Pernikahan

215 9 0
                                    

Saya terima nikahnya Ash Hanani binti Ahmad Amsyar dengan mas kahwinnya 100dinnar emas dan senaskhah Al-Quran..

Sah..

Sah...

Sah...

Alhamdulillah...

Al-Fatihah, Aamiin...

***
Selepas selesai majlis pernikahan Ash dan Adam barulah mereka semua menunaikan umrah bersama-sama.

Orang yang paling gembira di atas pernikahan Adam dan Ash adalah Tok Wan. Di belinya kebab lalu di sedekahkan kepada mereka yang lalu lalang di kawasan itu.

Kini tamat sudah 13 hari mereka menunaikan umrah. Tok Wan dan keluarga ibu angkat Ash akan pulang ke Malaysia begitu juga dengan umi Adam. Umi akan ditemani oleh adik lelaki Adam yang bekerja sebagai pramugara MAS. Manakala Adam dan Ash kembali meneruskan pengajian mereka.

***
Assalammualaikum isteri..

Waalaikumussalam suami..

Isteri dah boleh solat ye, wanginya isteri malam ni.

Ye suami.. isteri dah boleh solat. Suami nak makan ke? Isteri boleh siapkan?

Tak apa. Suami belum lapar lagi. Isteri...

Ye suami.

Suami rasa nak bersama dengan isteri..

Baiklah.. silakan suami..

Bismillahirrahmanirrahim, Ya Allah lindungilah kami dari iblis yang Engkau laknat dan berikan kami zuriat yang solat di atas hubungan yang Engkau redhai ini..

Aamiin.

***

Sejambak bunga ros merah dihadiahkan kepada sang kekasih hati yang baru menamatkan pengajian di peringkat Phd. Kedua mereka telah berjaya menamatkan pengajian di bidang masing-masing.

Tahniah gue ucapan sama lu berdua. Si wife Masterchef dan si husband doktor, So sweet.. kata ihsan.

Alhamdulillah... Rezeki Allah. Ucap mereka berdua.

Apa perancangan kalian berdua. Aku masih bekerja di sini. Ialah sini gajinya mahal. Sara pun udah tiada ibu bapa..

Insyaallah kami akan pulang ke Malaysia. Lagi pun Ash dah hamil 3bulan kami kena balik untuk daftarkan pernikahan kami. Jawab Adam.

Lahir sahaja di sini kok boleh jadi anak internasional.

Ada sahaja kau san. Cukup anak kau sahaja yang internasional. Lagipun Adam dah mula bekerja dua bulan lagi.. Adam nak habis beberapa kursus jangka pendek berkenaan kecenderungan handphone kepada kanak-kanak. Aku kesian kat dia terkejar-kejar nak urus itu ini...

Betul jugak tu.

***

Hello Assalammualaikum, Ash...
Ini aku Dahlia tok Wan dan papa  kemalangan sekarang ni mereka berdua dalam keadaan kritikal. Baliklah Ash.

Ya Allah..

Sayang kenapa ni.

Bie.. tok Wan dan papa kemalangan.

Ya Allah.. sabar sayang. Sayang tu tengah mengandung jangan terlalu ikut perasaan. Nanti jadi bagi kesan pada baby.

Sayang rehat baring dulu bie fikir macam mana nak buat ok.

Adam terus menghubungi adiknya bertanya tentang penerbangan ke Malaysia dalam masa terdekat. Alhamdulillah setelah berbincang dengan dengan bantuan adiknya Afiq mereka berjaya mendapat tiket penerbangan pulang ke Malaysia.

Bahagia untuk Ash (Complete)Where stories live. Discover now