"Mana Ad ?" Soal Ian kepada buah hatinya.
"Tak datang." Jawab Sera sambil menggilap kuku.
"Kenapa ?" Mukhris pula bertanya.
"Kena tembak." Selamba Hayi jawab. Mata masih tekun membaca novel.
KA terkejut.
"Sape punya angkara ?" Uzzam gelisah. DS pandang Uzzam dengan sengihan nipis.
"Kau risaukan dia ke Zam ?" Soal Annur lembut.
KA juga memandangnya. Uzzam diam.Dia membetulkan suara. "Tak. Aku tak risaukan dia. Cuma takut matlamat dia tak tercapai."
"Kalau matlamat dia tak tercapai. Kami yang akan selesaikan plus akan turut balas dendam untuk dia." Jawab Hayi tenang.
"Kau nak dia pergi ke ?" Tanya Amir curiga dengan ayat Hayi.
"Tak. Aku tak nak. Aku tak nak kehilangan orang yang aku sayang lagi. Tapi, kita tak tahu. Umur kita ni kekal sampai bila." Balas Hayi lalu mengukirkam senyum nipis.
"Lagipun, kami dah janji...jika ada antara kami terkorban sebelum berperang, kami akan balas dendam untuk pelakunya." Sambung Hayi lagi sebelum keluar dari kelas. DS dan KA perhati gerak langkah Hayi.
"Korang okay ?" Sola Mukhris kepada Annur dan Sera. Mereka senyum.
"Kami okay." Ujar Annur sebelum meminta diri untuk tengok Hayi bersama Sera.
"Mir....jangan ah tanya soklan camtu." Geram Mukhris.
"Lah...aku tanya jer. Ayat dia macam nak Ad pergi jer." 'puk' kepalanya dihempuk Ian.
"Kau ni. Kadang bendul jugak. Diorang tu family, membesar pon sama-sama. Takkanlah nak mintak benda pelik-pelik lak." Ian berkata. Amir menggosok kepalanya sebelum mengeluh.
"Haih...yelah. Aku salah." Ucap Amir.
"Nanti kau mintak maaf dengan Hayi tu." Pesan Mukhris.
Lalu mereka berempat keluar dari kelas. Lagi 10 minit nak rehat. Cikgu pulak tak masuk. Entah kenapa pula.
*
*
*
*
Amir menghampiri Hayi yang tika itu termenung di beranda tingkat paling atas bangunan.
Amir berdehem membuatkan gadis itu tersentak.
Dia menoleh melihat gerangan sebelum pandang depan lagi."Hayi..." Amir gosok belakang leher. Hayi menoleh kearahnya.
"Aku...ermm, aku nak mintak maaf." Ucap Amir.
"Kenapa ?"
"Aku pon tak tahu." Amir pandang lain. Haih, kata maaf memang susah baginya. Rasa tercalar ego~
"Habis tu asal nak mintak maaf lak ?" Bidas Hayi dengan nada lembut.
"Haih- maaf sebab buat kau terasa ngan kata-kata aku tadi."
"Yang mana satu ?" Hayi soal walhal dia dah tahu.
"Cit-- kau sengaja buat tak faham ke ?" Geram Amir. Hayi angkat bahu. Saje je, bukan selalu nak tengok si Amir Darwisy ni mengalah. Asal jumpa jer gaduh, asal gaduh jer jumpa. Serasa dia, ni first time Amir minta maaf...hahahahahha
Melihatkan reaksi Hayiiz... Amir mengeluh.
"Hurm. Ayat yang pasal Ad tu. Sorry~aku tak maksudkan pon. Just curious dengan ayat kau, macam nak Ad pergi." Jelas Amir. Hayi simpan senyum.
YOU ARE READING
Dangerous Love 2.0
ActionBUKU NI START DGN CHAPTER 45, BAB SEBELUMNYA CHECK DALAM BUKU : DANGEROUS LOVE (tgk dlm reading list) Kembalinya satu kumpulan ke tanah air atas suruhan orang tersayang. Namun tiada siapa yg tahu mereka kembali dengan strategi membalas dendam. Tiada...