخذ ادهم الهاتف من سما: بابا كويس ي ستى انتى عامله اي
مريم: انا كويسه ي بابا.. حضرتك كويس
ادهم بحنان: انا كويس ي حببتى لما سمعت صوتك... قوليلى الولا اللى عندك دا مديقك فى حاجه
مريم وهى تنظر لعمر بحب: لا ي بابا... والله هو مريحنى خالص وواخد بالوا منى... وكمان طنط لين مش بتسبنى ولما عرفت انى تعبانه جت معايا المستشفى
سما بضحك: دى لو سمعتك بتقولى طنط هتجرى وراكى
مريم بضحك: لا والله ي ماما هى طيبه خالص... وكمان هى هترجع معانا لما عمر يصفى الشركه
سما: بس السفر غلط عليكى..
مريم: ي ماما عمر لما يخلص هاكون انا فى الخامس يعنى مافيش خطر
سما: ماشي ي حببتى خلى بالك من نفسك ماشي..
مريم: حاضر ي ماما لا اله الا الله
سما: محمد رسول الله ي حببتى...
واغلقت الهاتف...
سما: ادهم انا عايزه اروح لعشق
ادهم بإستغراب: م هى هتيجى بكره مستعجله لى
سما بتفكير: ماشي ي حبيبى...
ادهم: هو فى حاجه
سما: معرفش ي حبيبى بس قلقانه عليها
ادهم: متخافيش ي حببتى.... وفى هذا الوقت دخل احمد وهو يحمل غاده..
ادهم بتسأول: فى اي انت شايلها كدا لى
غاده بغيظ: والله م اعرف ي عمو.. من ساعت م عرف ومرضاش يخلى رجلى تلمس الارض
ادهم: عرف اي
احمد بفرحه: اصل غاده حامل... انا هبقى بابا ي عمى
سما بضحك: تقوم تشلها كدا.. هههههههه
غاده بغيظ: انا عارفه بقا... دا واجع قلبى
احمد: اه انا كدا انا طالع اوضى مش هتحرك غير لما تولد... عمى لما تشوفوا ماما وبابا ابقوا قوللهم.. ورحل
كانت سما وادهم يموتون ضحكااا
********************
فى مكتب عشق
كانت عشق تبكى منذ ان قرأت الجواب
" نص الجواب"
( عشق... انا عارف انك مش طيقانى من يوم مشوفتينى... وعارف انك مستحيل تسامحينى... اسمعينى ي بنتى... انا فعلا كنت بحب سما وفعلا حاولت اخطفها يوم فرحها بس انا قولت ان الاصابه اللى تتوجه لأدهم متبقاش خطر عليه... انا كنت هفضل بعيد عن سما لحد م سهير جتلى وقالتلى على مخطتها انا كنت خايف علي سما مهمنيش حد تانى... لحد مهى قتلت نور وحسن وكانت هتقتل مريم كمان لان مريم شاهده ع جرائمها بس انا مانعتها... عن طريق حجه انها تتقرب من مراد عشان بنتها وفلوسه... انا مش وحش ي عشق زى م انتى شايفه... انا كذا مره حاولت ابعدك عن المهمه عشان مكنتش عاوز اعرضك للخطر ي بنتى... وفى حاجه بخصوص مراد... انا عارف انك بتحبيه... وهو بيعشقك.. انتو فى بداية حياتكو.. مراد عمل حادثه لما كان فى لندن خليته ميعرفش يخلف.. الا لو اتجوز وانتظم ع ادويه معينه انا كنت متابع حالته محدش كان يعرف اللى حصل لمراد الا حسن الله يرحمه وحتى مراد ذات نفسه ميعرفش.. ودا الدكتور اللى معاه التقرير اللى فيها حالة مراد... اسمه دكتور محمد دا العياده بتاعته فى شارع** رحيلو وقوليلو انك عشق تبع اللواء حمدى وهو هيعرفك....واتصرفى وخلى مراد يعمل تحاليل عادى بحجة تأخير الخلفه وانك خايفه تكونى انتى السبب الدكتور بعد ميتأكد من حالت مراد هيكتب دوا والدوا بعد فتره هيقدر يخلف.. انا عارف انك مستغربه انى اعرف منين... بس انا كنت متابع نور وحسن... وع فكره نور ااالله يرحمها لما جاتلى صحيح حصلت مشكله... بس احنا اتفهمنا وانا قولتلها انى هسافر... هى كانت مفكره انى هقتل حد من ولاد سما متعرفش ان سهير كانت اصلا هى اللى عايزه تقتل حد فيكو... وانا اللى لحقتها... ان جيتى للحق هى كانت عاوزه تقتلك انتى عشان مراد كان على طول بيقولها انه مش هيتجوز غاده وأنه هيتجوز عشق.... انا مش وحش زى م انتى شيفانى... انا لو وحش مكنتش باينت لسهير انى مجنون... سامحينى ي بنتى.. سامحينى... ولو امكن محدش يعرف اللى اتكتب فى الجواب دا غيرك انتى وسما مراد مش لازم يعرف... حافظى ع جوزك الراجل لما يحس انه عاجز... بيبقى بيموت بالبطئ... ياااريت تتدعيلى ي بنتى... ادعيلى ربنا يرحمنى )
مراد بمرح: سيادة الرائد اللى واخده عق..... بترت كلماته عندما رأها ومن الواضح انها كانت تبكى... عندما رائته عشق ركضت اتجاه والقت نفسها فى احضانه.... وانفجرت فى البكاء
مراد بقلق: عشق... عشق مالك ي حببتى فى اي...
عشق ببكاء: انا بحبك اوووى ومش هقدر اعيش من غيرك ي مراد اوعى تسبنى... احضنى جاامد...
مراد بقلق من حالتها ضمها بقوه: مالك ي عشقى... مالك ي حببتى... اهدى عشان خاطري
ازدادت شهقات عشق وشعرت بسحابه سوداء امام عينها... وفقدت وعيها....
مراد بصراخ وقلق: عشق... عععششششششققققق...
حملها مراد ووضعها على الاريكه... واحضر ماء...
مراد بقلق وهو يخبط ع وجنتى عشق: عشق.. عشقى.. فوقى ي حببتى..
فتحت عشق عينها وادارت وجهها وكانت تبكى بحرقه وقوه اسندها مراد كانت رأسها فى حضنه...
مراد بقلق: اي ي حببتى مالك اي اللى حصل
عشق ببكاء هستيرى: انا ظالمه.. انا ظالمه ي مراد... انا ظلمت واحد مالوش ذنب.... يااااارب سامحنى.. يااااارب...
مراد بعدم فهم وهو يسندها ويضع راسها بين يده: فى اي وظلمتى مين...
عشق ببكاء هستيرى: مش هقدر اقول... مش هقدر ي مراد.. احضنى... احضنى جامد...
عانقها مراد بقوه وهو يهدئها...
اكملت عشق ببكاء: قولى انك مش هتسبنى... اوعدنى... قولى ان عمر محبك ليا هيقل... وهتفضل جامبى ع طول وعمرك متتغير معايا... ولا تسبنى مهما كانت الظروف...
مراد بقلق: فى اي ي عشق...
عشق ببكاء حاد: اوعدنى وبس... اوعدنى يلااا
مراد: طيب.. اهدى اهدى.. اوعدك ي حببتى.. اهدى بقا...
عشق: وعد الحر....
اكمل مراد: دين ي حببتى...
عشق وبدأ بكائها بخف عانقته بقوه كبيره: انا بحبك اوووى... مقدرش اعيش من غيرك... بحبك اووووى ي مرادى..
مراد: وانا بموت فيكى وبعشقك وبدمنك وبتنفسك ي قلب مرادك...
سكنت عشق فعلم انها نامت من كثرة البكاء... حملها مراد وتوجه بها الى القصر...
*******************
فى لندن... وتحديدا فى منزل عمر ومريم...
عمر: ي حببتى لازم تاخدى الدوا
مريم بعند: لا طعمه مر...
عمر بمحايله كأنه يحدث طفله: ي حببتى مينفعش.. هتتعبى كدا... وبعدين دا طعمه حلو...
مريم بلماضه طفوليه: وانت كنت دقته قبل كدا...
عمر بفقدان امل: يااارب الصبر بقا...
مريم بطفوله: عمر... عايزه كيك بالشكولاته...
عمر: لو اخدى الدوا هجبلك
قفذت مريم بطفوله: لا... عايزه دلوقت ماليش دعوه..
عمر: يختااااااااى... هو الحمل لحس دماغك انتى بقيتى هبله لى...
مريم بزعيق: انااااا.. انا هبله... انت اللى بتستهبل...
عمر يمثل الخوف: ينهار اسود... اهدى ي صلاح مش كداا....
مريم بغضب مصطنع: يلااا اتفضل قوم هاتلى الكيك... ومتنساش عصير المانجه الطازه يلااا
وقف عمر واتجه الى المطبخ وقال بخبث: مش عاوزه تاخد الدوا عادى هدهولها فى العصير... هههههه الله عليا دا انا عليا خطط.... والله بخططى لازم يستغلونى فى المخابرات.. هههههههه
لم يكن يعلم ان مريم كانت تتابعه...
مريم بوعيد: ماشى... ماشى ي عمر
بعد بعض الوقت اتى عمر بالكيك والعصير...
مريم ببرائه كاذبه قبلت وجنته: شكر ي روحى... بس ممكن تجيلى مخده من جوه لو مش هتعبك ي حبيبى... رقبتى وجعانى...
عمر بحب: حبيبى يأمر وانا انفذ... وذهب لجلب الوساده.. فى هذا الوقت ابدلت مريم الكوبان ليصبح الكوب الذى به الدواء من نصيب عمر...
عمر وهو يضع الوساده خلف مريم...
مريم بحب: شكرا ي حبيبى...
عمر بحب: العفو.. يلا بقا ناكل ونشرب العصير...
مريم: حاضر وامسكت الكأس الذى امامها... تحت نظرات عمر الخبيثه.. وقبل ان ترتشف العصير...
مريم: عمر انت مش هتشرب..
عمر وهو يمسك الكأس الخاص به: لا ي حببتى هشرب اهو... وبدأ عمر يشرب فى العصير ولكنه لم يبين ادنى تعبير...
كانت مريم تنظر له بدهشه...
وبدأت تشرب... وكانت الكأس المر من نصبيها...
مريم بقرف: يعععععععع.... اي دا...
عمر بضحك: مفكرانى مشوفتكيش وانتى بتبصى عليا فى المطبخ...
مريم بغيظ: انت رخم طب مش هكمله.. ها
عمر ببرود: براحتك... انتى كان المفروض تاخدى منه معقله... ودا اللى كنت عاوزه...
وضعت مريم الكوب واتجهت الى غرفتها... تحت ضحكات عمر
******************
فى قصر العامرى.. كان مراد يحمل عشق ويدخل بها القصر رائتهم تسنيم
تسنيم بقلق: مالها عشق ي مراد
مراد وهو يصعد السلم: ملهاش ي عمتو هى نايمه وانا مردتش اصحيها...
تسنيم بإرتياح: ماشي ي حبيبى... واتجه بعشق الى غرفتهم....
وضع مراد عشق ع السرير وقبل يداها: ياترى مالك ي عشقى... اي اللى مديقك ي حببتى....
وصعد بجنبها ع السرير بعدما خلع جاكته... وضمها اليه بقوه.... بادلته عشق العناق وهى نائمه ودفتت وجهها فى حنايا عنقه...
عشق وهى نائمه: مراااد
زاد مراد من قوة احتضانها: حببتى.....
زادت عشق من عناقها له ونامت بعمق...
قبلها مراد من جبينها ونامو معا...
***********************
فى اليوم التالى... استيقظت عشق كانت مكتفه بين يدى مراد وهى ايضا تحتضنه بقوه حاولت التخلص من قبضته دون ان توقظه ولكنها فشلت.. استسلمت ووضعت رأسها ع صدره.. ظلت تلعب فى زرار قميصه... رفعت رأسها واسندت وجنتها على كتفه تتأمله وهو نائم... اقتربت منه ببطئ وعلى مهل وطبعت قبله رقيقه ع وجنته... كان مراد مستيقظ حينما شعر بها تحاول انا تتفك قبضته...
مراد بنعاس وهو مازال مغمض عينيه: صباح الخير..
ابتسمت عشق بحب: صباح النور ي حبيبى...
فتح مراد عسليته ونظر لها بعتاب: احسن دلوقت...
عشق بحزن: زعلان منى...
مراد وهو يدير وجهه: لا..
عشق وهى تمسك وجهه وتديره اليها بدموع: لا... انت زعلان...
مراد: يعنى مش راضيه تقوليلى اي اللى حصل امبارح يخليكى زعلانه كدا
عشق بعتاب ودموع: وانا من امته بتكلم فى شغلى وانت عارف انها حاجات سريه....
مراد وهو يمسح دموعها: طب بتعيطى لى دلوقت
عشق: عشان زعلان منى..
مراد: معنى انك امبارح موتى نفسك من العياط والكلام اللى قولتيه... فالموضوع مش شغل وبس...
عشق: وان قولتلك ان هى امانه ومينفعش ولا مخلوق يعرفها...
مراد: طيب.. ماشى ممكن بقا تضحكى وتخلى الشمس تنور...
عشق وهى تقبله من وجنته: صباح الفل ي حبيبى
ابتسم مراد: صباح الفل والورد والياسمين عليكى ي احلى عشق فى الدنيا كلها...عشقى....
ابتسمت عشق وهى تقف: يلاا انهاده لازم نكون عند ماما بادرى...
مراد: يلا ي عمرى....
ذهب مراد الى الحمام... اما عشق فأخرجت له ملابس... ولها ايضا واستعدت...
خرج مراد من الحمام ونظر الى عشق بدهشة
مراد بدهشه: عشق
*******************
الحلقه خلصت يااارب تكون عجبتكو
ياترى عشق هتعمل اي...
وياترى مراد شاف اي
واى رايكو فى علاقة عمر ومريم واحمد وغاده وعشق ومراد....
ياترى عشق هتنصرف ازاى...
هتعرفو كل الحلقات اللى جايه...
رواية وقعت في عشقك عشق
من تأليفى شمس محمد
التنزيل كل اتنين وخميس❤️❤️
أنت تقرأ
وقعت فى عشقك عشق الجزء الثاني من رواية القلب و ما يهوى بقلم شمس محمد
Romanceهى فتااه مرحه جداا وايضا حاده جدااا لا احد يستطيع ان يقف فى مواجهتها هو رجل اعمال جاد جدااا ولكن مرح قليل يعتز بنفسه جداا يهابونه الجميع فماذا سيفعل هذا الرجل امام هذه الحوريه متقلبة المزاج هل سيسقط غروره امامها هل سيرفع الرايه البيضاء امامها و...