החור הכחול

45 4 13
                                    


"אלכסנדר, בחייך, זה לא מפחיד," ניסה מגנוס לשכנע את אלק ללמוד איתו "סרף דייבינג"- צלילה לעומק עם ציוד מקצועי. מגנוס ניסה להרגיע את חברו במשך שעות על שעות, והתחיל להימאס לו מהפחד של אלק מהאוקיינוס. 
בסופו של דבר אלק הסכים לצלול, בתנאי אחד- שקודם כול הוא ילמד דבר או שניים על האוקיינוס. מגנוס הסכים מיד. הוא לקח את אלק לחדר שלו והכריז שיש סדרה ביוטיוב שנקראת "מעמקי הים" של ערוץ BlueDrop Plus של נועם אמיר. מגנוס פתח את המחשב שלו [מאיפה יש למכשף העליון של ברוקלין מחשב נייד, אין לי מושג] והניח אותו על שולחן קטן ליד המיטה של אלק. הוא התיישב על המיטה ואלק נשכב כשראשו על הברכיים של מגנוס. מגנוס התעסק לרגע עם המחשב ואז הכריז, "הנה! סרטון על המטרה של כל צוללן מקצועי בעולם- החור הכחול." הוא צדק- החור הכחול במצרים, חצי האי סיני היה הטופ שבטופ לסרף דייברז. שם, בעומק 40 מטרים מתחת לפני המים, יש קשת- פער בקיר המפריד בי החור הכחול עצמו לים הפתוח. כשאתה כבר רואה את האור, אתה בטוח שאין שום סיכוי שאתה נכשל עכשיו, אתה עושה את המרחק הקטן הזה אל מתחת לקשת ואל הים הפתוח- המרחק הקטן הזה, "בשביל רוב הצוללנים, יהיה המרחק האחרון שהם יעש בחיים". כי בעומק של 40 מטרים לחץ המים מתחיל להשפיע על הגוף, ואתה מקבל משהו שנקרא "שיכרון חושים"- תופעה שנוצרת כתוצאה מעודף חנקן בגוף וגורם לכם להיות כמו שיכורים ולאבד פוקוס. (ה.כ. וואו, מתי אני נהייתי נועם אמיר?) 

כשהם סיימו את הסרטון, אלק אמר, "זה עושה לי עוד פחות חשק לצלול. ולא למדתי שום דבר על האוקיינוס עצמו."  מגנוס חייך אליו. "כן, חכה לזה!" הוא לחץ על סרטון נוסף- 'מה מתחבא במקום הנמון ביותר בעולם? (שקע מריאנה)' 

"חברים וחברות, כולכם חיכיתם לרגע הזה- הרגע שבו אני ואתם נחקור ביחד את המקום הנמוך ביותר בעולם- שקע מריאנה". כמובן, אני לא הולכת לכתוב לכם פה את כל הסרטון כי אין לי כוח וכי אתם יכולים למצוא אותו בעצמכם. 

אין לי כוח להמשיך את הוואנשוט אז הוא יישאר ככה בינתיים, אולי אני אתקן בהזדמנות.

וואנשוטים שעולים לי בראשWhere stories live. Discover now