En saanut koko yönä nukuttua, mietin vain kaikkea, niitä samoja asioita, joita olen miettinyt viimeiset päivät. Minulla on tänään koulua, mutta onnekseni vasta 11. Nousen kuitenkin jo sängystä ja alan laittautumaan.
Kävelen tutunporukan luo pihalla, olen taas viimeisenä, mutta huomaan yhden poikkeavuuden tässä ringissä, Mirella ei ole paikalla. Katson Leoa hieman ihmeissäni ja tuo katsoo minua ihan normaalisti. Siirrän katseeni Onniin joka puhuu jotain. Katsoon Amaan ja hymähdän. Hän näyttää aivan punaiselta hattaralta. Hänellä on hiukset aivan sekaisin jonkinlaisella nutturalla ja punaiset vaateet.
"Onko tullu kiire aamulla?" kysyn naurahtaen Amalta ja nyökkään Jereä kohti. Näen Aman kasvoille hiipuvan punan ja Jere katsoo minua nauraen. Suon Jerelle vain ilkikurisen hymyn.
Kohta kello on jo sen verran että alamme valumaan sisälle. Minulla on äikkää ja jatkamme sitä esseetä tällä tunnilla. Menen ikkunan viereen aika keskelle. Aiheena on kirjoitelma meidän elämästä ja tulevaisuudesta. En osaa oikein kirjoittaa mitään, mitä minä tähän oikein kirjoittaisin ei ole tapahtunut mitään semmoista minun elämässäni, että haluaisin jakaa sen minun äikän open kanssa. Ja tulevaisuudesta en ainakaan haluaisi kirjoittaa sille. Ihan sama vaikka saisin tästä hylätyn, mutta lapsestani en ainakaan halua kirjoittaa sille. Katselen muitaluokkalaisia, jotka kirjoittavat tarinoitaan. Huomaan Jeren katsovan minua ja katson tuota. Tuo istuu samalla rivillä kuin minä ja huomaan, että tuonkaan tietokoneella ei näy oikein mitään vielä. Käännän katseeni takaisin tietokoneeseeni ja keksin hyvän idean. Kirjoitan tämän esseen minun paremmista ajoista ja muokkaan tosikohtia paremmiksi. Kirjoitan myös tulevaisuuden suunnitelmista ennen vauvaa.
Kun äikäntunti loppuu huomaan kirjottavani jo puolet hyväksytystä esseen pituudesta. Nousen tunnilta työnnän tietokoneen reppuuni. Seuraavaksi meillä on 90min ruotsia, mutta ensin meillä on 15min välitunti. Menemme jo ruotsin luokan luo ja istumme penkeille jotka on lähimpänä. Ama ja Jere istuvat minun viereeni ja kuhertelevat jotakin. Otan puhelimeni ja alan selailemaan sitä. Välkkä oli maailman tylsin ja sitä tulee olemaan tämä seuraava tunti tai siis puolitoistatuntia.
Olen menossa asuntolalle, minulla oli vielä ruotsin jälkeen tunti fysiikkaa. Amalle oli vielä jotain muuta, mutta minä en ole ottanut sitä aineeksi. Kävelen sairaalan ohi ja päätän mennä sinne varaamaan itselleni aikaa. Menen vastaanotto tiskille ja kysyn asiasta. Nainen ohjastaa minut oikeaan paikkaan ja varaan itselleni ajan huomiselle. Lähden sen jälkeen asuntolalle.
Istun huoneen tuolille ja alan tekemään kaiken maailman tehtäviä. Pian Ama lösähtää sängylle käännyn tuhon päin.
"Mitäs sä?" Ama kysyy ja katsoo minua uteliaasti.
"Kävin sairaalassa ja varasin ajan huomiselle." sanon ja Ama nousee pystyyn sängystä.
"Äää ihanaa!" Ama huutaa ja tulee halaamaan minua.
"Saanko tulla mukaan?" Ama kysyy.
"En tiiä, tai siis pitäiskö mun kysyä Leolta." kysyn ja katson Amaa.
"En mää tiiä" Ama sanoo pahoittelevasi.
"Nii, no ei kai sen tarvii tulla ekaa, kyl sää saat tulla." sanon ja katson Amaa, jonka kasvoille tulee hyvin iloinen ilme.
"Jes, mihkä aikaa?" Ama kysyy.
"No heti koulun jälkee, et lähetää sitte yhessä." sanon ja Ama vain nyökkää ja tulee halaamaan minua. Lähdemme Aman kanssa tekemään ruokaa meille.
Ruoan jälkeen menen takaisin tietokoneelleni ja alan selailemaan kaikkia sivustoja, että mitä pitää tehdä nyt. Minun pitäisi kuulemma ilmoittaa omalle terveysasemalle, mutta mietin pitäisikö minun eka käydä kertomassa vanhemmilleni. Päätän mennä käymään Tampereella viikonloppuna, koska nyt on onneksi maanantai niin kerkeän vielä miettimään miten tämän kerron.
...........................................................................................
Moikka! Sain vihdoin taas tänne jonkunlaisen luvun väsättyä. Viimeks oon laitellu tänne jotain noin 3kk sitte anteeks! Ei vaan oo ollu oikeen inspistä, mutta nyt jotai. Hyvää uuttavuotta ja myöhäistä joulua!🎉🎄
-Jaaaa_a
YOU ARE READING
Vaikeuksista voittoon!
Science FictionMitä tapahtuu kun Tamperelainen Alva Hardley vaihtaa lukiota Ouluun vähän koulujen alun jälkeen ja jättää vanhan elämän taakseen ja aloittaa uuden elämän Oulussa. Säästyykö Alva draamalta? Miten käy kun Alva iskee silmänsä jätkään ja heidän suhde ei...