14

103 13 0
                                    


Esok Lee Jia dan Kim Sunwoo akan discharge dari hospital setelah 5 hari berada di hospital. Sepanjang 5 hari itu juga lah Eric dan Juyeon bermalam di hospital. Tangan Sunwoo sudah dibuka simen tapi tangannya masih berbalut.

"Yes! Dah boleh keluar hospital!" Sunwoo berkata dengan hati yang girang. Teruja betul dia bila dapat tahu boleh keluar dari dunia hospital itu. Lantas telefon di atas meja kecik sebelah katilnya dicapai.

"Nak inform dekat Yerin lah tu. Mentang-mentang dah official kemain lagi eh dia," Jia di katil sebelah yang sedang bermain game dari tadi menjeling sekilas ke arah Sunwoo.

"Amenda kau. Sejak bila pulak aku couple dengan Yerin? Pandai je kau buat cerita," Sunwoo tetap menafikan apa yang dikatakan oleh Jia. Walaupun sudah 2 hari lalu mereka officially couple, Sunwoo tetap merahsiakan hubungannya dengan Yerin dihadapan Jia.

"Kau tak payah nak tipu aku, Kimsun. Aku tahu. Kau memang dah official dengan Yerin kan? Eleh, malu-malu pulak dia,"

Sunwoo mengetap bibir. Mana dia tahu ni?

"Apa buktinya?"

"Aku baca mesej kau dengan Yerin semalam time kau pergi bukak simen dekat tangan. Siapa suruh tak letak lockscreen. Memang syok lah stalk jawabnya," Jia tergelak suka. Aduh, Kim Sunwoo. Nak berahsia sangat kan. Tidur pun mengigau panggil nama Yerin. Macam mana Jia tak syak?

"Dasar lorh Bong-"

"Aip aip tak elok mencarut. Tuhan marah,"

Sunwoo menuju ke arah Jia dengan geram. Selipar di kakinya di bawa naik ke atas acah-acah nak pukul Jia dengan selipar.

"Aku dah lama sabar dengan perangai stalker babun kau ni sejak sekolah menengah lagi hanert. Kau memang betul-betul menempah selipar aku. Tangan kiri aku je tau yang sakit. Tangan kanan aku sihat walafiat. Kaki aku ni...." Sunwoo menggoyang-goyangkan kakinya.

"Terasa ringan je nak sepak kau. Aku selalu sepak bola je. Kadang tu teringin jugak nak sepak manusia spesies kau ni,"

"Yah! Kat hospital pun jadi ek nak gaduh korang ni! Dah 18 tahun pun macam 8 tahun! Tahun depan nak habis sekolah dah memasing ni," Eric yang tiba-tiba masuk ke ruangan itu bercekak pinggang melihat mereka berdua. Tak matang betul perangai!

"Eh Youngjae! Bagus pun kau sampai waktu ni. Kalau tak sampai lagi agaknya kaki aku yang mendarat kat muka Sunwoo dulu," Jia yang duduk di katilnya menunjuk kakinya ke arah Sunwoo sambil membuat gaya ingin menendang.

"Kau sorang je ke?" Sunwoo melihat-lihat ke pintu luar bilik itu. Pelik juga. Selalunya Eric tak datang berseorangan.

"Haah. Aku datang sorang. Juyeon ada meeting dengan team dia. Yerin tak dapat nak ikut sebab abang dia ajak pergi mana tah tadi dia bagitau,"

Sunwoo memuncungkan mulutnya. Dia menyangka Yerin ikut sekali. Tetapi tidak. Sunwoo duduk di katilnya kembali.

"Youngjae, kau tengok kawan kau tu. Dia tunggu makwe dia datang." Jia menunjukkan ke arah Sunwoo yang sedang sibuk bermain dengan handphone dia.

Eric clueless. Sunwoo ada makwe ke? Siapa tho-

"Makwe Sunwoo? Siapa? Since when sia dia taken,"

Cepat-cepat Sunwoo tekup mulut Jia. Sunwoo memberikan jelingan tajam kepada Jia.

'Kau sebut nama dia aku betul-betul sepak kau Lee Jia!' Sunwoo berkata kepada Jia separa berbisik.

"Hah kau percaya lah si sewel ni. Kau kena faham dia ni sakit tak baik lagi."

"Eleh, kau nak sorok pulak. Bagitahu siapa orangnya? Yerin?"

Silent Stealer | Lee JuyeonWhere stories live. Discover now