Uzzam hanya membontoti Ad walaupun dah di warning banyak kali.
Ad kemudian berhenti di hadapan cinema. Kat situ ada kerusi menunggu. Ad duduk manakala Uzzam berdiri. Takkan nk duduk belah si Ad tu kot.
10 minit kemudian, DS dan KA keluar dgn senyuman lebar.
"Ad, rugi kau tak join..." Ujar Sera. Ad jongketkan kening.
"Tiket xde nk join cam mana." Bidas Ad.
"Kau duduk sini dari tadi ke Ad ?" Annur menyoal pula.
"Aku round pergi tgk pin tudung, hoodie, kasut, novel...." Jawab Ad sambil matanya masih ralit ke handphone di tangan.
"Kau ada jumpa mana² stranger tak ?" Soalan Hayi menarik perhatian Uzzam. Telinga dipasang.
"Tak." Jawab Ad ringkas. So, Uzzam dpt kesimpulan bahawa lelaki misteri yg Ad jumpa tadi tu tidak di bawah pengetahuan DS. Hurm, makin curious rasa.
"Really ? Kau jalan sorang ke ?" Annur mencelah sambil mata melirik ke arah Uzzam berada.
"Kau rase ?" Ad sengih sinis. Dia kemudian bangun. DS dan KA hanya ikut si Ice Princess mereka membawa tujuan.
Ad berhenti di McD. Perutnya dah mula rasa lapar. Pagi tadi bukan mkn banyak pon.
Ad pergi ke kaunter utk order. DS ditanya terlebih dahulu sebelum memesan makanan. KA pula menghantar Uzzam. Walaupun lelaki itu tampak malas namun dikerah jugak oleh gangnya. Gangnya tu lagi malas, tahu makan aje~
Usai Ad siap order. Uzzam menyampuk. Kiranya dorang pesan sekali. Malas nk menunggu.
Ad menjelingnya. Akak cashier tu memberitahu harganya. Tak sempat Ad nk keluarkan duitnya, satu kad debit milik Uzzam lintas di depannya.
"Aku bayar~" ujar Ad tanpa nada.
"Tak yah. Sikit jer pon." Uzzam membalas dengan nada yg sama. Sambil menunggu, Uzzam bermain dgn phonenya. Ad pula hanya duduk senyap.
Makanan siap, dan meja dituju. Gang mereka pilih tempat yg tersorok sikit.
""Korang dah tak marah kami kan ?" Tanya Mukhris. DS pandangnya kecuali Ad.
"Marah ? Kenapa ?" Annur tak faham.
"Yelah, pasal kes buli Mya tu." Mukhris menjawab. DS diam dan angguk perlahan.
"Korang nampak kami marah lagi ke, kalau marah takde nya nk tgk cinema, makan sekali ni." Balas Sera. KA senyum nipis.
"But....dengan bonda...dlm seminggu sekolah ni, korang buat tak endah jer bila bonda panggil korang...?" Ian menyoal perlahan. Namun DS senyap.
"Maafkanlah bonda tu, dia bukan sengaja nk marah korang." Amir menyampuk. DS senyap lagi. Memang dorang terasa hati bila bonda macam nk salahkan mereka sbb kes tu. Slps kejadian tu, setiap kali pengumuman atau bertembung dengan bonda, mereka akan buat tak tahu.
"Maafkan bonda eh ?" Pujuk Mukhris lembut.
"Korang pon tahu kan bonda stress time tu ?" Ian bertanya. Ye, bonda memang stress time tu.
Hari kejadian~
KA telah memberkas TSB dan beberapa orang pelajar lelaki kelas akhir sedang bercium-ciuman di belakang stor lama sekolah. Lelaki² itu dibelasah dahulu oleh KA sebelum bawa mereka jumpa pengetua. TSB pula hanya dimarahi. Takkan nk tumbuk pulak
Masa tu, guru² GH ada meeting besar-besaran sbb maklumat data sekolah telah digodam dan wang simpanan sekolah sebanyak 10 ribu telah di pindahkan ke satu akaun yg tak dikenali. Pengetua amat runsing, ditambah lagi dengan kelakuan TSB masa tu.
YOU ARE READING
Dangerous Love 2.0
AcciónBUKU NI START DGN CHAPTER 45, BAB SEBELUMNYA CHECK DALAM BUKU : DANGEROUS LOVE (tgk dlm reading list) Kembalinya satu kumpulan ke tanah air atas suruhan orang tersayang. Namun tiada siapa yg tahu mereka kembali dengan strategi membalas dendam. Tiada...