Akma Dhiya P.O.V
"Wei, makin rapat eh korang, bila nak bercinta?" Itu lah Amy, atau nama panjangnya Amyra. Aku memang tiada jawapan untuk soalan yang satu ni.
"Kau ni sibuk je, biarlah Akma nak bercinta ke nak berkawan ke dengan Fateh, apa hak kau untuk bersuara? Lagipun kalau diorang bercinta, tak salah pun! Bukannya hubungan sesama jenis!" Hin, atau nama sebenarnya Farihin membidas. Aku memang suka kalau Hin menjawab, memang padu gila.
"Eeee, tanya je tu pun..." Belum sempat Amy membalas, Cikgu Eyka sudah melangkah masuk ke dalam kelas kami, lega hatiku.
Sebelum ni memang aku dengan Fateh, atau nama panjangnya Fateh Irsyad berkawan. Rapat sangat-sangat, sampai junior pun cop kami 'couple'. Fuhhh dahsyat budak zaman sekarang, masih bersekolah tapi lebih pandai dari orang tua. Mak ayah hantar pergi sekolah untuk belajar, bukan bercinta.
Cikgu Eyka mengajar subjek Matematik. Subjek yang paling aku gemar. Cuma cikgu je aku kurang gemar sebab....
"Kenapa tak siapkan kerja saya?!?!"
DUSH! Cikgu Eyka merotan Farhan, kembar Farihin. Cikgu Eyka memang tegas, aku suka cara dia mendidik, cuma dia terlalu....
"Kemas tandas waktu rehat nanti, kamu pergi makan...siap kamu!!" Pesanan padu Cikgu Eyka kepada Farhan. Huhu kesian Farhan, semalam dia tolong ayah dia jual burger sampai 1 pagi, tu yang tak sempat siapkan kerja cikgu tu. Maafkan je la cikgu. Hehe tapi aku pandai cakap dalam hati je, takut nak bersuara masa Cikgu Eyka weii
Kringggg...
Yeayy, loceng rehat dah berbunyi, macam biasa, aku rehat dengan Amy, Hin dan Fateh...eh tapi macam tak nampak je Fateh ni. "Wei, Fateh mana?" Soal Amy. "Entah la, tak nampak pula. Korang nampak tak pagi tadi sebelum masuk kelas?" Aku menyoal balas.
"Tak nampak la, dia tak datang kot" Hin yang baru tiba dengan membawa makanan mula bersuara. "Ouhh, takpe la. Kita makan dulu la" Aku memberikan idea. "Haaa bagus-bagus." Laju je Hin menjawab. Lapar betul dia ni hehe.
Masa tengah makan tu, ada juga la aku pandang kiri kanan cari Fateh. Kot-kot dia datang tapi tak perasan kitorang ke, manalah tahu kan? Tapi aku tak nampak dia pun, haihhh mana mamat ni, tunggu kau balik nanti.
"Akak,akak..." Seorang budak junior berlari anak kepadaku. "Ye dik? Cari akak ke?" Aku bertanya.
"Ye kak, akak yang couple dengan abang Fateh yang cute tu kan?"
Allahuakbar. Soalan kau ni dik, takut aku nak jawab sebab dia ni merupakan salah seorang 'fan club' Fateh. "Dik, jangan sibuk hal orang boleh? Kami nak makan ni, adik pergilah makan. Rehat berbaki 10 minit je ni. Kesian akak tu, dia dah la makan nasi lemak harini" Terima kasih, Hin. Kalau tak, aku tak tahu nak jawab apa.
Budak junior tu pun beredar. Aku tak ingat nama dia. "Dahsyat Fateh tu, fanclub dia hari-hari cari kau eh" Amy mengusik. "Tu la, nak buat kau jadi ketua diorang kot hahah" Hin menyambung usikan Amy. Kadangkala perangai Hin ni pun boleh tahan juga. "Ish, makan je laa" aku menjawab dengan geram.
💮💮💮
Habis waktu sekolah, aku terus capai beg dan berjalan kaki balik rumah. Nasib rumah dengan sekolah dekat, 10 km je. Sampai rumah aku bagi salam. Mak aku jawab salam dan...
YOU ARE READING
Boybestfriend♡ [✓]
RomanceMengisahkan Akma Dhiya, seorang insan biasa yang memiliki seorang kawan baik lelaki, Fateh Irsyad. Mereka sangat rapat semenjak sekolah lagi. Ada yang kata mereka bercinta, padahal mereka hanya berkawan baik. Apa yang berlaku apabila usia semakin me...