Mohd Amirullah bin Mohd Noor aku nikahkan dikau dengan Jasmine binti Asri berwalikan ayahnya Asri bin Abu, dengan mas kahwinnya sebanyak RM1000.00 tunai...
Aku terima nikahnya Jasmine binti Asri dengan mas kahwinnya RM 1000.00 tunai..
Sah, sah, sah... Kata saksi pernikahan ini.
Alhamdulillah, tahniah min..
Kedua mempelai sedang berarak masuk ke dewan utama. Kami ingin memohon kerjasama para tetamu untuk berdiri dan sama-sama berselawat ke atas junjungan besar kita Rasulullah SAW..
Sallallahu Alaihi Muhammad, sallallahu Alaihi Wasallam..
Sallallahu Alaihi Muhammad, sallallahu Alaihi Wasallam..
Alhamdulillah, para tetamu dipersilakan duduk.. sebentar lagi kita akan meneruskan upacara menepung tawar kepada kedua belah pihak. Para tetamu dipersilakan menikmati hidangan yang telah disediakan oleh pihak pengantin.
Ash, Adam terima kasih sebab bantu kami. Kata Jannah. Akak rasa terharu dengan pertolongan kamu berdua. Kalau nak dibandingkan kami dan keluarga Amirrul bagai langit dengan bumi. Mana layak untuk digandingkan.
Perkara yang lepas tu biarlah berlalu kak Jannah kita kena mulakan hidup baru kakak Jannah. Kata Adam.
Selesai majlis perkahwinan Jasmin dan Amirrul seminggu kemudian di adakan pulak majlis menyambut menantu di sebuah pusat peranginan milik keluarga Amirrul.
Ketika semua tetamu yang hadir sedang enak menikmati juadah..
Setiap nafas yang dihembus
Setiap degupan jantungAku selalu memikirkanmu
Dalam sedar dibuai angan
Dalam tidur dan khayalan
Aku selalu memikirkanmuTernyata 'ku perlukan
Cinta dari dirimu sayang
Barulah terasa 'ku bernyawaKasihku... 'ku amat mencintai kamu
Kerana kau beri erti hidup
'Ku 'kan terus mencinta
Sedetik lebih
Selepas selamanya
Di kala penuh ketakutan
Dengan badai kehidupan
'Ku bersyukur adanya kamuBiarlah kehilangan semua
Yang dimiliki di dunia
Asal masih adanya kamu...Ternyata 'ku perlukan
Cinta dari dirimu sayang
Barulah terasa 'ku bernyawa
O-o-o-o...Kasihku... 'ku amat mencintai kamu
Kerana kau beri erti hidup
'Ku 'kan terus mencinta
Sedetik lebih
Selepas selamanya
O-o-o-o...Semua sangat terpegun mendengar nyanyian dari Amirrul kepada jasmin.
Adam dengan lembut memeluk pinggang isterinya yang kebetulan sedang berdiri. Tak terkecuali Afiq dan Sya...
Setiap yang berpasangan saling merenung pasangan mereka ada yang mencium tangan dan berpegangan tangan..
........
Adam pulang agak lewat malam ni kerana dia terpaksa mengetuai satu pembedahan penting, setibanya dia rumah mereka.
Kenapa semua gelap je ni? Tak ada elektrik ke?
Selesai membuka pintu kediaman itu..
Allah selamatkan kamu
Allah selamatkan kamu...Allah selamatkan papa
Allah selamatkan papa kami...Subhanallah anak-anak papa, Adam terus mendepakan tangan memeluk anak-anaknya..
Selamat ulangtahun ke 40 tahun bie...
Umur tu jangan sebut kuat sangat sayang malu... Pecah ketawa mereka sekeluarga.
Selesai potong kek anak-anak mereka mula masuk ke bilik masing-masing untuk tidur. Walaupun esok cuti sekolah mereka tetap berdisiplin dan sentiasa tidur awal seperti kebiasaan hari persekolahan.
Sayang?... Apa ni?
Bukalah.
Pregnant test? Are you pregnant?
Yes..
Bie selalu nampak sayang dah ambil ubat?
Sayang dah dekat 6 bulan tak ambil ubat bie. Sebenarnya setiap pagi tu sayang ambil multivitamin. Sunyilah bie bila semua anak-anak dah sekolah. Lagipun sayang tahu bie sukakan kalau sayang pregnant lagi.
Itu dah tentu.. thanks love. Bibir Ash di kucup lembut.
Genap 44hari Ash melahirkan Aisya Humaira anak ke-5 mereka hari ini. Adam dan semua ahli keluarganya berkumpul untuk mengadakan majlis akikah.
Lamakan kita tak berkumpul macam ni nasib baiklah Hana dapat baby girl boleh lah kita makan sambal paru papa chik.. kata Vee.
Kamu semua ni asal ada majlis makan-makan memang tak berhenti makan bising umi. Pergilah tolong papa chik jugak..
Alamak big boss dah membebel..
Gelak ketawa mereka sekeluarga sentiasa memeriahkan suasana...
YOU ARE READING
Bahagia untuk Ash (Complete)
ActionAsh Hanani binti Ahmad Amsyar, si gadis tersedu sedan menangis kerana dihalau oleh si ibu. Sejak dilahirkan dia telah diberikan kepada datuk dan neneknya dia kampung. Dia yang tidak tahu kenapa dan apa salahnya ketika ini, di dalam hati hanya ingin...