Chapter 62

761 55 15
                                    

Rayn berjalan menuju ke bilik privatenya. Dia kemudian memasang pendrive ke sebuah computer.

Password dimasukkan dan satu file dibuka.

Setiap perincian dalam kandungan file itu diteliti dengan baik. Berkerut-kerut dahinya.

"Cit- gila." Komen Rayn. Telefon miliknya dicapai dan nombor seseorang didail.

"Jumpa aku tempat biasa." Rayn keluar dari bilik itu dan bergegas mendapatkan motorbikenya.

"Rayn, nak gi mana ?!" Laung Izz yang kebetulan nampak. Kalau tak nampak, tercari-cari lah jawabnya.

"Somewhere." Jawab Rayn. 'somewhere, baik aku takyah tanya'

"Mana ?"

"Meeting someone." Rayn beredar. Izz menghantar kelibat Rayn dengan hujung mata.

Izz kemudian mencari Ann dan Mai. Ke manalah dua orang ni ?

"Win, ada nampak Ann dan Mai ?"

"Erm...rasa dekat bilik bawah tanah." Jawab Win yang tika itu baru keluar dari bilik tahanan anak buah Black Mamba untuk beri makanan. Baikkan DS kasi musuh makan.

Izz berjalan menuju ke bilik bawah tanah. Melihat yang sepupu-sepupunya sedang berlawan dalam gelanggang gusti. Izz mengambil tempat di bangku kayu berhadapan gelanggang itu. Menonton perlawanan antara kedua gadis remaja di hadapannya.

Hampir 15 minit. Kedua-dua mereka rebah.

"Hah hah hah hah...." Nafas diambil. Izz berjalan masuk ke gelanggang membawa 2 botol air mineral lalu dihulurkan kepada mereka.

Ann dan Mai mengambilnya lalu diteguk air mineral rakus.

"Thanks." Ucap mereka.

"Rayn mana?" Soal Ann.

"You guess ?" Soal Izz balik.

"Dont tell me she's not here." Mai berkata. Lantas sahaja menerima anggukan dari Izz..

Ann lepaskan keluh.

"Dia kemana malam-malam macam ni ?" Ann geram.

"She said she's going somewhere to meet someone." Balas Izz.

"Yelah..somewhere tu ke mana ?" Ujar Ann.

"Haha...she just told me like that. Im mad too." Jawab Izz.

"Hurm...jomlah wey. Nak mandi. Melekit dah ni badan aku." Ajak Mai. Mereka kemudian beredar naik ke bilik private mereka.

*

*

*

*

Jarum jam menunjukkan tepat pukul 11.50 malam. DS masih berjaga dan tidak pulang ke rumah mereka. Menunggu kepulangan seseorang di ruang tamu markas mereka. Devils' juga tidak pulang ke rumah lagi walhal esok sekolah.
Risau punya pasal.

"Mana Rayn ni ?!" Izz bernada risau dan keras. J tangan ditilik lagi.

"Sabar Izz... Dia sampai la kejap lagi." Ujar Ann tenang. Namun dalam hati jantungnya bagai nak pecah memikirkan keselamatan Rayn.

"Takleh sabar, dah meletup dah." Jawab Izz marah.

"Devils'...korang balik lah dulu. Esok sekolah." Arah Mai.

"Kami takkan balik selagi Rayn tak tiba." Ujar Dee wakil Devils'. DS hanya mengeluh.

15 minit berlalu. Mereka masih setia menunggu kepulangan Rayn.

Dangerous Love 2.0Where stories live. Discover now