Dark Shadows berjalan memasuki sebuah rumah rumah yg cukup besar diiringi anak-anak buahnya.
Terlihat ramai yg datang. Mungkin anak buah Knight Arrows juga anak buah Black Fury.
"Dark Shadows, arah sini." Salah seorang anak buah Black Fury menunjukkan jalan.
Tuan Xander menghadiahkan satu senyuman kepada Rayn seraya mempersilakan DS duduk.
"Apa khabar Dark Shadows ? Terima kasih s noebab dah sudi bekerjasama dengan kami." Ujar Tuan Xander sbg pembuka kata. Rayn senyum di sebalik topeng mukannya.
"Maaf biadab, tapi boleh ke kalau kita teruskan agenda kita pada malam ini. Kami tak nak buang masa." Kata Mai. Tuan Xander senyum lalu angguk perlahan.
"Baik, aku serah pada kamu." Tuan Xander mempersilakan Rayn. Ann kemudian menyuruh Haq untuk meletakkan satu alat di atas meja bulat yg ada di tengah mereka.
Satu kotak elektronik diletak dan dipasang. Haq menekan satu butang dan tulisan DS berbentuk hologram muncul.
Izz mengambil alih keypad dan mencari data maklumat tentang Black Mamba.
"Aku rasa semua dah kenal, Rashid, ketua Black Mamba. Sekarang dia sedang bekerja dengan mafia bertaraf A, Black Queen atau nama asli dia, Ku Arisya Balqis Ku Arif. Pelajar tingkatan 5 Galaxy Highschool." Izz membaca sedikit pengenalan. Ada yg terkejut apabila mengetahui bahawa Black Queen merupakan pelajar GH. Ada yang tidak dan hanya buat muka stone.
"Ni pulak Xiameng. Xiameng ni hanya gangter jalanan yg terkenal di China. Atas satu perjanjian, dia bekerja di bawah Black Queen dan sekarang menjadi orang kepercayaan Black Queen dan Black Mamba. Kami kenal dia masa di China. Xiameng dan Black Queen berganding untuk mencuri sebilah pedang Dinasty Qin. Tpi malang mereka gagal." Sambung Izz.
"Macam yg semua tahu or tak tahu, Rashid ni adalah bekas ketua kumpulan Snakes yg hilang dulu. Kumpulan Snakes ni kalah dalam satu kejadian letupan lebih kurang 3 tahun yg lalu. Dia bangkit dengan tubuhkan Black Mamba. Hasil daripada siasatan kami, Black Mamba ni ditubuhkan 3 bulan selepas Snakes terhapus. Namun nama kumpulan ni jarang didengar dan hanya dianggap kumpulan gangster jalanan biasa."
"Tapi Black Mamba mula naik bila kes senjata api di sempadan Thailand. Dari sini, mereka mula tunjuk belang."
"Tujuan dia hanya utk rampas kuasa dan pangkat dalam dunia gelap. Utk dapatkan semua tu, Black Mamba perlu hapuskan 3 kumpulan teratas dan aktif, iaitu Black Fury, Knight Arrows dan Dark Shadows. Awalnya kami pon pelik, kenapa dia nk target pada Dark Shadows, walhal kami tak pernah bersua. Tapi bila tahu matlamat mereka, kami awal-awal dah bersiap sedia." Jelas Izz detail.
"Kenapa dia bergabung dengan Black Queen ?" Tanya Mahir.
"Sebab Black Queen tak mahukan pangkat. Dia hanya mahukan harta. Black Queen berpakat dengan Black Mamba hanya untuk rampas semua barang berharga dan antik dari kumpulan yg mereka tewaskan. Dari situ, Rashid gunakan peluang yang ada." Terang Ann.
"Jadi semua plan yg dia rancang selama ni, tak menjadi. Mungkin selepas ni mereka akan atur plan yg lain untuk tumpaskan kumpulan kita." Ujar Izz lagi.
"Kau pernah kata yg kau ada hantar seorang spy kat sana, siapa dia ? Boleh percaya ke ?" Tanya Hazie menjongketkan kening.
DS senyum sinis dari dalam mask. Terdengar lucu persoalan yg ditanya si Hazie.
"Kau tak perlu kenal siapa dia. Cukup kami saje yg tahu siapa dia. Jangan risau, dia tak akan sesekali belot." Jawab Rayn mendatar.
Semua yg lain diam. Tak mahu membangkang kata-kata si ketua Dark Shadows.
YOU ARE READING
Dangerous Love 2.0
AçãoBUKU NI START DGN CHAPTER 45, BAB SEBELUMNYA CHECK DALAM BUKU : DANGEROUS LOVE (tgk dlm reading list) Kembalinya satu kumpulan ke tanah air atas suruhan orang tersayang. Namun tiada siapa yg tahu mereka kembali dengan strategi membalas dendam. Tiada...