Alhamdulillah nasib baik mama tak di tahan subuh tadi.. setelah doktor masukkan air mama kembali pulih..
Ash memberi masa untuk Zira lebih dahulu merehatkan dirinya. Ini kerana sewaktu pagi kandungannya akan mengeras menyukarkan Ash untuk tidur.
Mama keletihan kerana kejadian semalam. Kini dia tidur nyenyak diatas katil khas di ruang yang tersedia untuknya. Selepas melihat mama Ash terus ke dapur dan memasak beberapa jenis juadah makan tengahari dan bubur untuk Dahlia. Sebentar lagi Puan Hajar akan datang bersama Aisyah dan Tasya. Kesian Syasha tak dapat bertamu dengan adiknya dari semalam kerana menjaga Tok Wan di wad.
***
Jam tepat pukul 10.00 malam.
Afiq sampai di hospital selepas menghantar umi balik ke rumah mereka.
Syasha ketika itu sibuk mengadap laptop dan fail seperti sedang menyiapkan tugasan.
Nah nasi ayam akak kirim untuk kau. Pergilah makan. Asyik buat keje je dari tadi tak penat ke?
Terima kasih. Saya buat assignment nak hantar hari Sabtu ni. Cerita Syasha kepada Afiq.
Kau belajar lagi ke?
Buat PJJ je. Saya bukan orang senang nak masuk universiti. Nasib kak Ash dan Puan Hajar sudi bantu. Dapatlah jugak saya cari rezeki nak menampung keperluan hidup.
Oh.. kau ambil kos kesetiausahaan ye. Patutlah jadi PA akak. Memang sesuai dengan cara dan gaya kau.
Awak tak makan sekali?
Napa kau nak share dengan aku ke?
Tak nak...
Kalau tak nak kau makan je. Aku tengok Encik Amsyar dengan Abang Raf sekejap ye..
Ok..
Abang Raf, nah nasi ayam. Mama cik kirim tadi.
Terima kasih Afiq. Abang Raf memang lapar ni. Tak sempat nak beli makanan. Sya dah makan ke? Kalau belum Afiq bagi nasi ni kat dia dulu.
Sya tengah makan tadi. Tu yang Afiq datang sini tengok abang Raf dekat sini.
Terima kasih Afiq.
***
Setelah menyiapkan memasak dan mengemas rumah Ash mula teringat akan suaminya.
Deringan telefon bimbit menunggu untuk di jawab..
Assalammualaikum...
Waalaikumussalam sayang apa khabar..
Baik. Bie i miss so much.. ucap Ash.
Kenapa ni sayang. Jangan nagis sayang buat bie risau.
Sayang rindu bie...
Jangan nagis ye bie baru siap package barang-barang kita. Tadi wakil boss sayang ada datang. Surat tawaran menjadi tenaga pengajar di internasional kulinari kolej sayang bie dah terima. Barang-barang pun dah siap package.
Emmm..... dengkuran halus kedengaran di corong handphone.
Adam tahu isterinya itu sudah terlelap. Sayang tidur la.. Bie akan cuba balik awal ke Malaysia.
***
Assalammualaikum..
Waalaikumussalam. Puan Hajar masuklah kak Ash baru tertidur tu. Semalam Puan Ashima kena sawan nasib baik sempat ke hospital kami balik dalam pukul 8.00 pagi tadi.
Ya Allah kenapa tak hubungi saya. Kak Ash yang tak bagi. Lagipun kami call ambulans.
Uhukk... Uhukk...
YOU ARE READING
Bahagia untuk Ash (Complete)
ActionAsh Hanani binti Ahmad Amsyar, si gadis tersedu sedan menangis kerana dihalau oleh si ibu. Sejak dilahirkan dia telah diberikan kepada datuk dan neneknya dia kampung. Dia yang tidak tahu kenapa dan apa salahnya ketika ini, di dalam hati hanya ingin...