Chapter 73

855 56 9
                                    

SPM dah tamat. Pelajar-pelajar dah boleh tarik nafas lega. Tak perlu dah nak hadap buku teks.

#batch03redho
#form5upper

Ad berjalan ke keretanya. Dia nak terus balik. DS dan KA ada group date. So, dia yang single ni taknak kacau.

Belum sempat nak buka pintu kereta, satu tangan sasa menahannya.

Ad menoleh.

Kening sebelah kanan dijongket.

"Teman aku makan." Ajak Uzzam.

"Bukan kawan-kawan kau nak gi makan jugak ke, ikutlah dorang." Ad menepis tangan Uzzam.

"Aku pon taknak kacau dorang, macam kau." Uzzam berkata sambil matanya memandang ke lain.

Ad mengeluh.

"Hurm."  Ad setuju memandangkan dia pon takde teman.

"Aku tumpang kau lah." Ad menoleh kembali.

"Aku datang ngan Amir tadi." Ad menjelingnya. Dia kemudian bergerak ke arah duduk sebelah penumpang.

"Drive." Kata Ad ringkas.

*

*

*

*

Hujung minggu tiba. Sanak saudara Tuan Xander hadir ke rumah agam beliau. Membantu apa yang patut.

Nak buat makan-makan, memandangkan cuti sekolah tiba.

Bukan sahaja sanak saudara, malah keluarga kawan Tuan Xander juga turut hadir.

"Korang nak sambung ke mana nanti ?" Soal Ian.

"Kami....erm, balik LA. Kitorang dah ada tempat nak sambung belajar." Balas Sera.

"Alah... Kat mane tu, nak ikut." Rungut Ian pantas mendapat ketukan di kepala oleh Amir.

"Ish, taknak lah study sama-sama." Kata Sera pula.

"Asal pulak ?" Ian tak puas hati.

"Nanti tak fokus. Pastu nanti naik bosan kalau hari-hari pandang muka awak jer. Cemuh." Sera mengusik. Cemberut terus muka Ian. Yang lain tahan gelak. Hahahahhahhahahahaha

"Awak bosan tengok saya ?" Ian mencebik. Lagi masam mukanya bila Sera angguk. Terus Ian beredar dari situ. Merajuk.

"Alamak... Kena pujuk, nanti lama pulak merajuknya. Ergh." Sera kata lalu buat muka menyampah. KA dan DS gelak. Macam-macam betul.

"Annur, jom teman saya." Ajak Mukhris. Annur buat muka namun diikutnya jua.

"Ermmm.... Hayi-"

"Jom makan. Aku lapar." Hayi memintas kata Amir sambil menarik kolar baju jejaka itu. Nasib tak rebah.

Suasana jadi sunyi antara Uzzam dan Ad.

"Lapar tak ?" Soal Uzzam menyentakkan Ad.

"Huh ?" Blur gadis itu.

"Lapar tak, jom makan." Ajak Uzzam. Tak sempat Ad nak balas, Uzzam potong.

"I just want 'yes'." Lalu hujung lengan baju Ad ditarik.

"So, back to LA ?" Uzzam memulakan kata sambil menikmati hidangan.

"Urm." Jawab Ad. Uzzam merenungnya. Ad yang memang perasan itu terus berhenti makan. Jejaka itu dipandang.

"Kau ada nak tanya apa-apa lagi ke ?" Uzzam kemam bibir.

"Aku...aku..."

"Aku apa ?!" Ad sengaja menaikkan suaranya.

Dangerous Love 2.0Where stories live. Discover now