2. Bölüm

677 60 5
                                    

Bu, Fang Zhaomu'nun ilk kez bir flört uygulaması kullanışıydı o yüzden biraz gergindi. Ancak, okulda konuşacak kimsesi olmadığı için gerçekten çok yalnızdı.

Hâlâ uygulamanın işleyişine alışamamıştı. Kayıtı tamamladıktan ve birkaç ilgi alanı seçtikten sonra uygulama, birkaç mümkün eşleşme gösterdi. İlgisini çekmeyen profilleri geçti ve sonra Andrew isimli bir profil belirdi.

Andrew 29 yaşında Çinli bir makine mühendisiydi. Fang Zhaomu gibi yüzü fotoğrafta gizlenmişti. Üst düğmeleri düğmelenmemiş bir gömlekle, karın kasları açıkta kalmıştı. Zhaomu gösterişli fotoğrafların fanı değildi ancak diğer tarafın bir mühendis olması ve 8 yaş büyük olması dikkatini çekti. Sağa kaydırmaya karar verdi ve telefonu sıkıca kavrayarak, Andrew'dan endişeyle olumlu bir yanıt bekledi.

Bu yıl, T Üniversitesi'ne değişim yaptığı anda, her türlü acıyla karşılaştı.

Başlangıçta hiçbir şey olağandışı değildi, ama yavaş yavaş Fang Zhaomu, laboratuvardaki diğer Çinlilerin onunla arkadaş olmaya isteksiz olduklarını fark etti.   Bölümündeki Kafkasyalılar arkadaş canlısı olmalarına rağmen sohbetleri hep kısaydı. Memleketindeki arkadaşlarına gelince, saat farkı nedeniyle pek yardımcı olamıyorlardı.

Yalnızlıktan korktu ve sürekli kendini arkadaşlarıyla çevreledi. Dolayısıyla bu sessiz günler ona yabancıydı ve sessizlik yetmiyormuş gibi, bu onu endişeli yaptı. Her sabah odasından çıkmak zorunda kaldığı an bile onu korkuyla dolduruyordu.

Kimse direk olarak söylemedi ama Fang Zhaomu, bu dışlanmanın Song Yuanxun yüzünden olduğunu biliyordu. Song Yuanxun'un neden onu sevmediğine gelirsek, Fang Zhaomu'nun hiçbir fikri yoktu.

O sadece herkesin Song Yuanxun'un etrafında döndüğünü biliyordu ve Song Yuanxun onu sevmeyince, herkes kasıtlı olsun ya da olmasın onunla arasına mesafe koydu.

Yetişkinlerin bu tür sessiz istismarına katlanmak, insanda korku uyandırıyordu. Fang Zhoumu'nun telefonunda değişim programının bitiş zamanına kadar olan bir sayaç vardı. Her gün telefonundan bakar, başlangıç günü için beklerdi, tıpkı üniversitede olduğu gibi; programın başlaması için sabırsızlanırdı.

Fang Zhaomu bu uygulamayı bir süre önce yükledi ama denemeyi bırak, hesap oluşturmaya bile cesaret edemiyordu. Sadece bugün kızdığı ve hayal kırıklığını giderecek hiçbir yeri olmadığı için nihayet cesaretini topladı ve baskısını hafifletmek için denemek istedi.

Andrew'e 2 mesaj gönderdikten sonra sohbete bakarak şaşkına döndü. Yirminci kez, laboratuvara girdiğinden beri Song Yuanxun ile herhangi bir mutsuz etkileşimi olup olmadığını hatırlamak için anılarını gözden geçirirken Andrew cevap verdi.

"Ne dedin?"

2 kelime ve bir soru işareti Fang Zhaomu'yu ürküttü. C Şehri'nde akşamları birisiyle ne kadar zamandır Çince konuşmadığını neredeyse unutmuştu.

Fang Zhaomu sesli mesaj tuşuna tıkladı ve Andrew'e "Neredesin?" diye sordu.

Sohbet ekranından çıkıp bir bakış attı ve Andrew'e "Uygulama birbirimize sadece 4,8 kilometre uzaklıkta olduğumuzu söylüyor. İstersek kolayca buluşabiliriz. " dedi.

Bir süre sonra Andrew cevapladı. "Buluşmak?"

Fang Zhaomu duraksadı ve Andrew'in 3. mesajını aldı.
"Neredesin?"

Fang Zhaomu bunu düşündü ve Andrew'e T Üniversitesi'nin yakınlarında kaldığını söyledi. Sonra ona çıkma teklifi etmeye çalıştı "Bu uygulamayı ilk kullanışın mı? Zamanın varsa dışarı çıkıp bir şeyler içelim."

Andrew'in cevapları çok yavaştı. Fang Zhaomu, başka bir cevap almadan önce kitabından birkaç sayfaya baktı. "Neden bu kadar acelecisin?"

Fang Zhaomu, Andrew'in biraz tuhaf olduğunu hissetti ve yazmaya geçti. Sorusuna soruyla cevap vererek "Uygulamanın amacı bu değil mi?" dedi.

Bu kez Andrew çok hızlı yanıtladı ama bu başka bir soruydu. "Hangi amaç?"

Fang Zhaomu birkaç saniye ekrana baktı ve cevap verme hevesini kaybetti. Andrew'in sohbetini bir kenara koyarak başka profillere bakmaya başladı.

Çok geçmeden Andrew başka bir mesaj gönderdi. "Bu uygulamanın devamlı kullanıcısı mısın?"

Birçok profil arasında gezinen Fang Zhaomu, ilgisini çeken başka kimseyi görmedi. Bu nedenle, bir kez daha Andrew ile konuşmasına geri döndü ve dürüstçe cevap verdi. "Ben de bu uygulamayı ilk kez kullanıyorum, sen başarılı bir şekilde eşleştiğim ilk kişisin."

Andrew, "Neden benimle eşleşmeyi denedin?" diye sordu.

Çevrimiçi sohbet, etkileşimlerinin gerçeklik duygusunu azaltmıştı. Andrew, Fang Zhaomu'ya herhangi bir sesli mesaj göndermedi ve sözleri çok soğuktu. Fang Zhaomu bir robotla sohbet ediyormuş gibi hissetti ve yardım edemedi ancak diğer kişiye sataşmak istedi. Sesli bir mesaj göndererek Fang Zhaomu, Andrew'e "Mühendislerin çok seksi olduğunu düşünüyorum ve benden büyük kişileri beğeniyorum." dedi.

Uzun bir duraklamadan sonra bile Andrew cevap vermedi. Sonra Fang Zhaomu "Bana utandığını söyleme." dedi.

"Hayır." Andrew anında cevapladı.

Fang Zhaomu, Andrew'in bu reaksiyonunun çok eğlenceli olduğunu hissetti. Uzun zamandır bu kadar eğlenmemişti bu yüzden Andrew'e sataşmaya devam etti. "Sana inanmıyorum."

Andrew'in cevabını beklemeden, Fang Zhaomu sordu. "Neden bu uygulamayı kullanıyorsun? Gerçek hayatta çok utangaç olduğun ve erkek arkadaş bulamadığın için mi?"

Andrew tekrarladı. "Hayır."

"Galiba haklıyım." Fang Zhaomu şaka yaptı. "Bana bir sesli mesaj göndermeye bile cesaret edemiyorsun."

Yarım dakikadan sonra, diğer kişi sonunda 2 saniyelik bir sesli mesaj gönderdi.

Fang Zhaomu onu dinledi, çok soğuk ve kısık bir erkek sesiydi. "Hayır."

Bunu duyduğunda Fang Zhaomu, birden bu sesi bir yerde daha önce duyduğunu hissetti. Ancak, bir sonraki anda, kişinin ciddi inkarına kahkahayı patlattı. Birkaç kez dinledikten sonra alaycı bir cevap gönderdi. "Andrew çok aptalsın."

Andrew onu görmezden geldi ve Fang Zhaomu devam etti. "Ancak, daha önce birisi seni sesin için övdü mü?"

"Bahse girerim meslektaşlarınız yapmıyordur." Fang Zhaomu ona sataşmaya bağımlı oldu. "O zaman ben seni öveceğim. Andrew sesin çok güzel— ve kasların da çok iyi gözüküyor."

****

Social OutcastHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin