Chapter 59

739 52 9
                                    

"Aku harap rancangan kita kali ni berjaya."

"Alah, kita sepatutnya dah berjaya haritu, ini semua kau punya pasal !"

"Kenapa dengan kau sebenarnya ?"

"Aku tak boleh tengok mata dia. Seolah-olah ada benda yang menghantui aku."

"Alah...alasan !!"

"Apa ni Black Queen. Ni bukan gadis kejam yg aku kenal. Setakat Rayn Dark Shadows tu, apalah sangat nk ditakutkan. Dah aku chau dulu...cari diri kau balik...aku nak pergi lain dengan Black Mamba." Ujar Xiomeng lantas beredar.

Black Queen menekur lantai. Mengenangkan peristiwa malam di mana mereka menyerang Black Fury.

"Kenapa mata dia macam tu, seolah-olah ada kena mengena dengan aku." Gumam Black Queen.
Aku kena siasat. BQ bangun dan beredar.

*

*

*

*

Sekolah berlangsung seperti biasa. Pelajar tingkatan lima sudab mula fokus daripada main-main slps trial. Spm dah semakin dekat. Hanya tinggal 2 bulan shj lagi.

"Kau ada dengar apa-apa berita daripada Dragon ke, Ad ?" Soal Hayi perlahan di sisi Ad. Dia perasan akan perubahan sepupunya itu beberapa hari lepas.

Ad menggeleng kepala. Hayi mengecilkan mata tanda tak percaya.

"Takyah tipulah Ad. Aku kenal kau. You will be silent if something goes wrong." Geram Hayi.

Ad mengeluh sebelum pandang Hayi.

"Ye, Dragon ada sampaikan maklumat." Ad mengalah.

"Ha macam nilah. Apa yang Dragon cakap ?"

"Hayi, sometimes korang tak perlu tahu lagi benda ni." Ad bangun dan beredar keluar kelas. Hayi tergamam. What ?! Apa jadi tadi, kenapa Ad taknak bagitahu aku sedangkan akulah orang yang kedua kena tahu selepas Ad sendiri.

Annur dan Sera mendekati. Mereka hanya perhati dari jauh tingkah sepupu-sepupu mereka itu.

"Hayi..." Annur tanya guna isyarat muka.

"Ergh..she know something we don't." Hayi memeluk tubuh geram.

Tak lama kemudian, KA juga mendekat. Kelas mereka tidak ada cikgu. Absent.

"Kenapa ni ?" Tanya Amir. Hayi pandang KA. Wajahnya berkerut bila ada yang tak kena.

"Mana Uzzam ?" Soal Hayi dan semua tercari-cari.

"Eh haah lah. Tadi ada jer." Ian berkata.

*

*

*

*

Perlahan-lahan langkah diambil supaya si dia tak perasan.

"Kau nak apa ikut aku ?" Soal Ad membelakangi. Tangannya menongkat di pagar palang besi di tingkat atas bangunan sekolah.

Uzzam tersentak. "Mind to share ?"

"Haih, none of your business."

"Huh, none of my business ? I think you know something about our......" Uzzam diam tatkala Ad meletakkan jari telunjuk di bibirnya.

Matanya redup memandang jejaka itu.

"Uzzam...its hard for me to say. Haih." Kata Ad perlahan.

"So just say  it for me slowly." Balas Uzzam.

Dangerous Love 2.0Where stories live. Discover now