Betty melihat kedua temannya yang sedang mengunyah snek di ruang tamu. Dia mengemam bibir mulut. Ingin berkata sesuatu, tapi takut untuk menyuarakannya.
"Erm...guys." Tasha dan Fasha berpaling.
"What's wrong babe ?" Soal Fasha.
"Kau rasa Isha pergi mana ye malam ni dengan family dia ?"
"Hurm....entahlah. Dia cakap kat kau dia ada urusan dengan family kan. Mungkin dinner kot." Ujar Tasha. Betty mengangguk perlahan.
'tak, dia bukan pergi dinner'
"Aku nak pergi tengok bibik dah siap masak ke belum." Betty berjalan ke dapur.
5 minit kemudian.
"Korang jom makan." Panggil Betty.
*
*
*
*
"Hayi..." Sera menolak pintuk bilik Hayi yang tidak berkunci.
Melihat Hayi tengah duduk meniarap sambil main game, Sera masuk ke dalam.
Tepi katil diduduk.
"Wey, kau merajuk jugak ke dengan aku ?" Soal Sera dengan nada yang kurang senang.
"Mana ade aku merajuk."
"Habis tu, asal kau tak cakap ngan yong ngan aku ?"
"Takde topik."
"Hurm. Yelah tu." Sera menjelingnya.
"Eh kau nape ? Masuk-masuk aje nak cari gaduh." Kata Hayi sambil mengerutkan muka.
"Mana ade nak cari gaduh. Hish, yong ajak turun. Katanya ada benda nak cakap. Cepat ah !" Helas Sera seraya bangun dan keluar. Hayi makin berkerut. Cakap apa ?
Langsung ke bilik Adrayna.
'tok..tok..tok..' daun pintu dibuka.
"Ad.." panggil Sera. Ad yang tika itu sedang tengok youtube berpaling.
"Yong panggil suruh turun."
"Kenapa ?"
"Ada hal katanya. Turun eh."
~skip~
Masing-masing senyap. Sera pandang Hayi yang masih fokus pada telefonnya. Kemudian toleh ke Ad yang juga tak lepas mata pandang phone miliknya. Sera mengeluh.
Setelah itu, Annur keluar dari dapur membawa hidangan ringan yang disediakannya tadi.
Sebelah Sera diduduk. Dia memandang Sera sejenak sebelum berdehem serius. Ad dan Hayi yang tahu akan maksud itu menutup phone masing-masing.
Kedua sepupu keras kepala dipandang silih berganti.
"Bahu kau dah okay Ad ?"
"Dah." Jawab Ad ringkas.
"Hayi...mood kau dah okay ?" Hayi berkerut.
"Ya..im fine." Jawabnya.
"Baguslah kalau macam tu. Aku sebenarnya taknak pon rosakkan masa korang. Tapi aku rasa aku kena bertindak. Secara jujur aku cadang ngan Sera nak buat esok. Tapi melihatkan keadaan, aku rasa baik aku cakap malam ni." Terang Annur.
"Cakap apa ?" Soal Hayi pelik.
"First...aku nak mintak sorang-sorang diam." Hayu jongketkan kening.
Annur senyum. "Kita dari kecik membesar sama-sama. Tak pernah sesaat pon kita berenggang. Sorang takde, mesti tak best suasana."
"Aku dah kenal sangat perangai masing-masing. Sorang macam ni, sorang macam tu. Sera jenis yang cepat merungut." Sera membulat mata menoleh Annur.
YOU ARE READING
Dangerous Love 2.0
ActionBUKU NI START DGN CHAPTER 45, BAB SEBELUMNYA CHECK DALAM BUKU : DANGEROUS LOVE (tgk dlm reading list) Kembalinya satu kumpulan ke tanah air atas suruhan orang tersayang. Namun tiada siapa yg tahu mereka kembali dengan strategi membalas dendam. Tiada...