Mira kini di masukkan ke wad bawah pengawasan doktor Syafikah selaku pakar sakit puan. Doktor Syafikah adalah bekas junior kepada Adam tak sudahlah untuk Adam mengetahui keadaan Mira.
Doktor Danish, ini laporan perubatan puan Mira Adila binti Megat Mokhtar.. pesakit di liwat dan dipaksa melakukan seks semasa dia keguguran. Koyakkan teruk disalur peranakan menyebabkan dia kehilangan ovari sebelah kiri.
Nauzubillah.. kita kena pujuk pesakit buat laporan polis.
Masalahnya sekarang bapa pesakit tidak mahu kes ini di panjangkan ke mahkamah kerana takut air muka dia tercalar sebagai wakil rakyat.
Kalau macam tu susahlah kita nak tolong.
***
Jauh termenung Adam. Boleh papa duduk sini.Pa duduklah..
Kenapa ni, macam ada masalah aje.
Jemput minum bie, papa..
Terima kasih sayang..
Papa ingat. Tuan Megat anak dia bekas isteri Qayyum. Dah seminggu Adam uruskan kes dia di hospital sekarang.
Kenapa bie.
Mira tu kena dera dengan suami dia sampai keguguran lepas tu suami dia paksa buat hubungan seks dan meliwat si Mira sehingga rahim dia rosak.
Subhanallah... Jadi..
Kes ni patut di bawah ke mahkamah. Tapi Tuan Megat berkeras tak nak katanya boleh merosakkan nama baik dia.
Kesiannya kat Mira tu.
Teringat masa kita jumpa dia sebelum puasa hari tu. Kesian kat dia..
Bie sayang nak jumpa dia boleh tak?
Boleh petang esok sayang habis kerja kita pergi melawat. Nanti bie teman sayang jumpa dia.
Assalammualaikum, Mira..
Waalaikumussalam.. kau Ash? Macam mana kau tahu.
Doktor Danish, melawat patient Mira Adila ye.. tegur nurse.
Ye, doktor Syafikah ada tak?
Hari ni doktor Syafikah cuti, doktor yang merawat Puan Mira hari ni doktor Nadia. Sekejap ye Puan, doktor Danish saya nak tukar tuala wanita Puan Mira.
Baiklah kami keluar dulu.
Doktor Danish, maaf lambat.. saya pun tengah sarat. Nak ke sana sini... Lenguh sikit doktor.. kata doktor Nadia.
Tak apa doktor Nadia kami faham. Doktor Syafikah ada hal keluarga itu sebab dia cuti hari ni. Lagipun saya akan bercuti tak lama lagi.
Bila due date doktor Nadia.
Next week... Tapi hujung-hujung la..
Patutlah berani lagi kerja...
Doktor Nadia. Patient dah siap..
Apa khabar Mira. Petang ni rasa macam mana ada sakit lagi tak dalam perut?
Saya rasa pedih dalam perut doktor..
Itu kesan dari pembedahan.. tulang belakang awak masih retak jangan terlalu banyak bergerak. Kalau nak ke tandas bagi tahu nurse.
Baik doktor.
Doktor Danish boleh la kalau nak jumpa dengan Mira..
Terima kasih doktor Nadia.
Ash ini suami kau ke?
Ye.. Mira.
Ash aku minta maaf sebab rosakkan hubungan kau dengan Qayyum dulu. Aku pun malu sebab serang kau dulu. Sebenarnya aku mengandung. Qayyum tinggalkan aku. Masa aku jumpa lepas dia pulih dari ketagihan dadah dia ceraikan aku. Sebab mama dia paksa. Masa tu baru aku faham apa yang kau rasa bila aku malukan kau. Aku sebarkan fitnah yang kau anak haram.
YOU ARE READING
Bahagia untuk Ash (Complete)
ActionAsh Hanani binti Ahmad Amsyar, si gadis tersedu sedan menangis kerana dihalau oleh si ibu. Sejak dilahirkan dia telah diberikan kepada datuk dan neneknya dia kampung. Dia yang tidak tahu kenapa dan apa salahnya ketika ini, di dalam hati hanya ingin...