Part 16

522 15 3
                                    

Istun tällähetkellä asuntolassa. Nyt on sunnuntai ja pääsin vähän aikaa sitten vasta asuntolalle. En ole oikeen kuullut Leosta mitään niiden bileiden jälkeen. Ama on taas Jerellä, joten olen yksin asuntolalla.

Olen ollut aika väsynyt nyt vähän aikaa ja minulla on ollut myös vähän huono olo. Tuntuu siltä kuin olisi krapula, paitsi en ole juonut muutakuin eilen yhden siiderin ja tietysti perjantaina aika paljon.

Ajattelin mennä tänään käymään Leolla, joten laitan nyt itseäni kuntoon.

Koputan Leon kodin oveen ja pian sen tulee avaamaan joku nainen. "Päivää" tuo sanoo iloisena. "Moi, tota onko Leo kotona" kysyn ja hymyilen tuolle. "Ei oo se lähti tossa eilen kun me tultiin niin jonkun tytön luokse." tuo sanoo. Tytön! Mitä helvettiä!! "Ai okei" sanon hieman närkästyneenä ja ilmeisesti tuo nainen huomaa sen. "Nii tota mää oon Helena Leon äiti." tuo sanoo ja ojentaa kätensä. "Alva" vastaan ja tartun käteen. "Tuu sisälle" tuo vastaa ja minä kävelen tuon ohi. Laitan kengät samaan paikkaan kun aina ja lähden kävelemään olohuoneeseen. Istun sohvalle ja pian Helena istuu toiselle sohvalle. "Tarviikko sää jotain?" tuo kysyy ja minä vain pudistan päätäni.

"Miks sää Leoo etit?" tuo kysyy ja katsoo minua arvioivasti. "No tota en oo kuullu siitä pariin päivään mitää" sanon ja tuo vain nyökyttelee. "Ootkos sää sen tyttöystävä?" tuo kysyy suoraan ja mietin hetken mitä sanoisin. "Een tai nii" vastaan ja tuo taas katsoo minua arvioivasti. "Sää oot käyny täällä varmaan ennenkin" tuo sanoo ja minä naurahdan. "No joo aika paljo" sanon ja hymyilen tuolle. "Sää et taida olla kotosin täältä." tuo toteaa. "En mää oon Tampereelta" sanon. "Saanko mää käydä Leon huoneessa" kysyn ja Helena vastaa. "Tottakai" Nousen ja lähden Leon huoneeseen.

Avaan jännittyneenä oven, ensin se näyttää aivan normilta, mutta pian huomaan jonkun ripsarin pöydällä. Huomaan heti, että se ei ole minun. Pian myös huomaan jonkun rintsikat lattialla, ja se riittää minulle. Suljen oven ja lähden alakertaan. "Mää varmaan lähden" sanon ja hymyilen Helenelle. "Okei, no toivottavasti saatte asiat kuntoon, oot tosi kiva tyttö" tuo sanoo ja saattaa minut ovelle. Laitan kengät takaisin jalkaan ja astun ovesta ulos. "Tiiäkkö muuten kenen luokse se meni?" kysyn. "Ööö ei se kertonu, mutta mää näin sen puhelimella jonkun viestin ja siinä se lähettäjä oli joku Selene tai joku semmonen" tuo sanoo miettien. Selene siis se Selene. "Kiitos paljon" sanon ja hymyilen tuolle. "Ei mitään" tuo vastaa ja sanomme toisillemme vielä moikat, jonka jälkeen lähden.

Soitan nopeasti ja Lauralle ja kysyn Selenen osoitetta ja tietääkö tuo mitään Leosta. Laura sanoo Selenen osoitteen ja ihmettelee mitä minä sillä teen ja sanoo että ei tiedä mitään Leosta.

Pian seison ovella, joka ilmeisesti kuuluu Selenelle. Koputan oveen ja Selene tulee avaamaan oven. "Moi" sanon ja pian kuulen jostain kauempaa sisältä tutun äänen. "Kuka se Selene on?" Leo huutaa ja Selene vastaa. "Ei kukaa oota vähän aikaa" Katson tuota ihmetellen. "Moi mitäs sä?" Selene kysyy. "Älä esitä tyhmää" sanon ja katson tuota tuimasti. "Sori Leo on nykyään mun, kato me seurustellaan sen kans, niin voisit nyt häipyä." Selene sanoo ja on jo laittamassa ovea kiinni, mut laitan jalan oven väliin ja avaan sen sepposen selälleen. Selene katsoo minua todella vihaisesti. "Leo voisikko tulla tänne!" huudan täysiä ja Selene hieman pelästyy. Pian Leo tulee kiireesti eteiseen ja katsoo minua. Katson tuota vihaisesti. "Te seurustelette?" totean kysyvästi ja Leon kasvoille nousee ilkikurinen ilme. "Joo" tuo sanoo ja ottaa Selenen kainaloonsa. "Onnea teille sitten vaa" sanon tyyneesti, ja Selenen ja Leon kasvoille nousee hämmentynyt ilme. He katsovat toisiaan, tiedän että ne odottavat minulta jotain tappelua, mutta se tappelu saa pysyä tällä kertaa minun sisälläni. "No kiitos, mehän sitten voidaan pysyä kaverina" Selene sanoo ja hymyilee minulle. Katson nopeastia Leota, jonka katse on näkemisen arvoinen. Se on niin hämmentynyt tästä, sen varmaan isoin pelko on minulle kertominen tästä. Mutta en jaksa käyttää tuohon enään yhtään aikaa. "Joo tottakai" sanon hymyillen vaikka sisälläni kiehuu. "Mutta mää jätän teidät nyt nii moikka" sanon ja noi vielä sanoo minulle moikat ja lähden.

Kävelen katua pitkin ja sytytän röökin itselleni. Näen Niilon ja Onnin K-kaupan edessä, joten päätän mennä niiden luo. "Moikka!" huudan ja nuo sanovat kanssa moikat minulle. "Mitäs sää täällä?" Niilo kysyy ja nostan katseeni tuohon. "Kävin Selenellä" sanon tyynesti ja pojat katsovat toisiaan ihmeissään. "Miks ihmeessä?" Onni kysyy. "Tiesittekö, että Selene ja Leo seurustelee." vastaan kysymykseen hieman kiertävästi ja ilmeisesti nuo tajuavat miksi kävin siellä. "En todellakaa, miten sää pärjäät?" Onni sanoo ja katsoo minua tarkkailevasti. "Oikein hyvin, tää on varmaan ihan hyvä vaa näin." vastaan hymyillen. Tumppaan tupakan maahan ja menen istumaan penkille.

Nyt on keskiviikko ja Leo ja Selene julkisti niiden suhteensa heti maanantaina. Moni on katsonut minua ilkeillen ja hieman kysyvästi, mutta en ole jaksanut välittää. Olen yrittänyt puhua Leolle pariin kertaan, mutta tuo ei ole ikinä edes yrittänyt kuunella minua, joten en ole jaksanut aivan hirveästi yrittää.

Minulla menee ihan hyvin, noin muuten. Näin Helenan kaupassa ja tuo kertoi, että minä olen kuulemma paljomukavampi kuin Selene ja ei tajua miksi Leo ottaa Selenen. Meistä on tullut ihan jees kavereita Helenan kanssa, se on minulle täällä vähänniinkuin äiti ja se on ihan mukavaa.

Leo on kyllä aika hyvin ilmaissut, että hän ei piittaa minusta ja jopa melkein vihaa minua. Se on tuottanut pienimuotoisia ongelmia muiden kavereiden kanssa. Mutta kyllä me just ja just pystymme olemaan samassa ringissä. 

Sanoja 869

..................................................................................

Sori kun ei ole tullut vähään aikaan osia, kun olin lomalla niin en jaksanut kirjoitella. Eika muutenkaan ollut ihan hirveää inspistä, muta katotaan, jos se tästä kohta lähtisi. 

-Jaaaa_a

Vaikeuksista voittoon!Where stories live. Discover now