לכל אחד יש מילה מסוימת שמציאה אותו משלוותו. "מילה מטרידה", ככה זה נקרא.
לג'ק פרוסט יש מילה אחת ומשפט אחד. המילה היא "משפחה", כפי שכולם יודעים. המשפט הוא "בסוף של HTTYD 3 הדרקונים עזבו לתמיד".הסרט הדרקון הראשון שלי 3- העולם הנסתר השאיר בו חתיכת פצע רציני.
הוא הסתובב לו ברחבי היער, כשלפתע קלט איפה הוא. הוא עמד על שפת האגם שבו טות'לס נתן להיקאפ לגעת בו בפעם הראשונה. הוא שחיזר בראשו את אחת התמונות האייקוניות ביותר בתשעת העולמות- היקאפ בן ה-15 עומד ומסיט את מבטו בשעה שדרקון נייט פיורי שחור מניח את חוטמו על ידו המושטת.
ואז הוא נזכר במימ שראה. (ה.כ. כן, ג'ק פרוסט הוא פאנבוי. מה תעשו לי?) היקאפ המבוגר, לבוש גלימה, עמד על שפת האגם הזה ממש התמנה הייאקונית משתקפת במים תחתיו. ג'ק נזכר ברגע הקורע-לב שהיקאפ נפרד מטות'לס, ולא יכל יותר לשאת זאת. הוא צנח על ברכיו ופרץ בבכי.
כמה דקות אחר כך, ג'ק כבר שכב על האדמה מרוב בכי. כך היה תמיד- הוא חשב על הפרידה, נתן לעצמו לבכות, ולא הפסיק במשך שעות.
הפעם לא היו לו שעות.
מולו, מתוך היער, יצא דרקון שחור גדול. ג'ק אפילו לא נרתע. הוא הביט בנייט פיורי המתקרב אליו. הנייט פיורי, AKA טות'לס, הביט בו במבט של, למה אתה לא בורח בצרחות? אתה דביל או משהו? ומלבד העובדה שלג'ק נראה קצת מוזר שדרקון, ולא משנה כמה אינטילגנטי, יכיר את המילה דביל, זה נראה לו הגיוני לגמרי. הוא התאמץ לא להישמע כאילו רק הפסיק לבכות ואמר, "ט-טעית בבן האנוש. א-אני חושב שהיקאפ בכיוון הזה." הוא הצביע לכיוון הכללי של הכפר. טות'לס התקרב אליו וחיכך את חוטמו בפניו. ג'ק משך באפו וליטף את עורו הקשקשי של הדרקון. טות'לס שלף את שיניו ותפס את חולצתו של ג'ק בעדינות מפתיעה, מעיף אותו אל גבו. ג'ק אחז בצווארו של הדרקון כדי לא לעוף מעליו שעה שטות'לס פרש את כנפיו האדירות ונסק מעלה אל השמיים.---
היקאפ שמע, לראשונה זה שנים, שאגה מוכרת. קרה לו הרבה פעמים שהוא דמיין אותה, ועל כן אפילו לא טרח להסתובב. השאגה נשמעה שוב, ואז הוא פנה לאחור וראה את חברו ג'ק יורד מעל גבו של דרקון נייט פיורי שחור כלילה, עם עיניים ירוקות יפהפיות ואישונים שחורים רחבים ומתוקים. עיניו של היקאפ פנו אל זנבו של הדרקון. כנף-הזנב העשויה עור יאק מצופה קשקשי דרקון היה ההוכחה החותכת- טות'לס האהוב שלו חזר אליו. אבל היקאפ בקושי יכל להאמין. "ט-טות'לס?" לחש. "זה באמת אתה?"
טות'לס זינק עליו והתחיל ללקק את פניו בהתלהבות.
ג'ק הלך משם, משאיר את זוג החברים להתעדכן וללקק אחד את השני, וניגש אל אסטריד כדי לקדם איתה את פני הדרקונים האחרים.