Bab 2

200 26 2
                                    

-

Aku berjalan beriringan bersama Dani sambil memeluk lengannya. Ramai juga orang dekat shopping mall harini. Biasalah hujung minggu. Ramai yang outing luangkan masa dengan family.

Macam aku juga.

"So kita nak beli barang apa dulu?" soalku.

"Ikut sayang lah."

"Okey. Kita cari present untuk along and Sha dulu lah. Wedding diorang kan dalam masa seminggu lebih lagi. Nanti bila hubby dah balik outstation, tak susah susah nak keluar beli."

"Eh nampak yakin je sayang yang hubby setuju nak pergi outstation? Hubby tak buat keputusan pun lagi kan?"

"Kalini Fira akan paksa hubby pergi. Perkara ni bukan perkara yang hubby boleh semudah tu lepas tangan. Unit perlukan kerjasama hubby. Hm?" aku risau teruk tau dia asyik reject kes. Tapi dia tetap selamba badak.

"Tak lama lagi kan sayang nak bersalin. Hubby nak sangat bersama sayang masa tu."

Kami menghentikan langkah.

"Apa-apa pun tanggungjawab tu kan penting? Insyallah kes tu akan selesai sebelum due date Fira."

"Kalau kes tu lambat selesai? Hubby akan terlepas perkahwinan along dan hari sayang bersalin."

Lagi dan lagi alasan dia beri.

"Fira faham tapi tak bolehlah macam ni. Hubby kena kerja keras. Lepas ni kita dah tak hidup berdua tau tapi bertiga."

"Okey. Hubby akan setuju kalau sayang setuju juga dengan hubby."

Aku mengerutkan dahi. "Setuju apa?"

"Lepaslah!"

Laju pandangan kami beralih ke arah suara lelaki yang berteriak tadi. Kami dapat melihat beberapa manusia mula berkerumun ke satu tempat yang tidak jauh dari sini. Seolah hendak menyaksikan sebuah petunjukkan.

"Aku cakap lepaslah bodoh! Kau tak faham ke atau pekak ah?!" suara yang sama kedengaran membentak.

"Ada apa tu hubby?" soalku curious. Ada orang tengah buat gimik ke untuk lariskan jualan?

"Hubby rasa ada pergaduhan lah sayang. Hubby cuba tengok dulu. Sayang tunggu sini okey?"

"Tak nak. Fira nak ikut."

"Sayang tunggu sini je. Kalau betul betul ada pergaduhan kan bahaya. Bunny dengar cakap hubby kan?"

Tengoklah dia punya paranoid.

"Hubby ada kan? Apa yang bahaya?" aku melawan.

Dani pun membuat muka 'pasrah'. Yalah aku memang keras kepala sikit. Tanganku dicapai lalu sama sama kami menyusun langkah ke sana.

*

Mataku terus membulat saat menangkap susuk tubuh Mira yang tengah bertikam lidah dengan seorang mamat yang entah siapa. Dia tak keseorangan. Tunangnya ada menemani.

Cinta Hati Mr. Annoying 2Where stories live. Discover now