Part 29

36 13 8
                                    

"So perfect!" Jurugambar yang menangkap gambar sungguh terharu melihat pasangan merpati dua sejoli itu. Terasa seperti mahu berkahwin lagi sahaja. Awww gatal!

Baju yang dipakai oleh Fateh berupa baju melayu berwarna 'peach' dengan padanan samping serta keris di tepi. Baju juga terdapat belahan 3 butang baju di bahagian atas.

Akma Dhiya juga kelihatan anggun mengenakan baju gaun labuh yang turut berwarna 'peach'. Tudung juga berwarna peach dengan taburan manik-manik kecil di setiap inci tudung berkenaan. Comel!

Cuma muka je tak berapa nak comel. Akma membuat pandangan kosong. Langsung tak suka dengan baju yang dipakainya! Rimas!

"Cik, cuba smile sikit. Kan comel. Cik tu dah cukup cantik dah tahu, cuma tak reti smile je" jurugambar tersebut memberikan pendapat. Dah la suara auw auw lembut gitew HAHAHA

"Baik" Akma membalas sepatah kemudian tersenyum nipis. Nipis pun jadi lah, dah nampak cute tu. Awww gatal jurugambar ni!!

"Ehem, jangan pandang sangat. Aku dah panas ni" Fateh memberi amaran. Jurugambar tersebut tersenyum lantas menangkap gambar.

Bermacam-macam aksi yang disuruh oleh jurugambar itu. Akma dan Fateh hanya menurut sahaja. Tiada guna membantah kerana setahu mereka, jurugambar ini sudah memiliki pengalaman selama lebih 10 tahun! Hebat!

"Okay guys, dah siap! Confirm lepas ni gambar korang meletupss kebaboom!!!" Ujar jurugambar berkenaan dengan senangnya. Akma dan Fateh saling berpandangan sebelum melarikan pandangan ke arah lain.

~~~~~~~~~~~~~~

"Ehem, kau nampak cantik" kata Fateh sambil memegang lehernya. Mungkin malu sebab puji aku? Entah.

"Oh, thanks" Aku membalas sambil menikmati piza di hadapan mataku. Dah mereka nak belanja, tugas aku melantak je la muahahah.

"Okay guys, gambar korang dah cuci. Oh, Akma. Thanks sebab jadi model gantian untuk set kalini. You ni lawa tau, rugi tak jadi model. Itupun nasib baik si Fateh ni..." Kata-kata jurugambar tadi terhenti seketika tatkala Fateh mencelah.

"Ehem, Debby. Can you just shut up for a minute? I want to rest laa" Fateh membuat gaya gedik. Uweeelk nak muntah!

"Okay okay. So sorry. Nanti kalau Akma nak tengok gambar, just hit me up okay?" Debby mengenyitkan matanya. Err mungkin dia spesies dua alam kot? Heh.

"Tapikan, aku hairan. Kenapa dia ambil aku, sedangkan tadi ada je model gantian?" aku menanya Fateh. Fateh hanya menikmati piza tanpa mempedulikan pertanyaanku.

"Okay, tak nak jawab sudah!" Aku kembali menikmati hidangan piza berkenaan. Eee sedap woi! Orang belanja!

"Eh, Fateh. Kau tak nak balik ke?" Sekali lagi aku bertanya. Mesti tak dilayan ni! Haihh. Aku nampak dia begitu asyik memakan piza. Dah kenapa mamat ni? Tak nak pandang aku, tak nak cakap dengan aku.

"Around 45 minute" katanya. Okay, nasib baik dia jawab. Kalau tak, aku lepuk kepala dia kat sini juga! Aku nampak Debby datang ke arah kami sambil membawa dua sampul surat. Wah, apa isi dalam tu ye?

"Hai y'all. Ni untuk korang. Oh kalau tak cukup, just call me. I akan bagitahu kat management. Okay?" Debby yang terkenal dengan sifat mulut becoknya berkata.

Aku memandang sampul yang kini berada di tanganku. Aku membuka sampul berkenaan. Wuuu banyaknya duit! Eh kejap...

"Debby, duit ni untuk apa?" Soalku. Debby menepuk dahinya perlahan "Eh Akma, you tak tahu ke? Model gantian dapat 'tip' juga? You know what I mean right?" Debby bertanya dengan tangan disilang di dada. Uish marah.

Boybestfriend♡ [✓]Where stories live. Discover now