8. Bölüm

381 45 19
                                    

Song Yuanxun, Zhang Ranyu ve Zhou Meng’i aramak için döndüğünde, kendi dürtüsel ve anlamsız eylemini düşündü.

Flört uygulaması aracılığıyla Fang Zhaomu ile iki haftadan fazla bir süredir sohbet ediyordu.

Song Yuanxun, ilk hafta “Fang Zhaomu’yu dışlamayı ve Zhao Han’ı durdurmayı” bahane olarak kullandı, ancak ikinci haftaya kadar onu dışlamayı başaramadı, mesajlarının sıklığı daha da arttı. Üçüncü haftanın sonunda, Zhou Meng ve Zhang Ranyu, şehirde alışverişe çıkmak istediklerini söyleyerek Song Yuanxun’un arabasını ödünç almak istedi. Song Yuanxun’un kendisi de nedenini bilmiyordu, ancak satın alması gereken bir şey olduğu konusunda yalan söyledi ve onları Fang Zhaomu’nun önceki gece bahsettiği süpermarkete götürdü.

Süpermarkete girdikten kısa bir süre sonra Song Yuanxun, Fang Zhaomu’yu gördü.

Fang Zhaomu alışveriş arabasını tek başına itiyordu ve arabada birçok eşya vardı. Eli arabanın sapındaydı, vücudu hafifçe öne doğru eğilmişti ve yavaşça koridorlarda geziniyordu. Başı bir şey arıyormuş gibi bir yandan diğer yana döndü.

Fang Zhaomu bir rafın önünde durdu. Zhang Ranyu ve Zhou Meng o yöne doğru ilerliyorlardı ve Song Yuanxun doğal olarak arkalarından takip etti. Fang Zhaomu’nun bir şeyin fotoğrafını çektiğini belli belirsiz gördü, sonra telefonu titredi.

Bu...” Zhou Meng de Fang Zhaomu’yu fark etti ve tereddütle ağzını açtı.

Ayakları durmadı ve Fang Zhaomu’ya yaklaştıklarında Song Yuanxun, Fang Zhaomu’nun sırtı onlara dönük bir şey söylediğini duydu.

“İşle meşgul müsün?” Fang Zhaomu sordu. “Öğle yemeğini yemeyi hatırladın mı?”

Song Yuanxun, Fang Zhaomu muhtemelen sesli mesaj düğmesini bırakarak elini hareket ettirirken baktı. Hemen hemen Song Yuanxun’un telefonu tekrar titredi.

Fang Zhaomu’nun sesi dijital olarak sıkıştırılmadan, daha yumuşak ve kibar geliyordu. Bir canlılık ve neşe vardı ve fazla mesai yaptığını düşündüğü Andrew ile mutlu bir şekilde dalga geçiyordu.

Elbette, Zhou Meng ve Zhang Ranyu da Fang Zhaomu’nun yumuşak sözlerini duydu. Zhang Ranyu’nun kıkırdadığı an, Song Yuanxun, Fang Zhaomu’nun başını onlara doğru çevirdiğini gördü. Sadece biraz ihtiyat ve kızgınlık bırakarak, gülümseyen ağzının düzleşmesini ve gözlerindeki neşenin kaybolmasını izledi

Fang Zhaomu’ya göre Andrew ve Song Yuanxun kesinlikle farklıydı. Fang Zhaomu’nun neşesi Andrew içindi ve Song Yuanxun’un kendisiyle hiçbir ilgisi yoktu. Fang Zhaomu, Andrew’in sınıf arkadaşlarından otostop yapma önerisini dikkate almadı ve Song Yuanxun’un yanından geçerken dostça numara yapmaya devam etmedi. Bir saniye önce, Andrew’in buluşma konusundaki isteksizliğinden şikâyet ediyordu ve sonraki saniyede topallayarak ilerledi, gözleri hiç Song Yuanxun’a dönmedi.

Song Yuanxun da o zamanlar tam olarak ne yaptığından emin değildi. Süpermarketin dışındaki geçitte arabasının anahtarını bir elinde, telefonunu başka bir elinde tuttu. Fang Zhaomu’nun eşyalarının yere dağılmasını izledi, Fang Zhaomu’nun ona doğru yürüyüp uzaklaşmasını izledi. Karmaşık duygularla telefonuna baktı, Fang Zhaomu’nun Andrew’e gönderdiği tatlı mesajları okudu, sonra yukarı baktı ve Fang Zhaomu’nun arkasını izledi.

Sadece, sınıf arkadaşları olarak, Fang Zhaomu’nun bir sürüş* istemesinin sorun olmayacağını düşünmüştü– Fang Zhaomu’nun zorlukları varsa ve Song Yuanxun’un arabasını okula geri götürmek isteseydi, Song Yuanxun onu reddetmezdi.

Social OutcastHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin