Alma Dhiya P.O.V
Masya Allah!! Aku nampak ada sebuah air pancut mini beserta taman yang sangat indah! Yang peliknya ada laluan yang boleh kita merentasi tasik tersebut untuk ke air pancut tau!
Cantik sangat-sangat!
"Suka tak?"
Ya Allah, kenapa dia bawa aku pergi sini? Aku rasa nak menangis. Kami berjalan diiringi pokok bunga mini berwarna-warni. Nampak macam taman untuk dua orang je!
Sweet tak? Hehe! Tak ada tak ada gurau je. Kami berjalan ke arah air pancut. Jambatan ni kadang-kadang goyang, kadang-kadang okay. Nampak sangat kami gemuk. Eh?
"Kenapa kau bawa.." Tak sempat aku menghabiskan ayat, baru aku teringat! Harini hari lahir Fateh!!! Ya Allah, macam mana boleh terlupa?
"Ya Allah, Fateh! Aku lupa harini hari lahir kau!" Aku rasa bersalah sekarang ni! Kenapa Farihin dengan Amyra tak ingatkan aku? Nak kena diorang ni! Siap diorang balik nanti!
"Eh, takpe. Sebab tu aku bawa kau ke sini. Nii tempat yang aku boleh hilangkan stress. Kalau penat kerja ke, penat belajar ke aku akan datang ke sini"
Fateh memandang air pancut yang hanya 20 cm daripada kami! Aku terpegun, terpukau, terkaku semua ada la! Cantiknya ciptaan Tuhan!
"Kau suka tak?"
Maaf Fateh, aku tak mampu nak jawab, aku rasa happy sangat!
"Aku cuma akan bawa orang yang aku sayang je kat sini, sebab tempat ni istimewa bagi aku"
Fateh berkata perlahan atau aku yang berangan? Mustahil lah dia cakap macam tu! Aku berangan je kot haha!
Dia nak kata aku special ke atau aku yang berangan ni? Astaghfirullah hal adzim, istighfar Akma. Bawa mengucap, perasan je lebih!
"Okay la, aku nak balik la. Dah lewat ni, nak solat asar lagi"
Aku ingin mula melangkah, namun dihalang oleh Fateh. "Tunggu la kejap, baru pukul 4:20, kau nak pergi tak surau berdekatan sini?"
Aku berfikir sejenak. Hmm boleh la mesti lawa macam taman mini ni! "Kalau nak, jom. Aku bawa. Lepasni makan malam kat sebelah sana" Fateh menunjukkan ke satu arah tapi aku tak pandang pula.
Kami sampai di surau yang bertempat di sisi kanan taman mini tadi. Ya Allah, luar macam surau, dalam macam masjid 5 bintang! Subhanallah!! Allahuakbar!! Indah sungguh ciptaan-Nya.
"Masuk la bahagian perempuan, aku jadi Imam. Nanti ada lagi makcik atau pakcik datang, so kau tegur la diorang" Fateh mengambil air wudhu' di luar surau.
Aku menapak ke arah bahagian perempuan. Terdapat sekumpulan makcik-makcik sedang mengambil wudhu'. Aku tersenyum tatkala mereka memandangku.
"Anak ni siapa ye? Tak pernah nampak kat kawasan ni?" Makcik bertudung hijau lembut bertanya kepadaku.
"Oh, saya Akma makcik. Tumpang surau kat sini sebab tadi saya ada kat taman mini sebelah sana" Amu menunjuk ke arah taman mini berkenaan.
"La ye ke? Maknanya kamu ni isteri Fateh Irsyad la ye?" Makcik yang sudah memakai telekung pula menegurku. "Eh, bukan makcik" Aku mjla serba salah. Dah apahal pula diorang ingat aku isteri dia?
"Oh kalau macam tu kamu kekasih dia la kan?" Makcik yang baru selesai mengambil wudhu' menyampuk. "Eh, tak juga makcik. Saya kawan dia je"
Makcik ni, kang ada yang makan penampo! Cari pasal pula diorang ni.
"La ye ke nak. Makcik ingat kamu isteri atau kekasih Fateh. Sebab Fateh tu tak bagi orang lain masuk kat taman mini dengan kedai makan kat sebelah sana kecuali--" Makcik yang ingin memakai telekung berhenti berkata.
YOU ARE READING
Boybestfriend♡ [✓]
RomanceMengisahkan Akma Dhiya, seorang insan biasa yang memiliki seorang kawan baik lelaki, Fateh Irsyad. Mereka sangat rapat semenjak sekolah lagi. Ada yang kata mereka bercinta, padahal mereka hanya berkawan baik. Apa yang berlaku apabila usia semakin me...