Maka, misi pun bermula!
Misi apa? Misi yang akan menyatukan dua hati yang telah bersatu. Kenapa author kata begitu? Just wait and see guys 🤣!
Akhirnya, aku dah keluar dari wad. Huh! Sesak nafas dalam wad tu. Hari-hari Fateh datang membawa nota. Gila! Bukannya kata-kata semangat, tapi kata-kata yang menyakitkan!
Aku kini berada di rumahku. Oh Arissa, kakak mu ini amat merindui mu! Dasar adik tak kenang budi! Selama aku berada di hospital, boleh kira dengan jari je berapa kali dia jenguk aku!
Aku senyap-senyap membuka tombol pintu. Aku nampak motor Arissa di luar, mesti dia kat dalam. Ha, dia ada kat dapur. Peluang yang baik ni! Aku berjalan terjingkit-jingkit ke arahnya. Satu....dua....tiga..
BARGH!!!
"Arghh!" Arissa mengetuk kepala ku menggunakan senduk di tangannya. Aduh! Sakit kepala aku. Terasa berdenyut-denyut. Heh! Padan muka la nak kenakan orang, diri sendiri terkena.
"Akak! Sorry, tu la sapa suruh nak kenakan aku!" Arissa mengurut dadanya. Ingat perompak la tuuu "Hehe saja nak kacau adik kesayangan ni" kataku sambil mengusap-usap kepalaku. Kalau benjol ni, naya je!
"Eh, akak bila sampai? Tak dengar pintu terbuka pun" Arissa menjengah kepalanya ke arah pintu. Tertutup! Akaknya ni masuk ikut pintu mana? Pintu dapur ke?
"Hahahahahah" aku membalas persoalannya dengan tawa ku. Dia memandangku hairan "Ikut depan la, ingat kakak kau ni perompak ke?" aku mencubit pipinya.
"Eeee sakit!" Arissa memegang pipinya. Heheh tahu sakit! "Yang diketuknya kepala akak ni, tak sakit?" aku menunjuk ke arah kepalaku. Dia tergelak kecil "Alololo sakit ke? Sapa suruh kacau aku!" dia ketawa terbahak-bahak. Amboi budak ni!
"Heh ye lah. Masak apa tu?" aku bertanya sambil menjengah periuk yang berasap tersebut "ikan kukus je. Eh kawan Arissa nak datang tau kak" katanya malu-malu.
"Ehem...kawan or kekasih?" aku mengusiknya. Jelas wajahnya berubah menjadi merah. Eeee comel adik aku sorang ni! "Heheh tak payah sorok la dari akak. Mesti 'Farhan' dengan kawan akak datang kan?" Aku menekankan perkataan 'Farhan'. Hehehe makin galak aku usik dia.
Arissa menghalauku dari dapur. Cis! Dah la Fateh tak datang hantar aku ke sini. Eh, kenapa kena kesah pasal dia pula? Takpe la, kita try merajuk la dengan Fateh.
Tittt tittt. Ish! Baru nak merajuk.
_Fateh_ : Meet me at the lake, 4 pm
_Akma_ : Apahal pula?!
_Fateh_ : Perghh marah. Sorry la, aku busy shooting. Nanti petang aku free, okay baby?
_Akma_ : Ewwwww nak muntah... Welkkk
_Fateh_ : Aik? Belum apa-apa dah mengandung ke?
_Akma_ : Woi! Gila ke?!
Ingat nak pujuk, padahal makin menyakitkan hati pula! Aku berlari ke tingkat atas. Aku menuju ke bilikku. Dasar! Aku terbaring di atas katil ku. Hmm nyaman. Eh? Dia bluetick je ke? Biarlah.
Tak lama lepas tu, Fateh mesej kembali. Heh, mesti ada kerja tadi. Aku lambat-lambat membuka mesej tadi
_Fateh_ : Elelelele marah pula sayang kita ni
YOU ARE READING
Boybestfriend♡ [✓]
RomanceMengisahkan Akma Dhiya, seorang insan biasa yang memiliki seorang kawan baik lelaki, Fateh Irsyad. Mereka sangat rapat semenjak sekolah lagi. Ada yang kata mereka bercinta, padahal mereka hanya berkawan baik. Apa yang berlaku apabila usia semakin me...