Chapter 74

802 50 16
                                    

7 years later......

DS berjalan keluar dari balai pelepasan membawa luggage bersama.

"Oh akhirnya.....back to Malaysia again." Ujar Sera teruja.

"And...nothing change." Kata Hayi pula meliar mata sekeliling dan terhenti pada sekumpulan lelaki.

DS menghampiri lelaki-lelaki itu.

"Hello sweetheart." Sapa Ian. Sera tersenyum.

"I miss you...hahahhaha."

"You miss me...wow, tak sia-sia belajar jauh-jauh kan." Usik Ian. Mereka gelak.

"How you guys flight, okay ?" Soal Mukhris.

"Flight macam biasalah. Cuma, suasana jer yang berbeza." Keluh Annur. Semua diam.

"She really dont want to come home ?" Amir bertanya. DS geleng kepala.

"She is so stubborn." Geram Hayi.

"Hurm, dia perlukan masa lah tu." Ujar Mukhris.

"Jom balik. Your families's waiting." Pamit Amir. Mereka bergerak ke kereta honda starrex dan keluar dari kawasan airport.

*

*

*

*

"Sorry umi, walid... Kami tak dapat nak bawa Ad pulang." DS berkata kepada Puan Hasnah dan Kuyie.

"Hurm...takpelah. Yang penting korang selamat sampai. Dah pergi mandi pastu turun. Kita nak makan dah ni." Ujar Puan Hasnah. DS beredar.

"Na risau lah bang, dia tak balik. Dok sorang-sorang kat sana." Adu Puan Hasnah kepada suaminya perlahan.

"Ish kamu ni, janganlah cakap macam tu. Kita doa yang baik-baik. Insyaallah anak kita tu selamat kat sana." Kata Kuyie. Namun siapa tahu, hati lelaki itu bagaimana.

Flashback

2 tahun lepas...hari raya aidilfitri...

Raya pertama~

Uzzam mendekati Ad yang duduk bermain phone di buaian taman belakang rumah grandpa.

"Assalamualaikum."

"Waalaikumussalam." Ad mendongak melihat gerangan.

"Sihat ?"

"Erm."

"Apa rancangan kau lepas habis belajar ?" Soal Uzzam nak berbual. Ad berhenti main phone. Uzzam dipandang.

"Kenapa kau nak tahu ?" Soal Ad balik.

"Saje." Kata Uzzam.

"Aku nak kerja." Jawab Ad ringkas sebelum berjalan ke halaman hadapan. Uzzam diam.

Raya kedua~

DS dan KA berjanji nak beraya ke rumah bonda, Pengetua sekolah Galaxy Highschool. (Sis x ingt dh apa nama dia..wkwk)

"Bila majlisnya ?" Soal bonda.

"Lambat lagi bonda. Habis belajar dulu." Jawab Annur sopan.

"Semuanya dah terikat. Ad...bila lagi ?" Tanya bonda berpaling kepada Ad.

"Eh, Ad pon terikat juga. Terikat dengan masa. Jadi one of the top student ni memang meletihkan." Selamba dijawabnya. Bonda senyum. Faham sangat dengan sikap nak tukar topik Adrayna.

Dangerous Love 2.0Where stories live. Discover now