Cucu Nenek

170 12 0
                                    

Hey bangun.... Panggil Puan Sri Farah...

Farah apa awak buat ni... Jerit Tan Sri Qairil..

Mawar menangis sekuat hati, Tan Sri Qairil terus mengambil cucunya.

Saya tak sangka orang yang saya cinta sanggup buat anak cucu sendiri begini.. merah muka Mawar menangis.

Tuan Mawar tercungap-cungap ni. Cepat bawa ke klinik...

Macam mana doktor?

Saya kena tahan cucu Tan Sri. Ada kesan luka di dalam mulut cucu Tan Sri, dia ada tertelan apa-apa ke?

Saya tak tahu doktor.. bibik kamu yang bersama dengan Mawar ada dia tertelan sesuatu?

Tuan saya minta maaf..

Kenapa bibik?

Saya yang cuai tinggalkan Mawar di ruang tamu.. saya ke dapur nak ambil handphone saya berbunyi.. Puan Sri Farah nampak Mawar tertelan rantai emas yang Tuan hadiahkan tu. Puan Sri pun keluar masa tu Mawar tak sedarkan diri.. Puan Sri yang selamatkan Mawar.

Mungkin Mawar terkejut.. suhu badan Mawar pun tinggi sikit ni.. kami tahan dulu dia hari ni. Untuk kami pantau.. kata Adam.

Staff nurse, bawa adik ni masuk ke wad.. serahkan laporan ni kepada doktor Taha yang bertugas malam ni.

Adam, uncle dah buat salah...

Setiap orang lakukan kesalahan.. dah masuk waktu solat Asar ni. Mari kita ke Surau solat berjemaah.

📲Qaira.
Qaira: abang Adam macamana dengan Mawar

Adam: Alhamdulillah tak ada apa-apa. Cuma terkejut. Qaira nak tahu sebenarnya Puan Sri yang selamatkan Mawar tadi.

Qiara: betul ke?

Adam: ye, abang Adam rasa Qaira tahu apa nak buat sekarang. Malam ni abang tahan Mawar tidur di wad. Tan Sri rasa bersalah marah kan Puan Sri tadi.

Qaira: Qaira faham.. thanks, Abang Adam.

Uncle dah siap?

Dah Adam

Jom teman Adam ke cafe dah lama kita tak berbual. Mawar masih tidur ada jururawat yang jaga dia sekarang.

Baik lah.

***

Mama Mawar kena tahan di wad..

Betul ke? Terkejut bukan kepalang Puan Sri Farah.. Ya Allah, apa yang aku dah buat.. aku cuba nak selamatkan Mawar..

Kenapa mama terkejut? Bukan ke mama tak suka Mawar ada kat rumah ni... Qaira menguji mamanya. Dia sengaja menarik perhatian mama untuk membuat ego sang ibu.

Mama ada hal. Mama nak keluar sekejap..

Puan Sri Farah masuk ke wad yang didiami oleh cucunya. Setelah mendengar perkhabaran dari Qaira dia terus keluar dari rumah.

Mawar maafkan nenek sayang..

Nene... Akut... tangan Neneknya di pegang.

Jangan takut nenek ada disini. Puan Sri Farah pun membawa tubuh kecil itu ke dalam pelukannya. Mawar nak makan? Nenek order kan makanan ye..

Satu set bubur nasi dengan sup ayam telah di order oleh Puan Sri Farah. Dia juga meminta bantuan nurse untuk mendapatkan botol susu dan susu untuk Mawar.

Sedang leka dia menguap makan kepada Mawar. Pintu wad yang didiami oleh Mawar pun terbuka.

Farah..

Bahagia untuk Ash (Complete)Where stories live. Discover now