Chapter 51

815 55 3
                                    

Ady menilik bahu kanannya. Lukanya hanya kecil kalau nk dibandingkan dengan org yg selamatkannya.

Hazie mendekat membawa first aid.

"Bro, fikir tentang Rayn ?" Tanya Hazie seperti tau apa yg bermain di fikiran sepupunya itu. Ady diam.

Tiba-tiba pintu rehat di markas mereka dibuka. Tekejut semua bila tengok Tuan Xander di situ dengan muka yg sangat serius.

Semua berdiri dan memberi hormat kepada Boss besar mereka.

"Apa yg jadi di sini ?" Tuan Xander bertanya tegas. Matanya kemudian terhenti di kedudukan Ady. Bahu Ady dilihat tajam.

"Kami dpt surat mengatakan ada yg diculik. Tp itu hanya perangkap dan kami diserang.... Black Mamba." Jelas Mahir. Memang mereka menerima satu surat amaran mengatakan anak buah mereka diculik. Mereka tanpa usul periksa terus ke sana. Risau anak buahnya diapa-apakan. Memikirkan bahawa ank buahnya itu mempunyai keluarga. Kalau tak memang mereka tak pergi. Eh jahatnya~

"Come to my room. Now !!" Tegas Tuan Xander. Maka Ady, Mahir, Hazie dan Har akur. Haih~

"A to Z." Kata Tuan Xander yg tgh duduk di atas kerusi empuk membelakangi cucu-cucunya.

Mereka bergilir-gilir menceritakan hal yg jadi. Tak tinggal satu pon. Sesudah mencerita, suasana menjadi senyap.

"Kamu boleh balik. Ady, pastikan luka kamu bersih dulu." Arah Tuan Xander.

*

*

*

*

Doktor peribadi bawah DS merawat luka Rayn dengan hati-hati. Lukanya sangat dalam. Rayn kehilangan banyak darah. Nasib menyebelahinya kerana tak jadi apa².

"Luka dia mungkin mengambil masa utk sembuh. Jangan bagi dia buat kerja berat sangat. Pastikan luka dicuci ikut masa. Ni ubatnya.  Apa² bagitahu saya. Saya pergi dulu." Pamit Dr. Qila. Ann mengangguk faham.

Izz yg bersandar di pintu masuk bilik rawat itu menundukkan kepala kpd doktor tadi. Dia berjalan menghampiri Ann yg berada di sebelah Rayn yg terlantar di katil. Mereka tidak ke hospital, nanti heboh di media sosial lalu sampai ke keluarga mereka. Eh, identiti mereka kan dah pecah👀

Mai kemudian masuk diekori Dee dan Nana.
Izz dan Ann pandang mereka dengan berkerut.

"We have an invitation." Mai menghulurkan surat yg baru shj di print oleh Nana tadi. Ia dihantar melalui email.

Izz mengambil dan membacanya. Dia kemudian mengeluh. Ni tak lain tak bukan mesti idea Grandpa mereka.

"Why Izz ?" Ann bertanya. Berat sangat mengeluh tu. Izz memberi surat itu kpd Ann. Ann meneliti surat itu sebelum pandang Rayn. Benda macam ni hanya Rayn yg dpt putuskan.

"So,..." Ann memandang Izz.

"Kita tunggu kalau² Rayn bangun cepat. Kalau tak, hanya kita yg wakil." Ujar Izz berpeluk tubuh. Dalam hatinya berdoa agar Rayn sedar secepat mungkin. Dia perlu ada dalam perjumpaan mafia atasan yg akan berlangsung lusa. Hanya dia yg pandai membolak balik cerita.

*

*

*

*

Rayn membuka mata perlahan-lahan. Siling putih dipandang. Dia cuba bangun namun terhalang. Rasa sengal di bahunya terasa.

'klak'

Pintu bilik rehat dibuka seseorang.

"Rayn, are you awake ?" Tanya Ann setelah membuka pintu. Niatnya nk check keadaan Rayn.

Dangerous Love 2.0Where stories live. Discover now