Part 19

310 15 0
                                    

Hanan mencampak begnya diatas lantai.Sungguh hari ni hari begitu malang baginya ,dengan Alex lagi then mamat kampung tu pula yang cari pasal dengan dia.

"Tak guna punya jantan.Kau ingat kau hebat sangat nak arah-arah aku."Hatinya panas bila mengenagkan perkara tadi.

"tak pe ii..Aku tak boleh macam ni.Aku kena fikir macam mana nak bagi mamat berhenti kerja.Aku kena fikir.Exactly." Katanya lagi.

Hanan merebahkan badannya ke atas katil.Dia penat dan dia perlukan rehat.Dia kena fikir rancangan yang strategik untuk buat Mika tak nak lagi bekerja sebagai bodyguard.

Pagi itu , Hanan melilau mencari kelibat abangya.

"Abang..abang..Mana abang aku ni." Monolognya

"Cik Hanan cari Tuan Amin ye.."Tiba-tiba bibik menegur aku.

"Haah..Bibik ada nampak abang I tak??"Tanyaku.

"pagi-pagi lagi Tuan sudah keluar cik Hanan..Tuan pesan kalau Cik Hanan nak keluar bagitahu Mikael dulu." Jawab bibik.

"tak pe lah kalau macam tu.Sediakan sarapan I macam biasa. Lepas tu hantar dekat kolam"Kata Hanan.

Hanan melangkah ke ruang kolam di kawasan rumahnya.

"Ehem.."Satu suara yang menyapa Hanan.

Hanan terdengar suara garau di belakangnya.Dia terus berpaling.Mikael.Suara itu milik Mikael.

"kau nak apa?!!" Tanyaku kasar.

"Awak tak nak keluar ke."Tanya Mikael.Aku memandang Mika dengan hairan.Kena sampuk ke apa mamat ni.

"Aku nak keluar ke tak nak keluar ke bukan masalah kau.Yang kau sibuk pahal."Jawabku kasar.

"Hanan look.Saya tak nak kita gaduh.Saya nak kita chill je.Awak tak penat ke asyik bertekak je dengan saya." Kata Mika.

Kata-katanya membuat aku tersentak.Mamat ni demam ke apa.Cam tiberr je.

"Kau ni sakit ke apa.Tiba-tiba cakap macam ni dengan aku."Kataku.

"Saya tak sakit Cuma saya nak berbaik dengan awak.Saya penat lah asyik bertekak je.Apa kata awak dengar je nasihat abang awak."katanya lagi.

"Eh aku tak de masa la nak dengar syarahan kau ni.Lebih baik kau blah dari sini."Marahku.

"saya cakap untuk kebaikan awak je.Awak ingat saya ni rajin sangat nak ikut awak ke situ sini.Saya penat lah kena pantau awak 24 jam."Katanya.

"Oh so sekarang ni kau nak merungut la..Nampak sangat kau tak ikhlas kan kerja dengan abang aku.Kau Cuma nak duit je kan.Dasar lelaki kampung.No class."Sindirku.

Mika tersentak.Dia bukan tak ikhlas tapi dia Cuma penat asyik control hidup orang.Kalau bukan sebab Amin sahabatnya dia takkan sanggup jaga perempuan gila macam ni.

"Saya bukan tak ikhlas tapi awak ni degil sangat sampai dah tak boleh nak bentuk dah."Kata Mika.

"Excuse me!! Kalau kau penat nak jaga aku pergi cakap dengan abang aku yang kau nak berhenti kerja and dah tak sanggup lagi nak jadi bodyguard aku.Easy.So kau boleh buat hal kau and aku boleh buat hal aku."Marahku.Dia ingat aku hadap sangat nak dia jadi bodyguardnya.

"Kontrak saya dengan abang awak dah tamat.Saya cakap macam tu sebab semalam adalah hari terakhir saya jadi bodyguard awak."Kata Mika.

"Sebab tu hari ni saya nasihatkan awak supaya tolong dengar kata abang awak.Kesian kat abang awak sebab kena fikir masalah awak.Dan untuk pengetahuan awak saya bukan lagi bodyguard awak mulai hari ini."Sambungnya lagi.

"jadi mamat ni tak jadi body guard aku la.Finally he's quit.Oh my god sungguh ini adalah berita paling gembira untuknya.Tak payah aku susah-susah untuk fikir macam mana nak bagi mamat ni berhenti."Bisik hatinya

"Oh that great.So kau boleh lah keluar dari sini dan jangan pernah muncul dalam hidup aku lagi." Aku berkira-kira untuk beredar dari situ.Berita baik ni perlu disampaikan pada sahabat-sahabatnya.

Namun belum sempat dia beredar Mika memegang tangannya.Jantung Hanan terus melantun berdegup laju.Macam ada aliran elektik di tangannya.Hanan berpaling ke arah Mika.

"Kau nak apa lagi??".Tanya Hanan dan cuba mengawal rentak jantungnya.Kenapa dia berperasaan begini.

" Tolong jangan pergi kelab malam lagi.Tempat tu tak elok untuk awak.Fikirlah pasal abang awak.Dia tak nak awak hanyut dalam mainan dunia Hanan.."Mika mengujarkan kata-kata itu dengan lembut sekali.

Sungguh Hanan dapat rasa keikhlasan dari kata-kata Mikael namun pantas dia membuang jauh-jauh perasaan itu.

"Aku tahulah.Tak payah ingatkan aku."Aku merentap kasar tangannya.Tak sanggup lagi aku nak lawan rentak jantungku lagi.Silap hari bulan aku boleh pengsan kalau hari-hari macam ni.Aku terus meninggalkan Mika yang masih berdiri disitu.

Aku terus menutup pintu bilik aku.Allahu sungguh aku tak pernah berperasaan begini dengan mana-mana lelaki.Kenapa aku begini bila berdepan dengan Mika.Kenapa dengan lelaki lain aku tak pernah berperasaan begini.

Aku memegang dadaku.Sungguh jantung aku berdegup kencang.Macam tak cukup oksigen pun ada.

"Mamat tu bukan je menyusahkan hidup aku tapi buat aku jadi nak gila pun ada.Yang dia pergi cakap camtu dah kenapa.Biasa elok je dia cakap kasar dengan aku.Kau ingat aku ni kucing ke nak cakap lembut-lembut camtu."Monologku.

"Tapi kalau dia nak cakap camtu pun biarlah dia.Yang kau gelabah sangat ni kenapa Hanan.Jangan cakap kau dah mula suka dekat dia.Ohhh that's so crazy.No way!!Tak mungkin lah.Mustahil!!"Kataku lagi.Apa benda yang aku mengarut ni.

TBC

HYE READERS SEMUA.SORRY LA KALAU PART NI CAM TIBERR JE HAHAHA.AUTHOR TAKDE IDEA LA NAK ULAS,SO HOPE KORANG ENJOY OK.

#VOTE

#COMMENT

JODOHKU RUPANYAWhere stories live. Discover now