Minun menkat ovat viikon myöhässä.
Päässäni pyörii miljoonia ajatuksi, joista suurinpia on kysymys. Olenko raskaana? En voi uskoa tätä... Ei tää voi olla totta. Tai siis eihän se ole vielä varmaa, mutta mitä muutakaan tämä on?? Mää oon 17!! Mää en oo edes vielä suoriutunut lukion kakkoselta!! Ja totta kai Leo on isä!
Minun on pakko soittaa Amalle. Otan puhelimeni ja valitsen Aman numeron. Puhelin tuuttaa parikertaa, kunnes kuulen Aman äänen toisessa päässä. "Moikka" Ama sanoo. "Moi tota.." sanon hieman jännittyneenä. "Nii?" Ama kysyy jo hieman huolestuneena. "Tota onko Jere siinä jossai?" kysyn ja Ama vastaa minulle hieman epäillen. "Ei meni vessaa" "No tota, sori mutta voisikko tulla tänne sen teidän illallisen jälkeen?" kysyn epäilevästi. "No joo kai mikä sulla on?" Ama kysyy hieman miettivästi. "Voikko tulla kaupan kautta" kysyn. "Jooo, mitä sää tarviit?" Ama kysyy. "Raskaustestin" päätän sanoa suoraan enkä kierrellen. Toisesta päästä ei kuulu mitään. Pian Ama avaa suunsa. "Tota onko tää joku vitsi?" "Ei todellakaan, voitko muuten olla kertomatta kenellekkää" sanon melkein kyyneleet silmissä. "Joo totta kai, mää tuun niin pian kun pääsen." Ama sanoo ja sanomme heipat.
Yritän katsella jotain ohjelmia, mutta en saa ajatuksiani muualle. Vihdoin Ama tulee ja ryntää suoraan halaamaan minua. "Mite sää voit?" Ama kysyy ja katsoo minua. "En oikee tiiä" sanon alakuloisesti ja kohautan olkapäitäni. Ama nyökäyttää päätään ja sanoo. "Tässä om kolme raskaustestiä, ei jää ainakaan epäselväks" Ja antaa minulle ne. Menen vessaan ja teen ne.
Tulen pois vessasta ja Ama katsoo minua kysyvästi. "En uskaltanu kattoo, voikko sää?" kysyn Amalta, joka nyökkää ja ottaa minulta kaikki kolme raskaustestiä. Ama katsoo niitä hetken ja sitten nostaa katseensa minuun. "Onneks olkoon, susta tulee äiti" Ama sanoo hymyillen ja halaa minua. Mä saan lapsen ja sen isä on Leo!
"Sori muuten, kun mää nyt pilasin teidän illallisen" sanon Amalle, joka makaa minun vierelläni ja katsoo netfliksiä. "Äääh ei sillä oo mitään välia" Ama sanoo ja katsoo minua hymyillen. Hymyilen tuolle vain vähän ja katson itsekkin tuota ohjelmaa, jonka Ama valitsi hetki sitten. "Aiokko pitää sen ?" Ama kysyy ja katsoo minua tutkaillen. "En tiiä, se riippuu aika paljon Leosta, mut emmää tiiä pystynkö mää tekemään kumminkaan aborttia" sanon ja en nosta katsettani ohjelmasta. "Kai pitäis huomenna, ku ei tarvii mennä kouluunkaan eikä mittää" sanon edelleen tuijottaen ohjelmaa.
Nyt on lauantai ja kello näyttää 16.47. Seison tällä hetkellä Leon talon edessä. Vatsani heittää ympyrää, mitä mä sille sanon! Leon vanhemmat näyttäisi olevan pois, koska en näe niiden autoa. Pian ovi avautuu ja sen avaa Leo. "Mitä helvettiä sää täällä teet?" Leo kysyy ja katsoo minua hyvin tuimasti. "Mulla olis sulle asiaa" sanon ja katson tuota silmiin. "No kerro" Leo sanoo jo hieman korottaen ääntään. "En haluais kertoo tässä" sanon ja katson tuota. "No tuu sitte" Tuo vastaa turhautuneena ja päästää minut sisään. Katson tuota suoraan silmiin ja sanon suoraan. "Mää oon raskaana" Leo katsoo minua hämmästellen ja hieman leikkien. "No onneks olkoon" Leo sanoo ja katsoo minua. "Kiitti, mut se lapsi on sun kanssa" sanon jännittyen ja tuo katsoo minua hieman epäillen. "Jooh niimpä nii sää vaan haluat, että mää ja Selena erotaan" Leo sanoo ja lähtee kävelemään keittiöön päin. "Mua ei paskaakaan kiinnosta sun ja Selenan suhde vaan tää LAPSI!" sanon melkein huutaen. "Jaa no mee sitte muualle räyhäämää" Leo sanoo ja kääntyy minuun päin. Otan pari askelta lähemmäs Leoo ja sanon. "Se lapsi on sun, mää en oo harrastanu seksiä kenenkään muun kanssa" sanon katsoen tuota silmiin. Me käytettiin ehkäsyä" tuo vastaa ja katsoo minua. "Kuule se voi joskus pettää" sanon kuin puhuisin idiootille. Tai siis sitähän mää tässä kokoajan teen. "No monennella kuula sää oot?" tuo vastaa ja katsoo minua, ööööö? "Mistä mää tietäisin" sanon ja Leo naurahtaa. "Et tiedä, ookko sää edes käyny lääkärissä" Leo sanoo hieman kovemmalla äänellä. "En" vastaan vain ja katson Leoo. "Just, me siis puhutaan tässä jonkun testin ja tunteiden perusteella vai?" Leo sanoo ja katsoo minua suoraan silmiin. "Mä tein niitä kolme kaikki näytti positiivista" sanon ja Leo naurahtaa. "Käy vittu ensi lääkärissä ja tuu sitten kertoo tämmösiä ilouutisia" Leo sanoo ja jatkaa pian. "Läheppä nyt helvettii" käännän selän tuolle ja lähden ulos.
"No mitä se sano?" Ama kysyy kun astun meidän huoneeseemme takaisin. "Ei uskonu, että on isä ja sano että mee lääkärii" sanon ja istun sängylleni turhautuneena. "Just, vittu se on idiootti, koska muuten meet sinne lääkärii" Ama kysyy ja katsoo minua kysyvästi. "En oo soittanu vielä" sanon. "Okei" Ama vastaa ja heittää minulle karkkipussin. "Miten mää saan sen uskomaan, että se on isä" sanon suu täynnä karkkia. "No ei se nyt ehkä ihan niin idiootti oo" Ama sanoo ja katsoo minua huvittuneena. "Onpas" sanon. "No mää käyn puhumassa sille." Ama sanoo ja nousee sängyltä. "No et varmana mene" sanon ja Ama katsoo minua, mutta ei pysähdy. "Lopeta et mene! Anna senkin nyt vähän miettiä" Huudan ja otan Aman ranteesta kiinni. "No okei sitte" Ama sanoo ja istuu minun viereeni. Alamme katsomaan elokuvaa ja mussuttamaan karkkeja.
Sanoja 816
..............................................................................
Sori kun ei oo ollu ollenkaa intoo ja on ollu aika paljon kaiken maailman hommia, ja nyt alkaa kohta koulukin niin en tiiä miten kerkeen. Mutta toivon, että saisin seuraavan luvun kohta taas kitjotettua! ❤
-Jaaaa_a
YOU ARE READING
Vaikeuksista voittoon!
Science FictionMitä tapahtuu kun Tamperelainen Alva Hardley vaihtaa lukiota Ouluun vähän koulujen alun jälkeen ja jättää vanhan elämän taakseen ja aloittaa uuden elämän Oulussa. Säästyykö Alva draamalta? Miten käy kun Alva iskee silmänsä jätkään ja heidän suhde ei...