Part 2

889 24 7
                                    

Loppu joululoma meni nopeasti, olen tutustunut asuntolassa asuviin ihmisiin ja Amanda on kierrättänyt minua pitkin Oulua. Tänään on ensimmäinen koulupäivä. Jaksoin jopa meikata ja panostin vaatteisiin.

Olemme juuri päässeet Amandan, Sennin ja Lauran, kanssa koululle. 

"Mun pitää nyt mennä Johanna oottaa mua" Laura sanoo, ja lähtee sisälle luokkakaverinsa luo. 

"Joo tota munki pitää lähtee, nähään koulun jälkeen." Senni sanoo, ja lähtee kouluun sisälle. 

"Mennäänkö mekin?" kysyn Amandalta, joka ei vastaa minulle. Siirrän katseeni samaan suutan, kun Amanda, joka tuijottaa jotain poikaporukkaa, jotka on tupakalla tupakkipaikalla. Siellä oli oikeistaan pelkkiä hyvännäköisiä jätkiä, kiinnitän kuitenkin katseeni yhteen ainooseen jätkään. 

"Ketä noi on?" kysyn Amandalta, joka tällä kertaa vastaa. "Ne on 3 luokan jätkiä, ne on tän koulun "pahiksia", ne käy jopa viikkollakin bileissä." 

"Aijaa, kuka toi filahupparinen on?" kysyn poikaa jolla on takki auki niin nään sen hupparinsa. Amanda kääntää katseensa minuun ja kohottaa kulmiaan. 

"Se on Leo Johansson, iskikkö sää siihen jo niinku silmäs?" Amanda sanoo ja naurahtaa. 

"No een ketä noi muut on?" kysyn, jonka jälkeen Amanda vinkkaa minulle silmäänsä. 

"No toi yks on Jere Haakslampi toi kellä on vihree takki, sit toi kellä on punanen huppari niin se on Santeri siis Lauran poikaystävä, toi kellä on noi punaset kengät niin se on Niilo Jaakkolahti ja sit toi vika on Onni Ohrakoski" Amanda selittää ja haen niitä samalla instagramista, löydän kaikki. Saan samalla mulle niiden snäpit.

Lähdemme sisälle meidän luokkaa kohti. Menemme juuri oikeaan aikaan, koska opettaja tulee juuri. Menemme luokkaan sisälle ja istumme keskiriviin. 

"Sää oot varmaan Alva, mää oon Miina teidän kieltenopettaja." Miina sanoi ja minä vain nyökkäsin tuolle. 

"Haluisikko sää kertoo ittestäs jotain?" opettaja kysyy. 

"Juu siis oon Alva Hardley ja tota tulin Tampereelta ja juu ei muuuta." sanon hymyillen. 

"Oikein kiva ja tervetuloa tänne meidän joukkoon." Miina sanoo ja minä taas nyökkään.

Englannin tunti meni nopeasti ja kaikki muutkin tunnit. Nyt on ruokatunti ja istumme kaikki yhdessä pöydässä Amandan, Sennin, Lauran ja Santeri tunki meidän porukkaan. Santerin kaverit istuvat parin pöytärivistön päässä. Olen tuijottanut koko ruokailun Leoa. Se on vaan niin vitun hyvän näköinen. Leo hyväksyi seuraamis pyyntöni instagramissa ja snäpissä, ja olemme myös hieman snäpänneet.

Ruokailun jälkeen menimme käymään Lauran kanssa tupakilla. Minun onnekseni Santeri ja muut eivät tulleet tänne. 

"Kuinka kauan oot polttanu?" Laura kysyy minulta aika yllättävästi. 

"No siis alotin sille kunnolla poltaa ehkä joskus 14v loppupuolella, eli melkei kolme vuotta."vastaan. 

"Okei.." Laura vastaa ja nyökkää 

"Mää alotin joskus kaks vuotta sitte ku tapasin Santerin, se oli ihastusta ensisilmäyksellä." Laura sanoo ja muistelee varmaan jotain heidän ensitapaamista. 

"Kuinka hyvin sää tunnet niitä sen kavereita?" kysyn, kun kerta sain näin hyvän tilaisuuden. 

"No aika hyvin en mää niitä sillee kunnolla tunne, mut siis kyl mää oon ollu Santerilla sillee et ne on ollu siellä ja nii edespäin, et varmaan aikahyvin. Mut varmaan kakista parhaiten Leon kun ne on Santerin kaa tosi tosi hyvii kavereit. Miten nii?"Laura sanoo ja näyttää jo siltä, että tietää mitä haen tällä kysymyksellä takaa. 

Vaikeuksista voittoon!Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz