"Weiiii!!!!" Akma Dhiya teringat sesuatu. Mereka mula cemas. Akma Dhiya tersengih-sengih lantas membuka telefonnya.
Kawan-kawannya menanti dengan perasaan berdebar. Akma Dhiya terjerit kecil.
"Wei, kau kenapa?" Farihin melihat ke arah telefon bimbit Akma Dhiya. "Eliza, Eliza!"
"Ingat tak yang bagi korang coklat haritu?" Mereka berdua mengangguk bagi menjawab pertanyaan Akma Dhiya.
"Dia... Eliza yang bagi!!!" Akma Dhiya berasa teruja. Dia sememangnya peminat setia Eliza Khairuddin.
"Serius ke babe?"
"Alaaa kenapa baru perasan sekarang? Kenapa tak masa dia bagi kau hadiah dulu?"
"Sorry, aku pun tak tahu, sebab haritu kan Hin tunjuk gambar Eliza dengan Fateh, baru aku cam yang tu Eliza! Model terkenal tu! Ya Allah, aku minat dia sangat-sangat"
Siapa je tak kenal Eliza? Eliza Khairuddin dah terkenal sehingga ke luar negara! Dia pemenang ratu cantik 2018!!!
Rupa dia memang menawan. Cuma dia ada perangai gedik sikit. Tapi kalau peminat, perangai gedik tu sanggup tolak ke tepi!
"Hmm tak dapat tangkap gambar. Tapi kenapa dia pakai macam tu? Bertopi dengan seluar tracksuit je!" Amyra tidak puas hati. Akma Dhiya hanya tersenyum sumbing.
"Kejap, aku call Fateh! Dia kena diajar!"
Sesaat... dua saat... tak dijawab juga panggilan. Akhirnya Akma Dhiya pasrah.
Dia meletakkan telefon. Namun, belum sempat dia meletakkan telefon, panggilan di balas.
"Hello, Akma Dhiya.
Are you miss me already?""Not at all. Nak tanya,
haritu yang hantar coklat tu...""Eliza? Eliza Khairuddin?
Model famous tu? Yes darling!""Suara kau tak boleh jadi macam tu,
rasa pelik. Menggedik semacam je.
Dah la, makin aku layan kau, makin menjadi pula. Bye""Okay, nanti kalau
aku nak bagi kau hadiah,
aku suruh Qimy hantar pula.
Bye!""Ya Allah!" Akma Dhiya terjerit kecil tanpa sedar.
"Kenapa kenapa?" Riuh rendah suasana dengan kemunculan mereka.
"Kenal Qimy? Qimy Azriel tu?" Akma Dhiya sungguh teruja!
"Oh, artis popular tu ke? Mestilah kenal!" Kalau pasal artis, mereka memang ngam habis!
"Fateh kata tahun depan dia nak suruh Qimy pula bagi hadiah kat aku. Tapi... Jangan teruja sangat. Entah-entah dia tipu je!" Akma Dhiya lantas tersenyum manis.
"Wah, terujanya!!" Amyra menjerit kecil.
"Nanti masa hari lahir kau, kami nak ikut kau setiap hari! Boleh jumpa Qimy hihi" Farihin dah mula berangan. Ahhh sudah!
"Qimy, Qimy Azriel! Ya Allah!" Farihin masih teruja walaupun sudah habis berangan.
"Dah habis berangan? Dua puluh minit cukup ke? Tak nak lebih-lebih lagi?" Akma Dhiya mula memerli kawannya.
YOU ARE READING
Boybestfriend♡ [✓]
RomanceMengisahkan Akma Dhiya, seorang insan biasa yang memiliki seorang kawan baik lelaki, Fateh Irsyad. Mereka sangat rapat semenjak sekolah lagi. Ada yang kata mereka bercinta, padahal mereka hanya berkawan baik. Apa yang berlaku apabila usia semakin me...