Part 3

132 29 1
                                    

"Hai" Tegur Fateh Irsyad dari belakang. "Ouh, hai. Kenapa datang sini?" Akma Dhiya hanya mampu tersenyum kekok.

"Haah la, kami ada discussion sikit ni" Sengaja Farihin menekankan perkataan 'discussion'. Anti betul Farihin dengan Fateh Irsyad! "Eh, Hin. Jomlah pergi tempat lain dulu. Kita pergi tempat makan ke, jom jom" Kata Amyra seraya menarik tangan Farihin ke tempat lain. Meninggalkan Akma Dhiya dan Fateh Irsyad di situ

"Takde apa, saja nak kacau kau je" kata Fateh Irsyad tergelak kecil. Apa yang lawak pun tak tahu. "Okay, pergilah kat kawan kau" Akma Dhiya malas mahu melayan Fateh Irsyad. Ya lah, datang sebab nak mengacau je? Baik tak payah! 

"Aku bosan la, diorang cerita pasal girlfriend diorang, aku mana ada sorang pun" Fateh Irsyad mula menendang batu-batu kecil di jalan tar. "Amboii, nak girlfriend berapa ramai ni?" Akma Dhiya menyindir kata-kata Fateh Irsyad. Namun, Fateh Irsyad ketawa lalu membalas "Hehe kalau boleh biarlah empat, terus kahwin sekali gus, untung belanja. Kan? Kan?"

Akma Dhiya pun apalagi, terus menjerit "Huish, menyampah cakap dengan hang ni! Cakap macam tak ada otak!" Kemudian mereka berdua terus berlari ke checkpoint.

"Oi, tunggu la! Kurma, kau dapat no giliran ke berapa?" Sebenarnya, Fateh Irsyad mengejar Akma Dhiya dari belakang.

"123, entah apa-apa nombor ni! Dah la jauh dari kawan-kawan aku! Tak suka tau!" Akma Dhiya berasa geram sangat-sangat Kenapa? Kenapa?!

"Siapa kata? Aku dapat nombor 122. Aku kan bestfriend kau. Okay la tuuuu" Fateh Irsyad menunjukkan ibu jarinya.

💮💮💮

"Wei, kelakar kau kena dengan 'fan club' Fateh tu. Teruk juga eh diorang belasah kau" Farihin hampir tergelak mengingat kembali peristiwa itu. "Aku dah jangka dah wei, tak sangka aku belakang dia, diorang nampak pula aku sembang dengan Fateh, lagi lah diorang cemburu. Argh!"

Flash Back

"Wei, tak guna kau!" Tegur satu suara. Eh macam kenal je, siapa ni? Aku menoleh dan tiba-tiba...

BUSHH! Aku disiram air, habis seluruh baju dan tudungku, tak guna betul! "Hey, apa ni!" Jeritku sekuat hati.

"Kau Akma kan? Nama dah macam lelaki, sesuka hati je rapat dengan abang Fateh!" marah seorang junior. Entah, aku tak kenal sapa dia, sesuka hati je kata nama aku macam lelaki. Mak aku dah bagi nama cantik punyaaa.

Tapi, tak lama lepas tu, cikgu Eyka dengan cikgu El denda diorang. Yes! Puas hati aku!

Flash Back End

"Wei, kawan kau dah blah" suara tu menghentikan lamunan Akma Dhiya. Oh, Fateh Irshad rupanya.

"Eh, mana diorang pergi?" Akma Dhiya tercari-cari kelibat kawan-kawannya. "Dah balik kelas, kau tak nak pergi kelas ke? Lepas ni subjek cikgu Eyka kan?"

'Ha?! Cikgu Eyka?! Biar betul?!' Akma Dhiya cepat-cepat mahu beredar ke kelas. Tapi, langkahnya terhenti apabila mendengar suara ketawa seseorang.

"Hahaha, senang sangat kena tipu, sekarang rehat lagi la, diorang pergi tandas je"

'Ya Allah! Dia tipu aku' Akma Dhiya menahan sabar di dalam hati. Seraut wajah milik Fateh Irsyad yang sedang ketawa membuatkan Akma Dhiya tersenyum bahagia.

'Bahaya Akma, jangan jatuh cinta dengan bestfriend sendiri' Berkali-kali Akma Dhiya memegang kata-kata itu di dalam hati.

💮💮💮

Boybestfriend♡ [✓]Where stories live. Discover now