Chapter 61

753 53 5
                                    

Sedar dan tak sedar...2 minggu cepat sahaja berlalu. Pejam celik pejam celik macam semalam baru lepak kat Sunway Pyramid.

Sanak saudara dah ramai yang datang. Tak lupa wartawan-wartawan hebat juga orang berpangkat.

Ad mengeluh. Suasana di luar tingkap bilik dijenguk. Sekali lagi keluhan berat dilepaskan. Potret orang tersayang yang dirindui dipandang.

"Mel...aku tak bersedia. Dendam untuk kau tak lunas lagi. Ada masalah pulak yang datang." Keluh Ad sambil menatap potret wajah Nurul Mellisa.

DS datang mendekati Ad yang duduk di penjuru bilik.

"Ad...are you okay ?" Soal Annur prihatin. Bukan tidak tahu akan keputusan hati Ad, tapi nak buat macam mana...

2 hari lepas...semasa berkumpul di rumah Grandpa, sekali lagi beliau bertanya akan keputusan hal pertunangan.

Tidak menujukannya kepada Annur dan Sera, kerana mereka dah lama setuju.

Hayi mengepal penumbuk. Mata dipejam seraya menarik nafas berat.

"Hayi okay kalau semua nak. Hayi takkan tolak."

Jawapan Hayi membuatkan semua tarik senyum lega. Legalah, lagi 2 hari majlis langsung. Tolak pon tak guna...majlis dah prepare.

Ad laju menoleh. Tak sangka alan jawapan Hayi, yang sekepala dengannya.

Lepas kejadian mengejutkan tu, Hayi lekas ditanya Sera dan Annur alasan dia terima.

"Dia banyak tolong aku. Aku...haih, berterima kasih pada dia."

Sangat menyebalkan Ad. Dia dah takde gang nak buat protes. Hayi...Hayi...takpelah, Ad doakan kau sentiasa bahagia : )

"Kamu bagaimana pula Ad ?" Tanya KuYie. Mengharap anak bongsunya memberk jawapan yang melegakan.

"Give me some times." Ujar Ad mendatar lalu meninggalkan ruang tamu naik ke bilik. Semua di ruang tamu kesal. Susah untuk lembutkan hati si gadis itu.

Hayi memandang jejak Ad. 'im sorry Ad'

And guess what apa desicion Ad ?

J
U
S
T

S
T
A
Y

T
U
N
E
!

B
U
T

I
M

N
O
T

S
U
R
E

W
H
A
T

W
I
L
L

H
A
P
P
E
N

Dangerous Love 2.0Where stories live. Discover now