Semua pelajar berkumpul di satu kawasan, menyaksikan perdebatan yang hangat.
"Kau apahal langgar dia ?!" Tengking Hayi.
"Dia yang langgar aku. Kau tu pahal nak tengking aku ?!" Bentak Dragon.
"Dasar kurang ajar. Kau mintak maaf dengan dia !" Marah Hayi.
"Asal aku nak mintak maaf dengan dia. Dia yang salah lah pompuan. Sedap mulut nak kurang ajarkan aku !"
"Yelah. Memang kau kurang ajar !"
"Apa bising-bising ni ?" Sampuk Mukhris dari belakang Annur. Mukanya ketat.
"Kau tanya lah mamat ni. Ada ke patut dia langgar Sera. Sampai jatuh tau !" Balas Hayi.
"Hah, awak okay ke Sera ?" Kalut Ian. Sera senyum dan angguk.
"Dahlah. Benda boleh bincang kan, kenapa nak sampai gaduh ?" Celah Amir.
"Benda boleh gaduh, buat apa nak bincang bhai." Balas Hayi. Mata menjegil ke arah Amir. Amir ketap bibir.
"Stop Hayi. Rizal, ikut aku bilik pengawas. Girls, korang pon." Mukhris berjalan mendahului.
"Asal pulak, kami tak salah ?" Ad bersuara.
"Just go girl." Jawab Uzzam tanpa nada. Muka pon beku semacam.
Pelajar-pelajar memandang DS dengan muka kesian.
Dragon membuka langkah lambat-lambat. Terserempak dengan Devils', mereka tayang sengih.
15 minit sebelum~
Dragon berjalan untuk ke kelasnya, dari arah bertentangan DS berjalan ke kelas mereka.
Bila tiba untuk berselisih, Sera sengaja melanggar Dragon dan jatuh. Dragon terkejut. Tak sempat nak mintak maaf, Hayi sound. Badannya terdorong ke belakang sedikit akibat tolakan tangan Hayi.
"Kau pahal langgar dia ?!"
Dragon pelik. Sempat melirik mata ke arah Ad di belakang Hayi. Gadis itu membelokkan sedikit kepalanya sambil menghantar isyarat . Telepati yang sempurna. Hahahaha
Lalu Dragon hanya meneruskan lakonan.
DS tarik sengih dan berlaga tumbukan bila disuruh duduk oleh Mukhris.
KA pelik.
"Kau panggil aku kurang ajar tadi kan ?" Tanya Dragon kepada Hayi.
"Haah, ampun. Hehe."
Ad mengeluarkan seutas rantai dan diletakkan di hadapan Dragon.
"Pakai ni." Arah Ad. Dragon mengambilnya.
"Tu alat komunikasi yang aku cipta dengan Hayi semalam. Alat tu dah cukup lengkap. Kau boleh bukak bahagian dalam tu guna fingerprint kau. Hanya kau boleh bukak." Terang Hayi.
"Sekali kau tekan, automatik panggilan akan sampai direct ke aku." Sambung Ad.
Dragon cuba tekan bahagian yang berbentuk diamond rata rantai itu. Tekan sekali lagi, telefon Ad berbunyi.
"Kalis air, so kau tak perlu tanggalkannya." Hayi berkata lagi. Dragon angguk sambil menilik pemberian DS itu.
"Kejap." Amir mencelah sambil meja bulat itu di tepuk. DS dan Dragon pandangnya.
"What is going on right now girls ?" Ian bertanya.
Annur senyum.
"Sorry korang. Kami terpaksa gunakan korang untuk masuk sini." Annur cerita apa yang berlaku. Plan mereka ni jer.
YOU ARE READING
Dangerous Love 2.0
ActionBUKU NI START DGN CHAPTER 45, BAB SEBELUMNYA CHECK DALAM BUKU : DANGEROUS LOVE (tgk dlm reading list) Kembalinya satu kumpulan ke tanah air atas suruhan orang tersayang. Namun tiada siapa yg tahu mereka kembali dengan strategi membalas dendam. Tiada...