Qayyum

238 8 0
                                    

Malam tadi dia sampai ke semenanjung mama dan papa sempat menjemput dirinya di airport.

Pagi ini ketika dia turun ke dapur terdengar gelak ketawa mama dan papa di selang dengan suara kanak-kanak..

Mawar seronok di agah oleh tok pa membuat dia ketawa girang.

Kamu dah bangun Qayyum? Marilah makan. Ajak Puan Sri Farah.

Emmm... Mawar memberi senyuman manis kepada Qayyum. Namun lelaki itu kaku dan beku.

***
Bie...

Napa sayang?

Ash, memuntahkan semua juadah yang telah di makannya...

Sayang.. nak muntah lagi?

Emm.. tak dah. Bie, nak peluk.

Lewat sebulan lebihkan. Anak ulangtahun ni sayang usik Adam pada isterinya.

Tak apa ke bie?

Idris dengan Ain pun dah masuk 3tahun lebih sayang.

Sedapnya bau badan bie.

Emm nampak gayanya dah boleh agak jantina baby kita ni.

Bie ni..

Betulkan, nampak ye bertambah lah orang yang nak berebut sayang dari bie.

Bie ni dengan anak pun nak berkira.

Bie gurau je, nak muntah lagi ke?

Tak dah, ok dah ni.. dapat bau badan bie.

Aura bie memang menggoda kan??

Dah la bie mengarut tu, sayang dah mengantuk ni.

Ok lah jom kita tidur.

Bie, sayang rindu kat Idris dan Ain.

Esok kita balik ok. Now time to sleeping.

💞

Anak-anak mama... Panggil Ash sebaik sahaja sampai di kediaman peninggalan arwah tok Wan.

Mama Papa.. jerit Idris dan Ain.

Idris rindu mama. Mama dah habis ke honeymoon?

Dah..

Best tak?

Idris tanya papa lah.

Hahaha gelak Adam mendengar kata-kata Ash kepada Idris.

Idris jom kita main bola sepak. Panggil Adam. Ain sudah masuk sebaik sahaja bersalam dengan Ash dan Adam.. cucu kesayangan nek cik. Mama cik memang suka manjakan mereka berdua. Ye lah Aisyah dan Tasya masuk ke asrama. Anak-anak saudara Afiq ada yang masuk Maahad Tahfiz, Jasmin telah masuk kolej jururawat Mimi dan Shamil tinggal bersama umi sejak Sya melahirkan anak. Tinggal lagi Idris dan Ain tempat dia lepaskan rasa kasih.

Bie buat apa tu?

Bie ingat nak ubah suai bilik ni, buat bilik tidur untuk Idris dan Ain. Kita pun dah nak bertambah ahli.

💝

Bie nak buat deko macam mana?

Bie ingat nak buat yang macam ni

Cantiknya bie..

Idris boleh tidur di katil atas, Ain boleh tidur katil bawah.. bie nak ambil cikgu untuk diorang.

Seronok pulak sayang tengok..

Baby nakal tak hari ni? Adam mengosak perut isterinya.. bie rasa anak kita ni suka tidur belah kanan lah.

Bahagia untuk Ash (Complete)Where stories live. Discover now