Chapter 68

731 48 0
                                    

Ad menutup laptopnya. Segala ayat yang masuk ke rongga telinganya cuba dipadam dari fikiran.

Tandas dituju untuk cuci muka dan gosok gigi. Siap-siap nak tidur.

Badan dibaring sambil mata memerhati siling bilik yang gelap.

Selang beberapa saat, Ad mengerutkan mata dan menggeleng kepala banyak kali.

"Oh my brain...please forget about it. Thats not your business." Kata Ad pada dirinya sendiri.

Comforter ditarik dan cuba untuk melelapkan mata.

*

*

*

*

DS dan KA dipanggil untuk ke pejabat oleh bonda. Actually, DS yang suruh bonda buat pengumuman.

KA hanya senyap di sofa. Tidak satu ayat keluar dari mulut mereka. DS juga apatah lagi. Takut kalau ayat yang keluar dari mulut mereka bisa mengguris hati jejaka-jejaka itu.

Sudah hampir 10 minit, namun Ad masih belum sampai.

"Korang okay ?" Soal Annur memecahkan kesunyian.

Mukhris tarik senyum. "We're fine."

"But you guys look terrible." Tangkis Sera. Kusut dia melihat KA. Yang paling teruk, Amir. Dia memang sangat rapat dengan Uzzam.

"Korang tahu ke Uzzam dibawa ke mana ?" Ian bertanya pula. Kot-kot gadis-gadis itu tahu. DS diam. Mereka saling berpandangan.

"Markas Black Mamba." Sampuk suara Ad yang baru sahaja masuk dan berjalan menuju ke sofa.

Ad duduk di sofa satu.

"Macam mana keadaan dia ?" Amir risau. Mata memandang Ad berharap gadis itu tahu.

"Weak...and terrible." Ujar Ad. KA tergamam. Tak dapat gambarkan.

"Eh, mana ada sampai terrible." Celah satu suara lelaki. Semua pandang sana kecuali Ad sebab dia dah tahu.

"Have a seat." Pelawa Ad sambil tunjuk sofa seat satu yang bertentangan dengannya. Dragon akur.

KA toleh ke arah Dragon. Memberi isyarat untuk dia menerangkan apa maksudnya tadi.

"Dia okay. Badannya lemah. Dia kena kurung dalam satu bilik dalam keadaan berantai."
KA terkejut. Rantai ?

"Bagi aku location markas tu." Amir bersuara tegas.

"No." Amir toleh Ad dengan pandangan yang tertanya-tanya.

"Aku tak akan kasi kau tahu location markas BM. Nanti tak pasal kau pergi serang, tanpa rancangan." Ad menjeling tajam Amir.

""Jap, how kau tahu Uzzam dirantai ? Kau jumpa dia ke ?" Ian soal.

"Aku ditugaskan untuk jaga dia."

"What ? But how ?" -Ian.

"Adalah. Btw, arahan tu dari Black Queen." Dengar sahaja nama itu, Amir mengepal buku lima.

"Korang tak perlu risau boys." Kata Hayi.

"Macam mana kami tak risau ? That girl is mad !" Jawab Amir kasar. Mukhris cuba menenangkan.

"Dont worry Amir. Dragon ada kat sana untuk pantau." Sera memberitahu.

"Not for 24 hours." Bentak Amir.

"Yes 24 hours." Ad mencelah. Semua pandang dia tak faham.

"Kau tak payah risau Amir. Uzzam dijaga 24 jam...oleh aku." Ad pandang arah meja di hadapannya.

Dangerous Love 2.0Where stories live. Discover now