Annur menolak troli yang penuh dengan barang dapur.
Mukhris hanya berjalan mengikutinya perlahan-lahan dari belakang. Lenguh dah ni kakinya. Dari deretan pertama, dia hanya follow si isteri.
Jejaka itu mendapati isterinya yang sedang meneliti sos.
"Abang..." Mukhris melihat Annur.
"Ye sayang." Dirinya amat bersyukur dengan panggilan yang disebut Annur. Memang dari mula perkahwinan, Annur telah memanggilnya dengan perkataan 'abang' dan sebagai balasan, dia panggil Annur 'sayang'.
"Sos ni ke yang ni ?" Mukhris hanya pandang Annur dengan muka 'seriously?'. Sos pon nak kena pilih ke ?
"Kan sama je tu ? Pilih apanya, dua-dua sos cili, kan ?."
"Ish abang ni, mana sama...yang ni cap maggi, ni cap sampan ." Marah Annur sambil tunjuk sos cili maggi dan sampan.
"Hurm, kalau macam tu...yang maggi tu." Jawab Mukhris beralah.
"Nak yang ni ke yang ni ?" Soal Annur lagi kali ni menunjukkan sos yang sama namun berlainan saiz.
"Ambik yang besarlah sayang. Dah tak perlu beli dah nanti." Annur buat muka. Sos cili yang bersaiz besar diletakkan ke dalam troli. Tak lupa untuk capai sos tomato sekali. Perlu ada, nak masak apa-apa...kena masukkan both, baru sedap makanan.
Mereka berjalan menuju ke ruangan bahan basah.
"Abang nak makan apa malam ni ?" Tanya Annur memandang Mukhris yang kini mengambil alih tolak troli.
"Ermmm...kalau abang nak makan ikan bawal, sayang boleh masak tak ?"
"Bawal. Boleh jer. Bawal masak apa ?"
"Bawal 3 rasa." Pinta Mukhris sambil membayangkan akan bawal 3 rasa masakan air tangan isterinya.
Annur dan Mukhris bergerak ke kaunter setelah usai membeli barang semua.
"RM 356. 80." Ujar cashier. Mukhris keluarkan kad kredit miliknya dan bayar.
Tersenyum Annur. Ni lah sebab nak beli barang banyak, sebab ada yang tolong bayarkan. Kalau dulu, duit sendiri kena jimat sikit. Hehe..untungnya bersuami...
"Jom sayang, kita pergi makan." Ajak Mukhris memandangkan sekarang dah masuk waktu lunch. Dah tak sempat dah nak masak kat rumah.
~skip~
Usai memesan makanan, pelayan kedai di restoren masakan melayu itu beredar.
"Sayang...." Tangan Annur digamit. Annur menatap si suami dengan muka 'apa'.
"Boleh sayang mintak cuti tak dengan Ad seminggu ?" Soal Mukhris lembut. Annur berkerut.
Dah kenapa laki aku ni suruh mintak cuti ?
"Cuti ?"
"Haah."
"Boleh aje tapi....seminggu tu dah lebih dah tu. 3 hari cukuplah." Balas Annur tanpa syak apa-apa. Mukhris mencebik.
"Bak sini phone sayang." Pinta Mukhris.
"Buat apa...phone awak kan ada ?" Pelik si Annur.
"Nak call Ad." Annur menjongket sebelah kening. Call Ad ? Takkan dah takleh guna phone sendiri ?
Nak tak nak, dia beri juga. Taat suami...Nombor phone Adrayna didail.
"Hello yong..."
"Ni abang yong, bukan yong." Ujar Mukhris sambil sengih.
YOU ARE READING
Dangerous Love 2.0
ActionBUKU NI START DGN CHAPTER 45, BAB SEBELUMNYA CHECK DALAM BUKU : DANGEROUS LOVE (tgk dlm reading list) Kembalinya satu kumpulan ke tanah air atas suruhan orang tersayang. Namun tiada siapa yg tahu mereka kembali dengan strategi membalas dendam. Tiada...