Part 3

819 20 3
                                    

Olimme päässeet Amandan kanssa asuntolalle, jonka jälkeen söimme ja istumme nyt sängyillömme ja selailemme puhelimiamme. 

"Mikä se juttu oli koulun pihalla?" Amanda keskeyttää hiljaisuutemme. 

"Täh miten nii mikä juttu oltiin vaa ja juteltii." sanon ja jatkan puhelimen katsomista. 

"No mutta miks Santeri haukku sua badgirliksi" Amanda jatkaa, tekisi mieli sanoa että ole nyt hiljaa, mutta en viitsi. 

"No ei mikää iha muute vaan" sanon ja Amanda vaan hymähtää vastaukseksi. Olen snäpännyt Leon kanssa koko päivän ja se on kivaa. Laura laittaa minulle snäpin, jossa lukee.

Santerilla on bileet niiden kotona perjantai iltana, niiden vanhemmat on matkalla nii tulkaa sinne.

Vastaan sille
Joooo mihkä aikaan?

Voitte tulla jo joskus 21.00

Okei👍🏼

"Amanda me päästään bileisiin!" huudan ja poppaan sängyltä, ylös ja samalla puhelimeni lentää hienossa kaaressa lattialle. 

"Kenen?" Amanda sanoo innostuneena. 

"Santerin, niillä ku niiden vanhemmat on matkalla, Perjantaina" sanon hymyillen. 

"Niistä tulee isot bileet sitte jos ne on Santerin ja niiden kavereitten bileet." Amanda sanoo hieman varuillaan. 

"Äh ei se haittaa" sanon ja huitaisen kädellä.(tiiättekä sillee hienosti) 

"Okei no mennään" Amanda sanoo. 

"Nii mennään" sanon ja menen sitten hakemaan puhelimeni lattialta.

Herään taas ärsyttävään herätyskelloon, en jaksaisi herätä. Jään makamaan sänkyyni, kunnes Amanda repii peittoni pois minun päältä ja kiskoo minut alas sängyltä. 

"Herätyys, kouluun!" Amanda huutaa. 

"Valittekko mulle vaatteet" sanon Amandalle ja menen vessaan pesemään hampaitani.

Kun tulen vessasta laitan Amandan valitsemat vaatteet👆🏼 ja alan meikkaamaan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kun tulen vessasta laitan Amandan valitsemat vaatteet👆🏼 ja alan meikkaamaan. Laitan aika perus meikin, jonka jälkeen pakkaan repun ja menen eteiseen laittamaan kengät toppataki. 

"Amanda tuu!" huudan ja sitten Amanda jo tuleekin. Lähdemme kouluun. Juttelemme kaikesta maan ja taivaan väliltä koulumatkalla.

Kun pääsemme koulun pihaan menemme Lauran ja Sennin luokse. 

"Moikka" sanomme Amandan kanssa ja halaamme tyttöjen kanssa. 

"Alvaaa kai sää nyt annat sun vihamiehellekkin halin!" kuulen jostain takaani ja käännyn äänen suuntaan. Samassa jo tunnenkin Santerin halaamassa minua. 

"Moikka vaan sullekki" sanon Santerille ja irtaannun halista. Santeri menee ottamaan Lauran kainaloonsa. Pian loppukin poika porukka tulee meidän luoksemme. Jutelemme vähän aikaa jotain turhaa, jonka jälkeen lähdemme valumaan sisälle päin. 

Kävelen lokerolle ja otan sieltä matikan kirjat ja menen Lauran luokse, koska meillä on sama matikka. 

"Mennäänkö?" kysyn Lauralta, joka puhuu Leon ja Santerin kanssa bileistä. 

"Joo mennään muuten pojat mää kutsuin Alvan, Amandan ja Sennin niihin bileisiin." Laura sanoo. 

"Okei kiva saadaan kunnon bileet, ja ehkä määkin saan tietää sitten kehenkä toi mun viharaskasystävä on iskenyt silmänsä" Santeri sanoo ja naurahtaa. 

"Joo joo kuvitelmissas" sanon Santerille. Katsahdan Leoon päin, joka tuijottaa minua. Käännän katseeni nopeasti pois, kun tajuan tuon katselevan minua. 

"Mennäänkö Santeri?" Leo avaa suunsa varmaan ensinmäistä kertaa niin, että minä kuulisin. Sillä on aika matala ääni, ja aika ihana. Ei kun ei enkai mää vaan oo tota mieltä. 

"Mennään vaan moikka." Santeri sanoo ja he lähtevät kävelemään pois päin. Jään vain tuijottamaan Leon perään. 

"Taidat tykätä aika paljon Leosta, se muuten äsken koko aika tuijotti sua." Laura sanii ja vinkkaa mulle silmää. Naurahdan ja sanon 

"Joo just joo, mennäänkö?" vaikka kylhän minä olin itsekkin nähnyt kun Leo tuijotti minua. 

"No joo" Laura sanoo ja lähdemme kävelemään kohti luokkaa. Istumme takariviin ja laitan hupun päähän. Opettajamme Mika Haukkala tulee luokkaan ja alkaa heti puhumaan kaiken maailaman matikan termeistä, mutta minua ei paljoan kiinnosta ja vaikka kiinostaisi en pystyisi keskyttämään, koska jostain ihmeen asiasta mietin Leoa. 

"No meinaakko sää jutella ja pokata Leon siellä Santerin ja niiden bileissä?" havahdun Lauran sanoihin. 

"Mitä sä sanoit?" kysyn hieman nolona. Laura alkaa nauramaan ja Haukkala katsoo meitä tuimasti. 

"Tytöt olkaas hiljaa ja keskittykää tuntiin." Haukkala sanoo ja me vain Lauran kanssa mumisemme jotain vastaukseksi. 

"Mietikkö sää sitä nykyään koko ajan vai?" Laura kysyy ja katson tuota hieman kyseenalaistaen. En tiedä mistä tuo puhuu. 

"Niin siis mietikkö sää Leoa?" Laura sanoo selventäen ja tuhahdan. Voi vittu täsät ei tuu mitään mietin. 

"No en!" sanon ehkä vähän liiankin kovaa ja Haukkala katsoo meitä tällä kertaan paljon tiukemmin. 

"Meinaatko pokata sen siellä bileissä ylihuomenna?"Laura kysyy. Pelkkä ajatuskin saa minulle pienen jännityksen. 

"En tietenkään" sanon. Laura vain tuhahtaa ja pudistaa päätään. Koko loppu tunninkin me vain olemme puhuneet kaikkea ja emme ole ollenkaan keskittyneet tunnilla. Olemme myös aika paljon pelleilty ja saatu tuimia katseita muilta oppilailta ja Haukkalalta. Olen kyllä aivan saamarin iloinen, että pääsin muuttamaan tänne, että mun ei tarvinnut jäädä Tampereelle. Täällä minulla on taas vihdoin ihania ja kivoja kavereita, ja koulukaan ei ole kummalisempaa. Tuntimme loppuu ja lähdemme etsimään Amandaa ja Senniä. Loppu koulupäivä meni nopeasti. 

Olemme asuntolalla syömässä ja vanhempani soitti vähän aikaa sitten. Juttelimme varmaan puolituntia, kunnes lopetimme ja toiset puolituntia juttelin minun isosiskoni kanssa puhelimessa. Söimme ja juttelimme Amandan kanssa minun perheestäni ja sen perheestä, meillä oli tosi kivaa. Kyllä siinä tuli pari muutakin tyyppiä juttelemassa meidän kanssa. Ilta meni nopeasti jutellessa uusien ihmistenn kanssa ja hieman pelailen xboxilla                         

Sanoja 795 ................................................................................................................................................................

Ens kerralla tulee varmaan hahmojen esittely ❤                                                                                             -Jaaaa_a

Vaikeuksista voittoon!Where stories live. Discover now