Malam hari, tatkala hujan lebat beserta ribut yang kuat...ceh ayat~
Dark Shadows masing-masing sedang mengawasi kawasan persekitaran, kerana dalam keadaan beginilah mungkin terjadi apa-apa yang tak diingini.
"Rayn." seru Ann di balik pintu bilik senjata. Rayn yang sedang membersihkan pedang dan pisau miliknya berpaling (cam psiko lak).
"We have a guest." Serius Ann berkata. Rayn berkerut. Tidak soal banyak, dia keluar.
Di ruang tamu yang cukup besar itu, anak-anak buah berkerumun tegak. Makin pelik Rayn dibuatnya.
Rayn berjalan ke tengah, terlihat seorang lelaki yang dalam keadaan lemah.
"Sape ?" Tanya Rayn tiada nada. Lelaki itu mengangkat kepala.
"Irsyad." Rayn tenung Irsyad, salah seorang anak buahnya.
"What happen to you ?" Soal Rayn. Pelik dengan kehadiran Irsyad. Ini kerana, Irsyad jarang berada di markas. Dia ditugaskan untuk mengintip dunia luar dan dalam masa yang sama, Rayn tak nak dia berjauhan dengan keluarganya di hujung kota.
"Aku di serang anak buah Black Mamba." Ujar Irsyad payah kerana mulutnya yang luka.
"How ?" Izz menyoal pula.
"Aku kena serang masa sedang intip anak buah Xiomeng kat pelabuhan utama." Jelas Irsyad.
"Pelabuhan ? Mereka buat apa kat sana ?" Soal Mai.
"Aku tak tahu, aku dengar perbualan dorang masa dekat supermart." Terang Irsyad lagi.
"Hurm, sudah. Cat...Haq... bawak dia ke bilik rawatan." Arah Rayn. Tak nak dengar kata Irsyad. Kesian bila tengok nak jawab soalan dalam keadaan kena tahan sakit.
Cat dan Haq hanya menuruti arahan itu.
"Rayn...i smell something fishy." Ujar Izz setelah Kelibat 3 orang tadi hilang. Rayn diam. Dia juga hidu benda yang tak kena.
"Nash, Ash.." seru Rayn. Kedua lelaki itu bergerak ke hadapan Rayn.
"Do your work." Kata Rayn. Mereka berdua mengangguk. Tahu tugas mereka untuk menyiasat perkara ini.
DS beredar dan masuk ke bilik private mereka.
"Mai, maklumkan Mike dan Haq untuk perhatikan Irsyad. Jangan lepas pandang sesaat pon." Mai akur dan keluar mencari anak buahnya itu.
"Izz kau call Black Fury, kata aku nak jumpa malam esok di tempat biasa. Ann kau call KA." Arah Rayn lagi.
"Everything gonna be interesting now." Rayn tarik senyum sinis. (Ayat ni spatutnya chap sblm hahahah)
*
*
*
*
DS dan kumpulan lain menunggu ketibaan Tuan Xander dan Sir Mendes. Katanya dia perlu join sekali.
"Rayn...maaf buat kau tertunggu, kereta Tuan tiba-tiba ada masalah." Kata Har. Rayn angguk.
5 minit kemudian, Tuan Xander dan Sir Mendes muncul bersama 2 orang bodyguardnya.
"Sorry im late." Ucap Tuan Xander. DS menundukkan kepala.
"Kami datang bawa maklumat. Macam yang semha tahu, identiti Knight Arrow dah terbongkar."
"Hah ?!! Apa kamu cakap ?" Potong Sir Mendes lalu memandang tajam ke arah KA terutama cucunya, Uzzam Raycarl.
Rayn menjongket kening kiri. Nampaknya KA tak berani buka mulut.
"Oh, i thought you guys dah tahu." Selamba Rayn berkata. Saje nk naikkan amarah Sir Mendes terhadap KA. Hahahhahaha
YOU ARE READING
Dangerous Love 2.0
ActionBUKU NI START DGN CHAPTER 45, BAB SEBELUMNYA CHECK DALAM BUKU : DANGEROUS LOVE (tgk dlm reading list) Kembalinya satu kumpulan ke tanah air atas suruhan orang tersayang. Namun tiada siapa yg tahu mereka kembali dengan strategi membalas dendam. Tiada...